Recenzja gry karcianej Animania

Zapraszamy do recenzji azjatyckiej gry karcianej, w której walczą ze sobą zwaśnione zwierzęta z ogrodu zoologicznego. Pazury są w ciągłym użyciu, ale egzystując w azylu stworzonym przez człowieka, niemile widziana jest eliminacja konkurentów, celujemy zatem w zadrapania. Tytuł z oferty wydawcy, który dostarczył nam tak dobre produkty jak „Soulaween”, „Vita Mors”, „Wonderland XIII”, „Aves”, zatem z pewnością warto przetestować!

Animania” jest grą dla 3-5 uczestników w wieku od 8 lat, czas partii trwa ok. 5-15 minut. W trakcie zabawy zarządzamy kartami na ręce, wykonujemy działania jednocześnie, zatem nie tracimy czasu na tury rywali, korzystamy ze specjalnych umiejętności swoich zwierząt i przede wszystkim nasze relacje bazują na negatywnej interakcji – drapaniu i tworzeniu na skórze i futrze oponenta głębokich szram.

Przygotowując się do rozgrywki, każdy z graczy otrzymuje swój zestaw kart – identyczne ataki ułożone w losowej kolejności, składające się z trzech lub pary pazurów nastawionych na gracza po naszej lewej lub prawej stronie, pojedynczego draśnięcia na obu sąsiadów, agresji skierowanej na wszystkich uczestników poza nami samymi, ponadto karty flakonów z pojedynczym i zdublowanym leczeniem oraz tarcza broniąca nas przed urazami. Trzy karty bierzemy na rękę, startujemy z życiem na poziomie sześciu jednostek – trzy żetony, karta bohatera wyznacza naszą niszę – dodatkową zdolność, dla każdego różną.

Rozgrywka zajmuje pięć rund, kończy się, kiedy przetrwa tylko jedno lub dwójka zwierząt, przy parze porównujemy liczbę punktów zdrowia. W każdej rundzie uczestnicy dobierają pojedynczą kartę ze swojego stosu, zagrywają zasłoniętą (odkrywamy je jednocześnie), a następnie sprawdzamy sumę życia. Od zdrowia atakowanego zwierzęcia odejmujemy najpierw najmocniejsze rany, a następnie coraz słabsze ataki. Osoba, która wyeliminuje ofiarę również odpada z gry! W tym właśnie cały kłopot, że naszym zadaniem jest uszczuplenie punktów zdrowia, ale wystrzegamy się usunięcia wszystkich żetonów życia. Karty zagrane są odrzucane z gry, stają się jawne dla innych uczestników.

Umiejętności własne zwierząt to: dodatkowe rany zadawane przy atakach określonej siły, zmniejszenie uszkodzeń własnych, dodatkowe leczenie przy korzystaniu z olejków regeneracyjnych, zabieranie punktów zdrowia innym przy atakach, odporność na wybraną siłę ataku, nie przestrzeganie zasady odpadania przy uśmiercaniu ofiary, zamienianie kart konkurentów – wprowadza świetne zamieszanie, zagrywanie pary kart zamiast pojedynczej i odsłanianie tej lepszej po ujawnieniu pozostałych od reszty graczy, odzyskiwanie życia przy eliminacji własnej postaci – przeciwnik i tak odpada z rywalizacji, przebijanie tarczy przeciwnika wybranymi atakami, zakazywanie leczenia kiedy gracz korzysta z własnych olejków, przekazywanie uszkodzeń na sąsiada po przeciwnej stronie. Moce zwierząt są dużym atutem tej gry i wprowadzają fajne strategie oraz zróżnicowanie.

Do dyspozycji mamy również korony, z których korzystamy podczas zabawy turniejowej. Za każdą wygraną partię otrzymujemy nakrycie głowy godne władcy zwierząt, kto zdobędzie trzy korony zostaje zwycięzcą w rywalizacji.

Zabawa jest wesoła, organizacja rozgrywki stosunkowo łatwa – strzałki pokazują nam kogo atakujemy i sprawdzić musimy efekty u wszystkich zwierząt. Dość szybko zaczynamy głęboko rozważać, jakiej karty użyć i na pewnym etapie działamy bardzo ostrożnie. Drobny kłopot mieliśmy ze sprawdzeniem, kto zadał decydujący cios uśmiercający ofiarę, bo skoro wszyscy odsłaniamy karty w tej samej chwili, jak to zweryfikować. W przykładzie w instrukcji ciosy są zadawane od najsilniejszego do najsłabszego, stąd takie nasze przedstawienie reguł gry i przypuszczenie odnośnie rozpatrywania ataków.

Na chwilę obecną jest to najsłabszy produkt z oferty wydawcy przez nas pokazywany, co wcale nie oznacza, że „Animania” jest złą grą, po prostu wcześniej otwarte bardzo wysoko ustawiły poprzeczkę i były naprawdę rewelacyjne. Jeśli lubicie negatywną interakcję, ale z koniecznością wyhamowania na pewnym etapie walki, to jest to tytuł w sam raz dla was. Znakomite sylwetki zwierząt, pomysł na walkę z pomijaniem zabijania również niebanalny – taki z pacyfistycznym przesłaniem, uśmiercaj głównie z racji zdobywania pokarmu! Generalnie, niezła.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PLAY WITH US DESIGN

Film: „Animania – unboxing

Film: „Animania– przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!