Recenzja gry karcianej Średnio na jeża

Bardzo nas cieszy, że wydawnictwo „Kangur” rozszerza swoją ofertę produktów poza serię „Dzieci kontra Rodzice”, ponieważ nowe tytuły okazują się być więcej niż zadowalające. Dzisiaj opisywana gra różni się od standardowych pozycji matematycznych, pomija tabliczkę mnożenia oraz bazuje na sylwetkach zwierzątek w działaniach. Dla dzieci to miła odmiana w grach edukacyjnych.
„Średnio na jeża” to gra karciana dla 2-4 uczestników w wieku od 8 lat. Po otwarciu produktu widzimy talie podzielone na trzy opakowania – 54 karty ze zwierzątkami oraz 27 kart zagadek, a także instrukcję i broszurę z ofertą wydawcy. Bohaterowie naszych matematycznych zmagań to jeże, myszki oraz smoki, chociaż fani jaszczurek mogą uznać inaczej. W talii z zadaniami poza ilustracjami postaci występują znaki większości i mniejszości, w kilku przypadkach będzie to dodawanie i symbol równości.
Przebieg zabawy wygląda następująco: dzielimy się kartami zwierząt, wykładamy kartę zagadki na środek i po kolei po dwóch jej stronach wydajemy kolejne z własnych stosów, aż spełniony zostanie warunek. Najczęściej jednej grupy zwierząt musi być więcej od innej, czasem nie może ona przekroczyć pewnej ustalonej wartości lub przeciwnie – powinna ją przewyższyć, kilka razy zagrywamy odpowiednie składniki do sumujemy. Jeśli na wyłożonej karcie znajduje się inny niż poszukiwany gatunek, uznaje się, że brakującego jest zero – o czym warto pamiętać.
Przy poprawnej relacji kart należy rzucić hasło „Mam cię!” i klepnąć warunek. Nagrodą są wyłożone przez graczy karty. W przypadku pomyłki oddajemy pojedynczą z zebranych i wycofujemy się z bieżącej rundy, aż do jej rozstrzygnięcia. Wygrywa osoba, która uzbiera najwięcej kart. Zabawa kończy się, gdy zabraknie zagadek.
Nauczyciel matematyki Magdalena Drabarek pochlebnie wypowiada się o symbolice pojawiającej się na kartach, „w grze występują znaki większości i mniejszości służące do porównywania liczebności zbiorów, które niestety stosunkowo rzadko spotykam w pomocach dydaktycznych”, faktem jest, że dzieci często liczą zwierzątka z obrazków, ale rzeczywiście w zapisie działań brakuje takich oznaczeń, przypuszczalnie pierwszy raz je widzimy.
„W ćwiczeniach do edukacji matematycznej często wykorzystuje się ilustracje zwierząt i roślin, dzieci sprawnie na nich pracują” – dodaje nasz rozmówca. Bardzo dobrze, że gry edukacyjne płynnie uzupełniają pakiety szkolne z omawianej tematyki i wspomagają nauczanie dzieci. Liczenie połączone z dobrą zabawą wymaga mniej wysiłku, ponieważ emocjonalnie jesteśmy pozytywnie nastawieni, a uczciwa rywalizacja dopinguje do aktywności.
„Średnio na jeża” jest znakomitym rozwinięciem idei znanej z łamigłówek, przeniesionej do gry karcianej, w której ze sobą konkurujemy. Motywy pojawiające się w pozycjach rozwojowych dla przedszkolaków tutaj przystosowano do gry edukacyjnej dedykowanej dla ucznia i rezultat satysfakcjonuje zarówno dbającego o potrzeby kształcenia rodzica, jak również małego odbiorcę. Produkt uważamy za innowacyjny i z przyjemnością go rekomendujemy.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR
Film: „Średnio na jeża” – unboxing
Film: „Średnio na jeża” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!