Recenzja gry karcianej Super Cats

Oto nowa propozycja od wydawnictwa, które w naszej pamięci pozostaje za sprawą odnoszącego się do psychologii, głośnego tytułu „Dany”, gdzie wielość osobowości konkuruje o dominację w głowie chłopca, a eleganckie szkice zachęcają do rozgrywki przypominającej pozycje dedukcyjne bazujące na obrazach. Dzisiaj zachęcamy was do czegoś zupełnie odmiennego – tematyka lekka, fantastyczna i bajkowa.
„Super Cats” jest grą karcianą dla 3-6 uczestników w wieku od 8 lat, czas pojedynczej partii trwa ok. 15 minut. Wiek graczy został tutaj niepotrzebnie zawyżony, śmiało bawicie się już z dzieckiem mającym 4 lata i oglądającym bajki w stylu „44 koty”! Za projekt odpowiedzialnych jest kilku autorów, z pewnością wymienić należy Antoine Bauza („Pojedynek 7 Cudów świata”, „Takenoko”, „Ghost Stories”, „Hanabi” i wiele innych), Ludovic Maublanc („Mr. Jack”, „Cyklady” – pracując w duecie), Théo Rivière (ostatnio „Na językach”)… Jest to „party game”, produkt w sam raz na imprezę dzieci, miłośników superbohaterów oraz zwierząt – kotów i psów. Gra wykorzystuje zmodyfikowaną mechanikę „Papier – kamień – nożyce”, my ją w wersji podstawowej znamy przede wszystkim z „HMS Dolores”.
Po otwarciu opakowania oglądamy karty nawiązujące artyzmem do mangi i anime, czyli pozostajemy w kręgu kultury bajek japońskich, chociaż pojawiają się też odnośniki do słynnych postaci stworzonych przez „DC Comics” i „Marvel Comics”. Karty są dwustronne – ukazują kota przed i po transformacji.
Rozgrywka podzielona została na dwa epizody. Na etapie ujawnienia supermocy, podczas transformacji, każdy z nas pokazuje dłoń z 1-5 wystawionymi palcami bądź pięść. Wygrywa osoba, której gest wskazuje numer najwyższy, ale niepowtarzający się. Karta aktywacji informuje nas, czy na wersję „hero” odwracamy pojedynczą czy parę kotów z piątki przez nas wyłożonych w swej niedoładowanej postaci. Ewentualnie, czy używamy w kolejnej rundzie zmagań dwóch dłoni zamiast jednej, czy też korzystamy z negatywnej interakcji – zasłaniania cudzego superbohatera. Uczestnik, który jako pierwszy dokona transformacji całego kompletu ma szansę stoczyć bój z odwiecznym przeciwnikiem niszczącym fabryki kocich przysmaków. Nasz wyścig jest żywiołowy, towarzyszą nam okrzyki „Su-per-cats!”.
Epizod 2 to walka, teraz rozkładamy puzzle z psem-robotem, z którym zmierzy się zwycięzca poprzedniego etapu zabawy, a konkurenci kontrolować będą anty-bohatera, gdyż do akcji wkracza „Ro-bo-dog!”. Tym razem również grozimy palcem lub pięścią, ale nie wygrywa najwyższy numer, natomiast śmiałek pojedynkujący się z resztą zespołu ciągle pokazać musi gest inny niż pozostali, gdzie liczba wystawionych palców odpowiada zniszczeniom. Jeśli wskazanie się powtórzy, to odwracamy karty kotów, w przeciwnym razie – obrażenia otrzyma robot-pies i karty odpadają z wizerunku wroga. Pięść („Super Meow!”) jest tutaj oznaczeniem regeneracji, jeśli nie będzie skopiowana, to odwracamy stracone karty z powrotem na superbohaterów, a „Ro-bo-dog” otrzymuje równą ilość razów. Zniszczenie przeciwnika – kota lub psa, kończy rozgrywkę.
Bawiąc się w składzie 5 osób, w boju z psem pomaga nam „Silver Cat”, srebrny kot może przyjąć pojedynczą serię ataku, po którym znika i już nie pojawia się w grze. Przy komplecie, 6 graczy – dodatkowo pojawia się „Golden Cat”, działający na tej samej zasadzie, zatem dwa przegrane starcia nie przynoszą nam strat własnych w kartach „Super kota”.
Prowadząc pojedynki w minimalnym składzie, czyli 3 graczy, podczas walki w epizodzie z psem, zespół zwiększa liczbę wskazań używając dla gestów obu dłoni – dotyczy to tylko pary przeciwników, kot-bohater ciągle korzysta z jednej łapy.
„Super Cats” to odrobinę zwariowana, z pewnością zabawna gra z gestami dłoni. Aktywność wyzwala gorące emocje, rozgrywka jest dynamiczna jak pojedynki superbohaterów. Ilustracje oraz mechanika spodobają się młodszym graczom, ponieważ reguły są banalnie proste, a tematyka gry i przebieg manipulacji wyjątkowo żywiołowy – wszyscy się spieszymy, nie wiadomo również, co aktualnie pokażą konkurenci, zatem każda runda to odkrywanie pewnej zagadki. Fani komiksu przypuszczalnie rozpoznają moce swoich ulubieńców, a pojawiają się nawet koty z rogiem jak u tęczowych kucyków pony! Odwieczny pojedynek dobra ze złem, starcie gatunków w rywalizacji domowych pupili, nabrało prawdziwie heroicznej formy, rodem z komiksu i walki w obronie ludzkości – tu całej kociej społeczności. Świetny wybór dla młodszych graczy, cieszy również, że wyprodukowano w Polsce.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRRRE GAMES
Film: „Super Cats” – unboxing
Film: „Super Cats” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!