Recenzja gry planszowej Riff Raff

O dzisiejszej pozycji śmiało można powiedzieć, że to najlepsza na rynku gra zręcznościowa o piratach. Tematyka bardzo nośna, ponieważ korsarze to wyjątkowo widowiskowa, gdyż dynamiczna grupa i kojarząca się z pragnieniem wolności. Zapraszamy do recenzji wspaniałej gry rodzinnej.
Zastanawiałem się, co oznacza tytuł, znalazłem, że „riffraff” to „osoby nieprzyzwoite lub też niepożądane”, można powiedzieć „hołota”, „motłoch”, „gałgaństwo”, czy wreszcie „chamstwo” – cechy buntowników typu wilki morskie spod trupiej bandery, inne tłumaczenie to również „czerń” i tu skojarzenie jest jednoznaczne – piraci! Nawiązując do niemieckiego słownika, można również rozważyć, że chodzi o „riff” oznaczające „rafę” i „raffen”, czyli „łapanie” – podczas zabawy staramy się zebrać ładunek zanim trafi do morza.
„Riff Raff” jest grą planszową dla 2-4 uczestników w wieku od 8 lat, czas rozgrywki trwa ok. 30 minut. Jest to produkcja zręcznościowa, gra familijna, idealna dla dzieci, ale również sprawdzająca się na imprezach jako „party game”. Spośród innych dostępnych na rynku wyróżniają ją dużych rozmiarów, drewniane, trójwymiarowe komponenty i okazała konstrukcja.
Po otwarciu całkiem pokaźnego opakowania naszym oczom ukazują się fragmenty okrętu, najbardziej masywny jest kadłub statku wykonany z jednolitego, ciężkiego kawałka drewna, długie są maszty, całość osadzona jest na pierścieniu wkładanym w stożek przypominający wulkan, a dociśnięte przez metalową kulę na dnie. Statek umieszczony jest jak na wahadle, buja się w dwóch krzyżujących się płaszczyznach, dodatkowo deski zawieszone na trzech poziomach będą się obracały. Całość sprawia piorunujące wrażenie – jest ogromna, wysoka, dopracowana i piękna.
Celem gry jest pozbycie się wszystkich swoich komponentów – są to ładunki, szczur oraz marynarz, którego można efektownie powiesić na podniesionej ręce. Ponumerowane karty określają miejsce, w którym należy ustawić komponent, jeśli są to obszary masztu i znajduje się już tam element, to mamy prawo wydać od razu parę, natomiast należy to zakomunikować przed wykonaniem akcji i jeśli pierwszy spadnie, próba się zakańcza. Wygrywa osoba, która pozbyła się wszystkich komponentów lub mająca ich najmniej po zakończeniu kompletu rund. Bawiąc się w parze wydajemy dodatkowo komponenty przynależne reszcie nieobecnych uczestników.
Kolejność ładowania na pokład wyznaczana jest przez wartość numeru. Rozpoczynają wysokie, a najwyższy zostaje nowym kapitanem, który decyduje o pierwszeństwie wydawania przy remisach. Komponenty umieszczamy w wyznaczonej numerem strefie, nie dotykamy innych, ale możemy je przesunąć własnym ładunkiem. Jeśli przy dodawaniu komponentów zaczną one spadać z konstrukcji, aktywny gracz powinien je ratować przed zatonięciem łapiąc w locie. Ściskane w dłoni odkłada do pudełka i nie musi ponownie ich umieszczać. Nie można jednak ratować pakunków jeszcze niezapisanych w rejestrze, czyli kiedy upada bieżący, powodujący całe to zamieszanie, to i tak wraca na ręce gracza. Wszystkie, które zleciały, także te pochodzące od innych uczestników, otrzymuje aktywny gracz, który je strącił.
„Riff Raff” to prosta, dynamiczna gra, ciesząca zarówno dzieci jak i dorosłych, ponieważ wszystko się kiwa, jest niestabilne i zachowuje zupełnie jak na falach. My próbujemy wyczuć środek ciężkości, wcisnąć w każdy kąt danej strefy jeszcze jeden pakuneczek – dopchać na siłę, skupieni jak łucznicy przed oddaniem strzału delikatnie uzupełniamy ostatnie wolne miejsca, a czasem i tak wszystko spada i wtedy następuje żywiołowa reakcja, gdyż aktywny gracz pędzi ratując wszystko, co się tylko da, wykonuje akrobacje wokół konstrukcji jak pojedynkujący się szermierz i reszcie robi się bardzo wesoło. Sympatyczna gra rodzinna, warto ją mieć w kolekcji, gwarantuję, że szybko wam się nie znudzi, a rozrusza każde spotkanie!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ZOCH VERLAG
Film: „Riff Raff” – unboxing
Film: „Riff Raff” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!