Recenzja gry edukacyjnej Liczby Uniwersytet Mądrej Zabawy

Dzisiaj interesująca pomoc dla nauczyciela matematyki w szkole podstawowej, dzieci trenują kaligrafię cyfr, sumują obiekty w zbiorach, ćwiczą porównywanie wielkości i liczebności, a także utrwalają kolejność występowania cyfr po sobie, a przy tym wykonują całe mnóstwo kreatywnych zabaw i przyjemnie spędzają czas na nauce – w chwili obecnej, kiedy zamknięto placówki oświatowe z powodu koronawirusa, takie gry są idealnym rozwiązaniem dla potrzeb domowej edukacji.

Uniwersytet Mądrej Zabawy Liczby” to gra oparta o mechanikę „papier i ołówek”, czyli wypełniamy zadania na kolorowych, śliskich planszach, zmazujemy naniesione treści i powtarzamy ćwiczenia, w celu zapamiętania nabytej wiedzy, nabrania praktyki w liczeniu i płynności w ruchu dłonią – kaligrafia. Wewnątrz znajdziemy nawet więcej komponentów niż wskazują informacje zawarte na opakowaniu – aż 7 tablic, gdyż jedna jest skopiowana, co z przyjemnością wykorzystujemy do rywalizacji w parze, ponadto dwa pisaki, klepsydrę przy konkurowaniu w ramach upływającego czasu, broszurę informacyjną. Według wskazań wydawcy, produkt korzystnie oddziałuje na spostrzegawczość, logikę i analityczne myślenie, zręczność, liczenie i pianie, pamięć. Inne propozycje z tej serii, o których możecie u nas przeczytać i obejrzeć na otwarciu to „Jedzonko”, „Pisanie”, „Angielski”, „Zwierzęta”, „Dla mądrego nic trudnego”.

Z naszej strony prośba do wydawcy, aby ujednolicić nazewnictwo – „12 plansz na 6 tablicach” lub jak w spisie zawartości pudełka – „dwustronne plansze – 6 szt.”, czyli uznajemy, że tekturowa karta zapełniana z obu stron to, albo plansza, albo tablica. Analityczny umysł zauważy różnicę, a matematycy z racji zawodu są bardzo dokładni – nauczyciel p. Magdalena Drabarek zwraca naszą uwagę na drobne nieścisłości.

Zabawę rozpoczynamy od pisania, trenujemy kaligrafię 1-10, notatki prowadzimy w formacie trzech linii poziomych, nie w kratkach, cieszy jednak, że uczeń od razu porównuje ilość obiektów równą zapisowi numerycznemu. Kolejna karta pracy płynnie uzupełnia pierwszą, tutaj należy dopasować cyfrę do odpowiedniego zbioru. Na planszy z krajobrazem safari wyszukujemy wskazane obiekty i sumujemy te powtarzające się, uczymy się dokładności, rozwijamy koncentrację uwagi i dokonujemy obliczeń. Wpisując kolejne numery do szeregów ukazujących pewien proces w czasie – lepienie bałwana, wysiadywanie jajka i wykluwanie się pisklęcia czy też sadzenie i rozwój kwiatu uczymy się, że dzięki numeracji określić możemy kolejność, uporządkować pewne treści. Czerwoną planszę wykorzystać można przy nauce odejmowania, ponieważ malowanych obiektów jest mniej niż wskazuje na to suma, a naszym celem jest dorysowanie tych brakujących, aby rachunki się zgadzały. Pracą artystyczną jest uzupełnianie rysunku smoka, natomiast w oparciu o założenia – kryteria określające liczbę głów, skrzydeł czy też odnóży. Plansza żółta polega na odnajdywaniu cyfr ukrytych w szkicach, warto zwrócić uwagę, że dziecko porównuje właściwy zapis z lustrzanym odbiciem. Na jabłoni zakreślamy owoce z liczbą większą niż „5”. Kolejna plansza ukazuje zapis poprawny i niewłaściwy, błędy koryguje dziecko oraz uzupełniamy zbiory punktowe. Plansza zdublowana przyda się do rozegrania wyścigu, w którym rywalizujemy, kto pierwszy doprowadzi pieska do jego lokum, a także do zaznaczania kosmitów mających więcej oczu od gracza.

Nasz ekspert p. Magdalena Drabarek zachęca do pracy z arkuszami ukazującymi lustrzane odbicie, wskazuje, że taki rodzaj kaligrafii „może być objawem zagrożenia dysleksją u ucznia”, z którym powszechnie spotykają się nauczyciele w pracy zawodowej, stąd „pilna potrzeba, aby zwracać należytą uwagę na poprawność zapisu”. W pierwszej klasie szkoły podstawowej istotne jest, aby uczeń przyswoił sobie zapis matematyczny, stąd odwzorowanie zbiorów za pomocą cyfr – „już w klasie 2 odchodzimy od liczenia na palcach, co bywa problematyczne dla małego dziecka”, „naszym celem jest rozwinięcie umiejętności uogólniania i abstrahowania”.

Liczby Zabawa i nauka” to produkt mobilizujący uczniów do bardziej zaangażowanej pracy, dziecko w ramach wesołej i twórczej aktywności trenuje liczenie, zastępuje zbiór obiektów zapisem numerycznym, ćwiczy kaligrafię cyfr i używa ich w rozwiązywaniu kolejnych atrakcyjnych zadań pokazanych na kolorowych obrazkach.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Liczby Uniwersytet Mądrej Zabawy” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!