Ranking gier o medycynie
Zakażonych przybywa. Czy to już pandemia? Czytałem wpisy, że spełniają się proroctwa i stajemy się świadkami końca świata, początku apokalipsy. Teorie spiskowe zawsze się mnożą. Czy to broń biologiczna, która przypadkowo wyciekła z laboratorium? A może celowe działanie, próba zmniejszenia stale rosnącej populacji w Azji? Koncerny farmaceutyczne zarabiają krocie na szczepionkach, to także fakt skłaniający do refleksji… Jedno jest pewne, globalna już epidemia jest sprawą głośną, tematem bieżącym i na tapecie, budzącym powszechne zainteresowanie, a także obawę, zdrowie jest przecież najważniejsze! Szczepionka na koronawirus – dla mnie to przede wszystkim nie dać się zwariować, nerwy zżerają nas na co dzień, zapraszam zatem do rankingu gier planszowych związanych z medycyną, wirusami, leczeniem. Zestawienie najlepszych gier, w których pojawia się temat zdrowia i choroby, terapii i kuracji, pacjenta zamkniętego w szpitalu, klinice. Pozycje określane przez nas mianem TOP, THE BEST OF, HIT, BESTSELLER!
„Pandemic Legacy: Season 1” – lista przebojów musi rozpocząć się od tego tytułu, gdyż to najlepsza seria gier opisująca zwalczanie zarazy, plagi, pomoru! My w swojej kolekcji posiadamy ten właśnie produkt i polecamy każdemu! W trakcie zabawy usuwamy ogniska choroby, które pojawiają się na świecie i rozprzestrzeniają w ramach sieci powiązań pomiędzy miastami kiedy w danym punkcie jest ich więcej niż trzy. Jest to gra „legacy”, zatem w trakcie zabawy odsłaniamy i modyfikujemy kolejne elementy gry, nierzadko już na stałe – naklejając oznaczenia lub drąc papier. Warto jednak zaznaczyć, że po zakończeniu kampanii nadal możemy bawić się jak w standardową „Pandemię”, dlatego właśnie to najlepszy wybór, gdyż na stałe! „Sezon 2” to już świat po katastrofie, gdzie unicestwienia udało się uniknąć, ale zagłada postępowała, więc potrzeba zaopatrzenia i odbudowy, co nam kojarzy się z powojennymi zniszczeniami po II Wojnie Światowej. Motyw odkrywania obszaru poprzez naklejanie elementów przestrzeni wydaje się rewelacyjny, ale to gra na raz…, znaczy się serię partii. Jeśli interesuje was historia i medycyna zarazem, znakomitą alternatywą będzie „Pandemic: Iberia”, gdyż w prawdziwych realiach walczymy z malarią, tyfusem, żółtą febrą, cholerą, czyli jest klimat!
„Cytoza” – to gra strategiczna, ale jednocześnie edukacyjna, typowo akademicka, która ukazuje aktywność wewnątrz żywej ludzkiej komórki. Nie znajdziecie drugiej takiej pozycji i wydawnictwa, które specjalizuje się w omawianej tematyce odnoszącej się do chemii i biologii, czemu nie ma jej na naszym rynku, pojęcia nie mamy!
„Wirus” – gra karciana dla dzieci i całej rodziny, w której tworzymy ciało składające się z podstawowych, zdrowych organów, a przeciwnicy starają się je zniszczyć, gdyż rywalizujemy o pierwszy kompletny organizm pozbawiony wirusa. Szybka, rozrywkowa gra, prosta do tłumaczenia i mocno angażująca uczestników. Jeśli wam się spodoba, to jest też rozszerzenie „Wirus 2 Ewolucja” – tu pojawi się m. in. kwarantanna, ale też nowe mutacje.
„Operacja” – fantastyczna gra zręcznościowa dla dzieci, w której bawimy się w małych chirurgów i przeprowadzamy zabieg na naszym pacjencie leżącym na stole operacyjnym w szpitalu. Używamy pincety i manewrując w jamach ciała wyjmujemy zgromadzone tam obiekty obce. Po dotknięciu planszy – zaboli więc włączy się alarm, czyli zaświeci na czerwono nosek chorego.
„Było sobie życie” – to gra quizowa nawiązująca do słynnego serialu o związkach w organizmie ludzkim z czasów dzieciństwa dzisiejszych rodziców. Teraz już tak mądrych animacji się nie kręci, zatem warto zagrać, gdyż wiedza to podstawa w niesieniu pomocy człowiekowi w potrzebie.
„Dany” – tu temat ujęty nieco z innej strony, gdyż gra ilustracyjna i słowna, ale w tle zaburzenia osobowości – gracze wcielają się w poszczególne wtórne warianty osoby Dany’ego, które mieszają mu w głowie i starają zdemaskować oraz usunąć pierwotną jaźń. Genialny pomysł i eleganckie wykonanie.
„Vita Mors” – nawiązanie do postaci „Doktora Plagi”, do okresu średniowiecza i walki lekarzy z epidemią dżumy. Tutaj decydujemy o życiu i śmierci poszczególnych osób używając metalowych monet – refleksja nad sądem ostatecznym i krążkami kładzionymi na oczach, jako opłata dla przewoźnika dusz mile widziane, podobnie jak skojarzenie z hazardem i motywem ryzyka rzutu monetą – „orzeł czy reszka”, jaka twoja dola, własny los? Rewelacyjne wzornictwo i materiały!
„Sarah’s Vision” – trzy scenariusze oraz wieża jenga w zupełnie nowej odsłonie i przydatności! Mowa o wizji przyszłości, w której dużą rolę odgrywają roboty i automatyka produkcji – upraw żywności, poruszania się pojazdów, obsługi medycznej obywateli. Każdy system jest zawodny, narażony na ataki hackerów, nawet ten dedykowany dla służby zdrowia. Perfekcyjne wykonanie i innowacja, gra zaskakuje i sprawia, że dostrzegasz zagrożenie związane z postępem sztucznej inteligencji .
„Antywirus” – jedna z najlepszych łamigłówek, trójwymiarowych układanek z serii „SMART Games”. W trakcie zabawy przemieszczamy komponenty przypominające połączone ze sobą jądra komórek w układzie zamkniętej płaszczyzny, poruszając poszczególne klocki lub ich grupy musimy przez niewielki otwór wydostać zmutowany element. Dla młodszych odbiorców warto zakupić wersję „Antywirus Mutacja”.
„Dice Hospital” odrobinę przypomina dawną grę komputerową „Theme Hospital”, tutaj używamy kości i bawimy się w symulator szpitala. Zarządzamy placówką służby zdrowia lecząc pacjentów w poszczególnych, wyspecjalizowanych salach. Pojawia się świetny pomysł ze zmniejszaniem wyników na ściankach, jako rozwojem choroby i spadkiem kondycji osoby czekającej w kolejce na przyjęcie.
„Chakra” – dodana tu nie od razu, ponieważ to medycyna niekonwencjonalna, alternatywna, wiedza ezoteryczna, ale istota forma dodatkowego wsparcia przy farmakoterapii. Pojawia się kanał energetyczny w ciele człowieka i czakry – punkty, gdzie gromadzi się potrzebna do życia energia, której przepływem sterujemy. Bogato wydana – kolorowe kryształki i śliczne ilustracje – rodzinna gra logiczna łącząca rozwój wewnętrzny z duchowym, z atmosferą nawiązującą do wierzeń buddyzmu i hinduizmu, a w praktyce również do jogi i ajurwedy.
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Selverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!