Recenzja Dziennika Zagadkowa podróż

Są czasem takie gry, które bierze się na licencji, a czytając o nich w zapowiedziach już wiesz, że będą dobre, zresztą możesz je sobie wcześniej obejrzeć w języku obcym na kanałach tematycznych. Natomiast pojawiają się też tytuły niespodzianki – zagadki, o których nic nie słyszałeś, a potem jest ogromne pozytywne zaskoczenie i wtedy naprawdę fajnie jest pisać o nowościach, rekomendować premiery na rynku.
„Dziennik Zagadkowa podróż” to książka interaktywna dla dzieci w wieku szkoły podstawowej, chociaż z asystą rodzica – a przyznam, że była to wielka przyjemność i świetne doświadczenie – warto rozwiązywać zadania już z przedszkolakiem. Podobne produkty wcześniej wydawano tylko dla dorosłych odbiorców i nastolatków – „Dziennik Wyprawa 1907”, „Dziennik 29”. Autorami tytułu są Michał Gołębiowski, znamy jego „Rakietę imprezową” i „Dwa-lam-bury” oraz Wojciech Grajkowski – dodatkowo „Pan Twardowski”, „Roll & Wall” i przede wszystkim fantastyczny „Wodny szlak”, zawsze myślę o flisakach i spływie Dunajcem kiedy widzę okładkę i podoba mi się ta promocja kultury regionów.
Pierwszy „Dziennik” opowiadał o pojawieniu się kosmitów, kojarzył się również z pracami archeologicznymi, gdzieś w tle teorie spiskowe i mity o pochodzeniu cywilizacji, astrologia, astronomia, „Archiwum X”. W drugim produkcie „Wyprawa 1907” postawiono nacisk na fabułę, tutaj poza częścią z zagadkami pojawiły się zapiski marynarza, klimat z prozy H.P Lovecrafta, zatem Cthulhu!
„Zagadkowa podróż” to książka dla młodszego odbiorcy, przypadki będą zatem mniej analityczne – niewiele tu obliczeń, ale za to dużo rysowania, pracy z obrazkiem, nauki poszukiwania informacji w zbiorze danych, ciągle jednak z postawieniem na logiczne myślenie. W trackie zabawy głównie rysujemy, należy zaopatrzyć się w ołówek, często też obracamy książkę w różnych płaszczyznach, zdarza nam się spoglądać przez prześwitujące kartki i je zaginać, oczywiście czytamy – tekstu jest sporo, pisanego jednak wielką czcionką, dzięki temu otrzymujemy jednak historię, nie tylko produkt logiczno-matematyczny w rodzaju „Kieszonkowiec”.
Ostrożnie z mylnym pierwszym wrażeniem, od razu jakoś nie porusza! Nie podobało nam się, że okładka jest miękka, bo mieliśmy porównanie z elegancką oprawą poprzednich dzienników, popielate strony wpadające w beżowy również mało przyjemne, masz wrażenie, że eko- papier nie jest czysty. Aktywność, czytaj przygoda jest jednak rewelacyjna! Kontakt z dzieckiem, wspólna praca z tekstem i obrazem, kiedy siedzicie w tym razem – super zabawa, jest dużo fajniej niż z poprzednimi częściami, gdyż są emocje dziecka!
Autorzy nie zapomnieli, że opowieść powinna być zabawna – spierające się rodzeństwo o różnych charakterach, komiczne sytuacje. Aby było ciekawie, muszą być widoczki, podróżujemy więc dookoła świata, a trasę wycieczki pokazano na mapie. Pojawią się również elementy edukacyjne – nauka o zachowaniu, żeby nie mazać po kamieniach – pamiętacie napis z Giewontu, który pozostawili po sobie uczniowie, mobilizacja do nauki języków obcych.
Technicznie, aktywność polega na odczytywaniu zagadki z wyświetlacza, gdyż porwany robot kontaktuje się z postaciami przez terminal. Jeśli potrzebujemy podpowiedzi – oderwane skrzydełko oprawy z tyłu książki przykładamy niebieską stroną do tabeli z numerem zagadki, a jeśli odpowiedzi – czerwoną stroną do indeksu z symbolami. Każdy rozdział kończy „objaśnienie zagadek” – odwracamy książkę i porównujemy nasz sposób postępowania z wyjaśnieniami autorów.
„Zagadkowa podróż” bardzo nam się podobała, córka zamiast literatury do zaśnięcia, sama sięgała po „Dziennik”, odstawiliśmy na bok nawet wszelkie wieczorynki. Zabawa pochłania, nawet rodzic zrezygnuje z wieczornego seansu przed telewizorem. Polecamy!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES
Film: „Dziennik Zagadkowa podróż” – unboxing
Film: „Dziennik Zagadkowa podróż” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!