Recenzja gry edukacyjnej Dla mądrego nic trudnego

„Uniwersytet Mądrej Zabawy” to seria produktów edukacyjnych dla przedszkolaków i uczniów rozpoczynających szkołę podstawową, tablice o różnym stopniu skomplikowania wypełniamy indywidualnie lub gramy konkurując w parze, w dzisiaj opisywanym produkcie silnie akcentuje się właśnie zabawę we dwoje.
„Dla mądrego nic trudnego” to „kalejdoskop gier i zabaw”, które rozwijają spostrzegawczość, kreatywność, logikę i analityczne myślenie, zręczność, liczenie i pisanie oraz pamięć u dziecka w wieku od 5 lat. Generalnie produkt ten wyróżnia szerokie spektrum oddziaływania na uczestnika zabawy, który dokonuje obliczeń matematycznych, porównuje obiekty i łączy je w zbiory, pisze i dzieli na sylaby, rysuje.
Pozostałe gry z tej serii, które już mieliśmy przyjemność pokazać to: „Jedzonko”, „Pisanie”, „Angielski”, „Zwierzęta”, wszystkie działają na zasadzie mechaniki „papier i ołówek”, czyli kreślimy pisakami na śliskich planszach i zmazujemy filcem, nierzadko każdy pracuje na swoim fragmencie przestrzeni gry.
„Labirynty” to ulubione przez młodsze dzieci wyznaczanie trasy do celu w gąszczu ślepych uliczek. „Szczegóły” to wyszukiwanie różnic pomiędzy parą obrazków. „Sylaby” z dwoma wariantami rozgrywki, to tworzenie łańcuszków wyrazowych, każdy kolejny element zawiera lub rozpoczyna się od sylaby kończącej poprzedni. „Czy znasz?” to „państwa miasta”, gdzie za pomocą rzutów kostką losujemy literę oraz kategorię podawanych wyrazów, dostępne to: zwierzęta, przedmiot, roślina, miasto, państwo. „Wytęż wzrok” to ciąg dalszy turlania i odnajdywanie w zbiorze obiektów rozpoczynających się od wskazanej litery alfabetu. „Użyj wyobraźni” to dokańczanie rysunków, w których występują podane kształty, gotowe prace obrazują hasło na daną literę, a długość wyrazu wskazuje rzut. „Znajdź słowo” to rozwiązywanie zagadki, gracz z zbioru liter składa wyraz, a konkurent ma za zadanie po ich zakreśleniu w diagramie odczytać go z rozsypanych symboli – kto pierwszy, ten lepszy. „Zwierzątka” to wyszukiwanie organizmów według wskazanej kategorii oraz ich sumowanie. „Znajdź cień” to identyfikacja ciemnego kształtu dla kolorowego obiektu. „Dodawanie i odejmowanie” to podawanie składników dla działania sumy i różnicy, aby uzyskać wylosowany wcześniej wynik z zakresu 1-30. „Droga” to tworzenie ścieżki pomiędzy numerowanymi obiektami, gracze łączą je naprzemiennie według wartości, natomiast linie nie mogą się przecinać. „Gwiazda” to gra logiczna – kolorujemy pola szeregów, kto zamyka linię sumuje miejsca w swojej barwie.
W porównaniu z poprzednio recenzowanymi produktami z tej serii, „Dla mądrego nic trudnego” zawiera o wiele więcej zabaw nastawionych na rywalizację. Praktycznie każda plansza zawiera propozycję aktywności solo i gry dla dwojga. Naszym zdaniem to znakomity pomysł i kierunek rozwoju serii, ponieważ konkurowanie najlepiej mobilizuje to pracy, a granie z rówieśnikiem jest bardziej emocjonujące niż samodzielna praca w ramach systemu reguł, jak to ma miejsce w przypadku rozwiązywania łamigłówek.
Polecamy ten produkt, ponieważ wyzwania są różnorodne, o różnym poziomie trudności, obejmują obszar języka polskiego i matematyki, a także kreatywne działania artystyczne, typowe dla przedmiotów w rodzaju plastyka. Wygląd i estetyka dopasowana została do potrzeb młodszego dziecka – postaci niczym z bajek rysunkowych, działania analityczne są jednak wyjątkowo ambitne.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Dla mądrego nic trudnego Uniwersytet Mądrej Zabawy” – unboxing
Film: „Dla mądrego nic trudnego Uniwersytet Mądrej Zabawy” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!