Recenzja gry karcianej Shadow Rivals

Historie związane z aktywnością rabunkową są zazwyczaj dwojakiego rodzaju, ukazują techniczne napady, najczęściej w formie skoku na bank z materiałami wybuchowymi i bronią, specjalistycznymi narzędziami otwierania kasy pancernej, nierzadko z przetrzymywaniem zakładników. Natomiast jest i druga, bardziej finezyjna akcja – mistyfikacja, gra pozorów, oszukiwanie poprzez wcielanie się w rolę, gdzie ofiara daje się nabrać na podstęp i zazwyczaj sama otwiera wszystkie zamki. Tutaj prowadzimy właśnie taki dziewczyński gang.
„Shadow Rivals” to gra karciana dla 2-5 uczestników w wieku od 15 lat, co jest zawyżoną granicą oraz z czasem partii zajmującym ok. 30-45 minut. Wydawca znany jest z takich tytułów jak „Mini Rails”, „Tulip Bubble”, „Symphony No.9”, czy ostatnio przez nas opisywanej „Towers of Am’harb” – ich pozycje charakteryzują się wysoką dbałością o jakość komponentów, ale również świeżymi rozwiązaniami technicznymi i nierzadko nawiązują do kultury oraz historii regionu. Dzisiejsza pozycja w klimacie manga, anime z pięknymi ilustracjami i błyszczącymi kartami.
Uwagę zwraca już opakowanie – gładkie, błyszczące, intensywnie nasycone barwami. Po otwarciu jest jeszcze lepiej – karty zaawansowane postaci są nie tylko piękne, namiętne, ale również mienią się brokatem jak bombki na świątecznej choince! Tak wytworzone karty widzieliśmy tylko w jubileuszowych rozszerzeniach do „Dixit”. Mocno wyeksponowane kobiece kształty, maski i ubiór niczym z balu karnawałowego, ewentualnie z komiksów o superbohaterkach w typie azjatyckiej Harley Quinn z „Legionu samobójców”. Ponadto drewniane pionki – cylinder, żetony z azjatyckiej „tektury” – twardszej niż europejska i nie strzępiącej się na brzegach. Co cieszy, teksty na kartach zastąpiono logiczną ikonografią, zatem jest to gra wolna językowo, każdy z uczestników otrzymuje również karty pomocy. W instrukcji znajdziemy duże ilustracje i przykłady każdej z akcji.
Kierujemy kobiecym gankiem złodziejek antyków, obrazów oraz biżuterii – punkty, których symbolem jest róża otrzymujemy za łupy, które łączymy na koniec zabawy w zestawy, ale również za nasze wpływy w danej rezydencji w momencie jej rozliczania – odpowiednie noty wskazane na kartach dworów. Rozgrywka kończy się, po obrabowaniu siódmego domu.
W turze gracz może wyłożyć kartę stroną ukrytą, z miejscem na wyniesione dobro, ale również odkrytą, która pozwala uruchomić akcję z karty oraz zwiększa wpływy w rezydencji. Każdy pałac posiada obłożenie, czyli liczbę (nie)proszonych gości, którą może przyjąć pod dach, wyznaczającą moment rozliczenia. Dla każdej rezydencji karty układamy w kolumnach, aktywację rozpoczynamy od tych najbliżej domostwa. Polecenia w formie oznaczeń na dole kart wykonywane są natychmiast (błyskawica), funkcjonują stale (symbol nieskończoności – położona ósemka) lub w momencie notowania rezydencji (fasada domu). Pozwalają nam na odwracanie kart wraz z łupami na stronę akcji, wymianę znaczników wpływów, przemieszczanie łupów, przenoszenie kart do przodu i na inne dwory, zamianę lokalizacji kart rezydencji, ochronę własnych członków szajki, umieszczanie żetonów obecności – znacznik zastępujący kartę w kolejce, przyznawanie punktów „kart róży”. Po każdym punktowaniu możemy rozwinąć jedną z postaci – dostępne poziomy awansowania to „podstępna” („crafty”), „czujna” („alert”), „mistyczna” („mystic”), bonusy z akcji są oczywiście mocniejsze, natomiast możemy posiadać tylko dwie takie karty jednocześnie w użyciu, oznaczane drewnianymi cylindrami w barwie każdego gracza.
„Shadow Rivals” to bardzo atrakcyjna wizualnie gra karciana, w której oszustki i ich przestępczy fach pokazane są zupełnie inaczej niż chociażby w „Gangsterzy”, „Szmal” czy „Mob Town”. Tutaj są to seksowne, ale ciągle jeszcze eleganckie kusicielki, które potrafią manipulować i zwodzić na pokusę. Mechanicznie bawimy się w przemieszczanie kart złodziejek, szabrowanych skarbów, wpływów w rezydencji – po prostu oddziałujemy na linie kart i nagród związanych z ich ułożeniem oraz mocą. Zabawa jest przednia, a atmosfera azjatyckiego komiksu silnie odczuwalna. Fajnie też, że gra ukazuje silną płeć piękną, że tu typem herosa jest kobieta i to ona rządzi i rozdaje karty. Oryginalny i wartościowy produkt.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MOAIDEAS GAME DESIGN
Film: „Shadow Rivals” – unboxing
Film: „Shadow Rivals” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!