Recenzja gry planszowej Gangsterzy i Policjanci

Grę o mafii zawsze przyjemnie jest otworzyć, ponieważ niebezpieczny świat zorganizowanej przestępczości fascynuje, jest filmowy. Do najciekawszych gier o gangsterach, które mieliśmy przyjemność opisywać z pewnością należą „Szmal”, „Gangsterzy”, „Gangster City”, „Mob Town”, „Scotland Yard” i ostatnio opisywane „Bank Attack” i „Shadow Rivals”. Dzisiaj dochodzi do zestawienia gra familijna, raczej dla młodszych dzieci „Gangsterzy i Policjanci”.
„Gangsterzy i Policjanci” to tytuł dla 2-4 graczy w wieku od 8 lat, a na pewno powyżej 3 – możliwość połknięcia pionka. Produkcja z mechanizmu rozgrywki przypomina gry pamięciowe w rodzaju memory z odsłanianiem tabliczek, otrzymujemy również identyfikację portretów, które znamy przede wszystkim z „Zgadnij kto to”, a pojawi się również element manualny – sprawnościowy. Oba modele zabawy są lubiane przez młodszych graczy, stąd tytuł powinien się podobać, a warto również zaznaczyć, że wygląda bardzo ładnie i posiada dwa warianty rozgrywki.
Śliczna ilustracja na wieczku zachęca do przeglądania zawartości. Plansze listów gończych także są klimatyczne, wszystkie portrety gangsterów wyglądają jak wyjęte z komiksów i bardzo nam się podobają. Plansza to standardowa siatka pól zatem nie urzeka, ale jedna strona posiada śliczną otoczkę wokół obszaru gry. Na znakomicie ilustrowanych kartach znajdziemy elementy historyjki, zatem pojawia się jakieś tło opowieści, gdzie policjant może zostać postrzelony, skorzystać z dodatkowego wyposażenia czy wsparcia dzielnego psa. Należy zwrócić również uwagę na tekturowe figurki policjantów oraz drewniane walce imitujące pociski – polecamy wydawcy, żeby zamienił plastikowe pionki na drewniane krążki, będzie znakomite uzupełnienie do kompletu.
Pierwsza gra polega na poruszaniu się pionkiem po linii prostej (nie można na ukos) i odsłanianiu portretów pamięciowych, kto skompletuje cały zestaw oraz łup wygrywa zabawę. Zielone pola pozwalają nam podejrzeć trzy dowolne kafelki, a czerwone dwie sąsiednie, trafiając na płytkę „Bang! Bang!” otrzymujemy ranę (trzy walce uśmiercają postać, która odpada z gry), uchronić nas może kamizelka, „los” to dociąganie karty – rozmaite funkcje wpływające na przebieg kolejki oraz rotację zdobytych płytek, pojawiają się również informatorzy, dzięki którym podglądamy kolejne portrety. Długość ścieżki ruchu wyznacza rzut kością, nie można wracać się po własnych śladach.
Druga gra to odwrócenie roli, teraz jesteśmy gangsterami, chociaż na usługach mamy skorumpowanego policjanta. Celem jest dotarcie z kryjówki do banku i z powrotem, ale już z łupem w ręce. Tutaj nie używamy w trakcie zabawy płytek, a jedynie na początku wybieramy własne wcielenie. Po ruchu członka mafii następuje ruch policjanta. Jeśli stróż prawa stanie na polu zajmowanym przez gangstera jeszcze przed dokonaniem rabunku, typuje podejrzanego na liście gończym, wcześniej jednak zadaje pytanie o cechę z obrazka. Jeśli złapany gangster ucieka z miejsca przestępstwa następuje pojedynek na budowanie wieży z drewnianych walców, kto pierwszy ten lepszy – bandyta kontynuuje lub odpada z rywalizacji.
„Gangsterzy i policjanci” mają wszystkie wyróżniki chcianej przez dzieci gry planszowej. Ilustracje są widowiskowe i przyciągają wzrok oraz budują klimat. Mechanika identyfikacji listu gończego angażuje i uczy porównywania w oparciu o różniące cechy. Kolekcjonowanie portretów podejrzanych i łupu z odsłanianych kafli układu to wyścig i trening pamięci. Konstruowanie wieży na szybkość to kontrola działania pod wpływem emocji. Tematyka konkurowania ze sobą policjantów i złodziei, pojedynek dobra ze złem, to kręci. Zabawka porównywalna z tymi z serii „Gold Edition” wydawcy, to równie dobry produkt.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Gangsterzy i policjanci” – unboxing
Film: „Gangsterzy i policjanci” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!