Recenzja gry planszowej Kto dalej?
Wymienianie wielu wariantów odpowiedzi dla pytania to interesująca odmiana quizu, z pewnością bardziej pasuje dzieciom, ponieważ mają większą swobodę wyboru rozwiązań, a te najbardziej popularne same cisną się na koniec języka. Gier z listą wskazań jest kilka na rynku, pierwsze skojarzenie mamy z „5 Sekund”, bodajże najbardziej znaną. Tempo w takich pozycjach jest zazwyczaj szalone, co budzi silne emocje.
„Kto dalej?” jest najnowszą propozycją od wydawnictwa, którego flagową serią jest „Dzieci kontra Rodzice”. Ostatnimi czasy „Kangur” oferuje nowe, całkiem oryginalne rozwiązania jak „Średnio na jeża” czy też „Kokos” – obie nam się podobają i zachęcamy do przetestowania. Dzisiejszy produkt przeznaczony jest dla 2-4 graczy w wieku od 8 lat. Wewnątrz opakowania znajdziemy dwie talie kart z pytaniami o dwóch poziomach trudności, modułową planszę oraz pionki, kompletu dopełniają instrukcja i broszura reklamowa.
Po otwarciu pudełka interesuje przede wszystkim plansza. Autorzy odeszli od tradycyjnej kwadratowej bądź zbliżonej do niej kształtem na rzecz wąskiej, ale długiej przypominającej tor sportowy, wygląda to nieźle. Karty są standardowe z 4 pytaniami do wyboru, które czyta sąsiad, a my wybieramy po numerze. Instrukcja informuje, że powinny się tutaj znaleźć dwie „karty pułapki” oddawania kolejki przeciwnikowi, których jednak u nas zabrakło. Jeśli odmierzamy czas, przydałaby się również klepsydra.
Cieszy duża baza pytań, dla każdego wymienić mamy trzy odpowiedzi. Plansza ukazuje trzy ścieżki wiodące do mety, które są splątane i w rozmaitych punktach wskazujących na pobranie koloru karty z pytaniem, ze sobą połączone. Uczestnik zabawy wybierając odpowiednie fragmenty trasy decyduje się na poziom zaawansowania zadania, trudnych pytań jednak nie sposób całkowicie uniknąć. Pionki są tradycyjne, szpiczaste, plastikowe i czekamy na ich wymianę – drewniane krążki są obecnie standardem i jesteśmy zwolennikami użycia takich materiałów.
„Kto dalej” spodoba się graczom, którzy lubią opisaną tutaj formę zabawy i rozegrali już wiele partii w konkurencyjne tytuły, gdyż teraz otrzymają pokaźną porcję świeżych kategorii. Najnowszy produkt jest jednak słabszy od innych nowości wydawcy i w porównaniu z podobnymi grami raczej nie sprosta wymaganiom rynku i nabywców, tym bardziej jeśli pojawią się pomyłki z zapakowaniem, ewentualnie w spisie komponentów. Zabrakło również gadżetu jak tuba z kuleczkami – „5 Sekund”, wielka klepsydra – „20 Second Showdown”, bomba – „Tit Tak Bum”, totem – „Jungle Speed”, itp. Potrzeba tutaj czegoś inspirującego, pobudzającego…
Gra głównie dla miłośników i entuzjastów rozgrywki z wymienianiem. Śmiało może z niej skorzystać nauczyciel, ponieważ ucznia zainteresuje każda pomoc dydaktyczna, a nie ma tutaj zabaweczki rozpraszającej podopiecznych – nic nie zaburza koncentracji uwagi!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR
Film: „Kto dalej?” – unboxing
Film: „Kto dalej?” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!