Recenzja gry planszowej Cztery do wygranej

Najciekawsze gry planszowe bazujące na układaniu linii prostych w domyśle rozwijających ideę z „kółko i krzyżyk”, które mieliśmy przyjemność opisywać na blogu to „Hypergrid” z blokowaniem linii, stosami krążków i mocami ich barw, „Trexo” – z ustawianiem klocuszków piętrami, łamigłówka „Quadrio” zamknięta w pudełku z „planszą” po obu stronach oraz „Papering Duel” śmigający na przezroczystych kartach. Odwzorowywanie układów na planszy to głównie „Azul” z „rozbijaniem” kafli oraz „Sagrada” z kostkami w witrażach z tworzeniem mozaiki pod cele z kart, interesującą opcją jest „Touche” z piramidami i talią klasyczną, „Rubik’s Race” będąca świetnym przeniesieniem słynnej kostki na płaszczyznę. Listę propozycji w tej kategorii domykają bodajże najbardziej zbliżone do dzisiejszej pozycji „Gemino” z zagospodarowywaniem dwóch planszy oraz „Connect 4” z wrzucanymi z góry krążkami i stojącym w pionie „stelażem”.
„Cztery do wygranej” jest grą planszową dla pary uczestników w wieku od 7 lat, seria „IQ Games” to gry logiczne, rozwijające planowanie i myślenie przyczynowo-skutkowe, strategiczne.
Po otwarciu opakowania koncentrujemy uwagę na kolorowych, dobrej jakości kostkach. Celem gry jest ułożenie na szachownicy linii prostych stworzonych z 4 kości jednakowej barwy bądź kwadratu „2×2”. Świetnym patentem jest zastosowanie kwadratowych żetonów w barwach kostek, które po przetasowaniu zapełniają planszę i tworzą przypadkowy „układ startowy”.
„4 do wygranej” oferuje nam trzy warianty rozgrywki. Pierwszy – „klasyczny”, czy też „classic” to gotowy układ rozpoczynający, w którym identyczne barwy w liniach poziomych i pionowych nie powtarzają się i nie sąsiadują ze sobą. W trakcie zabawy uczestnicy zamieniają pozycjami sąsiadujące ze sobą sześciany – w tym po skosie – własnej barwy z pozostałymi, innego koloru niż osobisty i konkurenta. Prosto rzecz ujmując, nie możemy zamienić miejscami pary swoich kostek oraz naszego sześcianu z należącym do rywala. Tutaj każdy sam wybiera swój kolor komponentów.
W opcji „losowej” – „random”, naszym zdaniem najciekawszej, startową mozaikę budujemy na zasadzie wykładania przypadkowo ułożonego stosu płytek, które następnie zastępujemy sześcianami, wybierając barwę przynależną przeciwnikowi.
Ostatnia z możliwości to „blank”, czyli „czysty” z układem początkowym, który tworzymy na identycznej zasadzie, co „losowy”, z tą różnicą, że na planszy pozostają jedynie kostki uczestników i w trakcie rozgrywki nie dokonujemy zamiany sześcianów, a przemieszczamy je na sąsiednie miejsca.
„Cztery do wygranej” jest grą planszową, którą warto zauważyć i docenić na rynku z powodu prostoty reguł – tutaj nie ma oczek do analizy – i absorbującej zabawy, która rzeczywiście potrafi wciągnąć na długi czas i chętnie zasiadamy do rewanżu. Zasady rozgrywki nie potrzebują specjalnego tłumaczenia, intelektualna aktywność wymaga od nas jednak skupienia i przewidywania kolejnych ruchów rywala oraz planowania własnej drogi do ułożenia zwycięskiej kombinacji. To taki wyższy poziom „kółko i krzyżyk” z podmienianiem – zamianami, zamiast rysowania czy też dokładania kolejnych elementów składających się na finalny układ.
Bardzo dobra pozycja, jeśli kolejne produkty w ramach „IQ Games” będą trzymały ten sam poziom, to zapowiada się fantastyczna seria gier abstrakcyjnych. Konkurencja jest silna, ale produkt ma swój indywidualny urok i własną specyfikę.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Cztery do wygranej” – unboxing
Film: „Cztery do wygranej” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!