Recenzja gry edukacyjnej Świat

Za grami edukacyjnymi dorośli zazwyczaj nie przepadają, dzieci nie lubią samego procesu nauki, natomiast po produkty rozrywkowe wspomagające kształcenie z chęcią sięgają. Nauczanie należy urozmaicać, zdobywanie wiedzy poprzez praktyczne ćwiczenia, najlepiej w formie zabawy i konkurowania ze sobą to najlepszy sposób, aby zmobilizować dziecko do wysiłku intelektualnego, a kreatywne działania aktywują obie półkule mózgowe i pomagają w zapamiętywaniu.

Gra edukacyjna Świat” to produkt sygnowany marką „Kapitan Nauka”, przeznaczony dla 2-5 uczestników w wieku od 6 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 20-40 minut. Wewnątrz opakowania znajdziemy dobrej jakości planszę składaną na cztery ćwiartki, ukazującą mapę kontynentów, dwie talie – stos z pytaniami quizowymi oraz z polami i wydarzeniami, proste pionki, standardową kostkę, instrukcję, ulotkę reklamową.

Plansza do gry nam się podoba, jest kolorowa i bajkowa, przypomina słynne książki-atlasy, bestsellerowe publikacje wydawnicze przedstawiające w odpowiedniej lokalizacji miniatury zabytków, zwierząt, krajobrazu na tle mapy świata. Tereny zalesione oznaczono na zielono, zimne bieguny oraz obszary arktyczne na biało, pustynne na żółto. Morza i oceany nie są puste, tętnią życiem – widzimy wielkie ryby, różne wodne organizmy z mackami i rozmaite kutry.

Karta quizu zawiera 3 pytania, każde jednokrotnego wyboru, ale czasem bywają podchwytliwe – należy wskazać fałszywe odpowiedzi. Właściwe rozwiązania są podkreślone, najczęściej wybieramy z wariantów a-c, polecenie czyta kolejna osoba zgodnie z kolejnością ruchu wskazówek zegara. Nagrodą za udzielenie poprawnej odpowiedzi jest przesunięcie o pole na torze. W talii z zadaniami znajdują się karty z obrazkami z planszy, po ich odsłonięciu ścigają się wszyscy gracze, kto pierwszy wskaże jedno z wylosowanych miejsc przemieszcza się o dwa pola. Żółte pola i przynależna im talia to wydarzenia, które nas spotkały w trakcie podróży dookoła świata – świetnym pomysłem jest, że oddziałują nie tylko na aktywnego gracza, ale mogą modyfikować działania konkurentów. Skutkiem zagrania karty może przesunięcie pionka do przodu, cofanie, strata następnej tury, nowością jest zmiana wyniku na ściance kostki przy kolejnym rzucie.

Jest to prosta gra dla młodszych dzieci, w której mechanika nie zaskakuje – występuje standardowy tor z przemieszczaniem pionków i pola specjalne. Ładna plansza zachęca do aktywności, natomiast istotne w trakcie zabawy są przede wszystkim walory edukacyjne – rozwiązywanie quizu i nabywanie wiedzy ogólnej. Momenty ruchowe są świetnym urozmaiceniem dla nauki. Uczestnicy gry rozwijają spostrzegawczość, zdobywają wiedzę ogólną o świecie – przyroda, geografia, historia odkryć i eksploracji określonych obszarów. Niepotrzebną zasadą, którą warto pominąć jest rozpoczęcie gry dopiero po wyrzuceniu 1 lub 6 oczek na kostce. Wyścigi do wskazanych na polach obiektów są ważniejsze dla punktacji niż testowanie z wiedzy, stąd nie czuje się, że to forma odpytywania, a zaległości łatwo nadrobić refleksem i uważną obserwacją pola gry.

Świat” to przede wszystkim narzędzie dydaktyczne, pomoc dla nauczyciela. Warto skorzystać, ponieważ zabawa i nauka zawsze idą w parze, a czasy zapamiętywania poprzez wielokrotne powtarzanie notatek z zeszytu dawno już minęły. Obecnie edukacja ma rozwijać pasje, inspirować, stymulować i ciekawić. Jeśli nauczyciel pragnie mieć sukcesy wychowawcze i dydaktyczne, nie może zapominać o roli gier planszowych w kształceniu.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EDGARD i KAPITAN NAUKA

Film: „Świat Gra edukacyjna” – unboxing

Film: „Świat Gra edukacyjna” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!