Recenzja gry karcianej Ohanami

Nürnberger Spielkarten Verlagto wydawnictwo, które specjalizuje się w grach karcianych. Ich najbardziej znane tytuły to „The Mind”, o której w zeszłym roku mówili wszyscy ze względu na oryginalną, bazującą na tempie i intuicji mechanirozgrywki, ale również takie klasyczne pozycje jak QwixxorazKorsar”. Z nowych propozycji w ofercie podobno znakomite są „IllusioniSilver & Gold”. Dzisiejsza gra w klimatach japońskich ogrodów, czyli Ohanami” również zwróciła uwagę odwiedzających targi w Essen. Zapraszamy do recenzji.

Ohanami” jest grą karcianą dla 2-4 uczestników w wieku od 8 lat, czas partii zajmuje ok. 20 minut. Rozgrywka bazuje na ikonach – noty otrzymujemy tworząc ogrody za karty z wodą oraz rośliny, w finałowym punktowaniu również za kamienie – skalniaki oraz zestawy posadzonych wiśni. Ważne także numery – wykładamy karty w maksymalnie trzech kolumnach, według wielkości rosnącej ku górze, każda kolejna musi być zatem niższa lub wyższa od skrajnej w linii.

Stylizacja gry i typ rozgrywki przypomina te odnoszące się do klimatów egzotycznej dla nas Azji oraz formy numerycznej, porównać grę możecie z „Shikoku” oraz „Narabi”. Wewnątrz opakowania znajdziemy 120 kart z ilustracjami elementów roślinnych, skalnych, oczkami wodnymi oraz słynnymi kwiatami wiśni, mocno utożsamianymi z Japonią.

Zabawa podzielona jest na trzy etapy, po każdym z nich następuje punktowanie – początkowo za karty z kroplami wody, następnie dodatkowo za zieleń, potem do sumowania włączamy jeszcze skałki i kwiaty wiśni. Oznaczenia pojawiające się na kolejnych etapach posiadają wyższe mnożniki. Tworzonych kolumn nie odrzucamy po zakończeniu etapów.

Na każdym etapie otrzymujemy 10 kart, z których wybieramy parę i zagrywamy 0-2 tworząc do 3 rzędów, a następnie przekazujemy pozostałe z wachlarza do sąsiada – kierunek ruchu talii zmienia się w każdym etapie, osoba oddająca karty jako ostatnia, pierwsza będzie wykładać. Karty niezagrane z pary są odrzucane.

Wydając kartę należy dopasować do wielkości najniżej lub najwyżej w kolumnie, niekiedy warto zrezygnować, jeśli pojawią się zbyt duże odstępy wartości – luki, których już nie zagospodarujemy! W zależności od składu uczestników zagramy 60-120 kart, zatem od połowy do wszystkich numerów, a każde oznaczenie pojawia się tylko raz na karcie. Każdy posiadać może maksymalnie trzy kolumny, zatem najlepiej rozpoczynać od wielości centralnych dla przedziału i starać się zachowywać w miarę krótkie odstępy pomiędzy kolejnymi liczbami. Do tego dochodzi planowane punktowania – karty z wodą mają mnożnik tylko3”, pojawiają się jednak w każdym etapie, zielone rośliny to mnożnik „4”, jednak wchodzą do gry od etapu drugiego, kamienie liczymy razy „7” jednak jedynie w finałowej kolejce, podobnie kwiaty wiśni – te podwyższają sumę tylko do 15 karty.

Ohanami” to gra przypominająca pasjans, natomiast zabawa z pewnością angażuje i daje nam sporo przyjemności, a prostota rozgrywki sprawia, że łatwo zachęcić młodszych uczestników – przy okazji trenujemy rozpoznawanie i relacje pomiędzy wartościami matematycznymi do „120”.

Przyjemna gra z zarządzaniem symbolami na ręce – wybór pomiędzy numerem i punktowaną aktualnie ikoną, z ciągłym przepływem kart i tworzeniem własnych zestawów. Stale śledzimy poszczególne karty krążące wokół stołu oraz zbierane przez naszych konkurentów.

Podoba się i zajmuje niewiele miejsca na półce, łatwo również przetransportować do znajomych. Polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy NÜRNBERGER SPIELKARTEN VERLAG GMBH

Życzymy wam błogosławieństwa i łaski Jezusa Chrystusa! Bożego Narodzenia w duchu wiary i tradycji. Nie zapominajmy, że to dni przede wszystkim obrządku religijnego, a dopiero w następstwie utożsamiajmy je z kulturą świecką i obyczajami, gdyż jak nazwa wskazuje to czas Święty kiedy celebrujemy urodziny Pana Boga!

Film: „Ohanami” – unboxing

Film: „Ohanami– przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!