Recenzja gry Don’t Get Got

Don’t Get Gotto oryginalna gra imprezowa, którą z pewnością zapamiętacie na bardzo długo, to świetna zabawa w nabieranie, próba manipulacji innymi, aby efekt ich działania pokrywał się z wskazaniem na naszej karcie super tajnej misji. Interesujące jest to, że nie siedzimy przy stole, a rozgrywamy partię w tle innych czynności, wykonując codzienne zajęcia i obowiązki, coś na wzór przebiegu dnia podczas Prima Aprilis.

Don’t Get Got” to „party game” dla 2-8 uczestników w wieku od 14 lat, raczej chodzi o to, że najlepiej sprawdzi się u nastolatków i dorosłych odbiorców, odnosząc się do reguł, zrozumie je dziecko uczęszczające do szkoły podstawowej. W skład zestawu wchodzi 186 kart sekretnych misji oraz 8 portfeli do ich przechowywania i transportu. Tytuł można przetłumaczyć jako „Nie dostaniesz mnie!” i myślę, że to określenie najlepiej tu pasuje. Można też spróbować jako „Nie dostaniesz tego” – w sensie, nie pozwolę ci zakończyć tej misji!

Każdy z uczestników otrzymuje gumowy portfel z sześcioma podłużnymi przegródkami na karty – rozdajemy niejawne misje, które składamy wzdłuż formując pasek i wsuwamy za folię. Z tyłu opakowania widzimy przypomnienie zasad.

Gracze posiadają do wypełnienia pięć misji indywidualnych – każda jest inna i uniwersalna, dla przykładu należy sprawić, żeby osoba będąca ofiarą twojego podstępu skomplementowała twoje włosy, ewentualnie inna misja – siadasz na podłodze i czekasz aż pomoże ci się podnieść podając rękę, ewentualnie – tu przykład z opakowania – masz sprawić, aby druga osoba ziewała. Jedna z kart jest czarna z wykrzyknikiem – to misja identyczna dla wszystkich, zadajesz pytanie „Zgadnij co”, jeśli konkurent odpowie „Co?” – zadanie uważa się za wypełnione, ta karta ma dwie zielone strony, ponieważ próbować możemy wielokrotnie, do skutku.

Jeśli misja się powiedzie i przeciwnik będzie podatny na twoją sugestię, mówisz „I Got Got!”, co najlepiej brzmi jako „Mam Cię!”, „Dostałem cię!” i zaginasz kartę ukazując zieloną stronę z uśmiechem oraz napisem „Nailed it”, czyli „Przybity!”. Informujesz wszystkich graczy, ile pozostało ci do zwycięstwa, czyli do pomyślnego ukończenia trzech misji. Druga możliwość w przypadku białych kart to „Failed It”, czyli niepowodzenie, kiedy przeciwnik uzna, że nim sterujesz, próbujesz coś wymusić w związku z realizacją swojego zadania – odwracasz kartę na stronę przegraną, niepowodzenia misji i nie próbujesz więcej jej wypełniać. Tu należy być uczciwym, nie wyszło, zostałeś przyłapany, zdemaskowany i koniec, szansa stracona.

Można bawić się w dowolnym miejscu, porze dnia, nie ma limitu czasu. Tytuł idealnie sprawdzi się na wspólny wyjazd z ekipą – w góry, nad morze, gra może trwać przez cały pobyt. Polecam niekoniecznie na pojedynczą imprezę, ale właśnie jako kreatywną rozrywkę na kilka dni, kiedy ludzie przestają się pilnować i stają się mniej podejrzliwi, a ty wyczekujesz na idealną sposobność i działasz podstępnie z zaskoczenia.

Niesamowita idea, ponieważ kierowanie innymi, posługiwanie się nimi dla własnych celów to prawdziwa sztuka i niełatwa umiejętność, warto jednak trenować wywołanie wpływu, ponieważ już samo ćwiczenie sprawia satysfakcję. Wykonanie również genialnie – portfel na karty jest wygodny i idealnie mieści się w kieszeni spodni, futerał osłania zawartość przed wilgocią, karty są zabezpieczone i nie wypadają.

Gorąco polecam, coś innowacyjnego, zaskakującego, wystarczającego na dłuższy czas i mocno zajmującego myśli, do rozgrywania w większej grupie, do 8 osób. Wakacyjny produkt, który dostarcza wielu intensywnych przeżyć. Warto wydać, warto grać!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BIG POTATO GAMES

Film: „Don’t Get Got!” – unboxing

Film: „Don’t Get Got!” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!