Recenzja gry Zagadka Sfinksa Escape room

Zabawy rozgrywające się w pomieszczeniach typu escape room już na stałe wpisały się w rozrywkę podczas wychodzenia na miasto, zamiast siedzieć przy stoliku ze znajomymi można przecież aktywnie spędzić czas z grupą. W czasie kwarantanny pozostają nam gry towarzyskie z najbliższymi, do takich familijnych rozgrywek gorąco zachęcamy, ponieważ przygoda świetnie przekłada się na karty – każda z nich to pomocny przedmiot lub „zamknięty pokój”, z którego „uciekamy” odwracając stronę po rozwiązaniu zagadki.

Zagadka Sfinksa Escape room” to gra dla 1-6 osób w wieku od 12 lat – tutaj umownie, ponieważ współpracujemy, a w ramach kooperacji niekoniecznie trzeba się dostosować do wskazania na opakowaniu, gdyż pomagamy sobie wzajemnie, czas zabawy zajmuje ok. 1-1,5 godz. W oryginalne gra występuje pod nazwą „Deckscape: The Curse of the Sphinx” oraz „Pocket Escape Room: De Vloek van de Sfinx”, czyli taki „kieszonkowy pokój ucieczki”. Autorami są Silvano Sorrentino, którego podobnie pozycje już oglądaliście – „Atak na Londyn”, „Tajemnica Eldorado”, „Magiczna sztuczka”, a także Martino Chiacchiera – którego „Kryminalne zagadki Krwawe róże” już niebawem pokażemy na blogu.

W trakcie wizyty w Gizie odnajdujemy amulet skarabeusza, w pewnym momencie obraca się ściana i zostajemy uwięzieni we wnętrzu piramidy, poza odszukaniem wyjścia, mamy jednak kolejny kłopot – ściga nas mumia!

Gromadzimy przedmioty, przechodzimy przez kolejne pomieszczenia, unikamy konfrontacji z zabandażowaną istotą, która zagradza nam dostęp do kart głównych. Kontrolujemy czas zabawy, który dodatkowo wydłużają znaki „x” otrzymywane kiedy zostaliśmy złapani i przeklęci, na mecie porównujemy nasz pomiar z tabelą rekordów.

Zabawa uczy nas dokładności, ponieważ należy ściśle kierować się poleceniem z karty, a na kilku obrazkach znaleźć możecie sprytne pułapki, które pozornie wydają się poprawnym rozwiązaniem – my mieliśmy tak w przypadku nosa faraona, bardzo nas kusiło, aby nacisnąć parę kafli. Poszukujemy powiązań, relacji pomiędzy odkrytymi kartami a bieżącymi zagadkami, staramy się myśleć nieszablonowo – kilka razy twórcy naprawdę mocno zaskakują, np. waga!

Istotne jest również, aby opróżniać kolejne stosy, aż uzyskacie wszystkie potrzebne amulety, aby ruszyć z główną częścią talii do przodu. Na kartach przedmiotów, które zgodnie z fabułą należy pozostawić do dyspozycji graczy, znajdują się wskazówki, nierzadko używacie ich fizycznie podczas przechodzenia kolejnych prób – kart nie zginacie, nie drzecie – nie są niszczone w tej grze! Zdobyte karty obracacie, przykładacie do kart zagadek lub sugerujecie się ilustracją i tekstem w trakcie podjęcia decyzji. Znajdziecie też pytania odnoszące się do talii kart już odrzuconych, do kolejności pojawiania się określonych kart – pamięciowe.

Zakończenie podzielone zostało na dwa epilogi – „dzień Sfinksa” lub „noc Sfinksa”, w zależności od intensywności waszych kontaktów z mumią, mogła to być „Niesamowita przygoda!”, „Dobra robota!” lub „Wyjazd pełen stresu”.

Zagadki logiczne pojawiają się w wielu łamigłówkach oraz grach quizowych i edukacyjnych nawiązujących do zadań z treścią z matematyki, tu natomiast otrzymujecie dodatkowo powiązania pomiędzy wydarzeniami – aktywność związaną z pracą nad zagadką, ale także spotkania z kilkoma postaciami, w tym z tytułowym Sfinksem.

Dopełniające się treści oraz ilustracje, w większości przypadków składające się na wyzwania, organizują przebieg naszej tajemniczej przygody i ukazują świat przedstawiony – mroczne tunele i pomieszczenia tworzące formę labiryntu, sylwetkę drapieżnika wytrwale tropiącego swoje ofiary, a nas zmuszają do pokonywania kolejnych barier, usuwania przeszkód stojących nam na drodze do wyjścia z piramidy i do myślenia, kombinowania, łamania głowy.

Rozgrywka jest świetnym zajęciem, z racji na spójną tematykę i towarzyszące nam emocje. Elementy fabularne przeplatane licznymi wyzwaniami budują nastrój grozy i ucieczki kojarzony z klątwą faraona rzuconą na archeologów odplombowujących grobowce oraz z odkrywaniem kultury starożytnego Egiptu – obyczaje, wizualizacja świata – hieroglify, sarkofagi, czy też wskazanie na tradycyjne gry i łamigłówki.

Escape room Zagadka Sfinksa” to kapitalna rozrywka, bardzo nam się podobało i silnie się zaangażowaliśmy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: „Zagadka Sfinksa Escape room” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!