Recenzja Pierwszej gry Mniam!

Otwieramy drugi tytuł z nowej serii „Pierwsza gra” wydawnictwa „Egmont”, tym razem emocje większe, gdyż na wieczku czytamy, że autorem jest Reiner Knizia. Wraz z „Mniam!” będziemy ćwiczyli liczenie, rozpoznawanie kolorów, identyfikowali i grupowali warzywa i owoce, a wszystko uzupełnione kolorową książeczką, od opisu której rozpoczynamy recenzję. Zapraszamy też do tekstu prezentującego Pierwsza gra Zwierzątka”.

Akademia Mądrego Dziecka” w perfekcyjny sposób prezentuje alfabet, gdyż każda część to historia odnosząca się do pojedynczej literki, tu będzie to „I jak infekcja”. Najmłodsze dzieci uczą się pierwszych słów, mogą identyfikować z bohaterami przedszkola, przygotowują do nauki pisania i czytania. W tej opowiastce poznajemy uroki zimy, na którą jednak przygotować muszą się nie tylko drogowcy. Podoba nam się świetne nawiązanie do skoków narciarskich Dawida Kubackiego i Kamila Stocha. Miłe uzupełnienie dla komponentów gry.

Pierwsza gra Mniam!” to gra przeznaczona dla 2-4 dzieci w wieku od 2 lat, oparta na kostce z kolorami oraz żetonach w kształcie owoców i warzyw, które opróżniamy z wiklinowych koszy. Kafelki są mocne i grube, obiekty ukazane w jasnych barwach, a produkty łatwe w identyfikacji. Pozytywnie wygląda również gigantyczna, drewniana kostka z malowanymi barwami na ściankach oraz jokerem – robaczek.

Rozkładamy kosze w centrum gry, w każdym pozostawiamy pojedynczy produkt (pojemniki mają oznaczenie dla barwy). W swojej turze gracz rzuca kostką, następnie wybiera pasujący owoc lub warzywo z koszyka, jeśli ten jest już pusty, traci szansę, a w przypadku wyrzucenia robaczka, bierze dowolny produkt z jeszcze dostępnych. Produkty w koszach uzupełniamy dopiero w momencie wybrania ostatniego z nich, wtedy gracz w nagrodę rzuca raz jeszcze i podejmuje kolejną próbę zdobycia obiektu. Uczestnik, który zdejmuje z kosza ostatni obiekt dostępny w grze, otrzymuje w bonusie soczek w kartoniku, który również jest sumowany w końcowym wyniku. Zwycięzcą jest dziecko posiadające największą ilość żetonów owoców, warzyw, pamiętając o soczku.

Mniam!” to inaczej „Pycha!” i podoba nam się ta nazwa będąca nośnikiem pozytywnych emocji, podobnie jak soczek, który jest jednak marginalny dla gry, gdyż wygrywają wszyscy ci, którzy przede wszystkim sięgają po świeże owoce i warzywa będące bankiem witamin, a dopiero potem popijają słodzonymi przecierami, które nie są już prosto z natury. Rozgrywka jest losowa, natomiast dużych rozmiarów komponenty i tęcza barw oraz kształtów cieszy dzieci. Zabawa jest prosta, dlatego prędko zaangażuje najmłodszych uczestników, którzy wchodzą dopiero w świat gier planszowych. Z racji na żwawe tempo rozgrywki i krótki jej przebieg, male dzieci, które szybko się nudzą, z przyjemnością wysiedzą do końca. Gra oczywiście posiada wszelkie zalety nauki poprzez rozrywkę, z czego najważniejsza jest promocja zdrowego żywienia. Życzymy więc smacznego, znaczy się „Mniam!”.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT

Film: „Mniam! Pierwsza gra – unboxing

Film: „Mniam! Pierwsza gra” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!