Recenzja gry planszowej Chińczyk Mikro

„Chińczyk”, „Warcaby”, „Młynek”, „Szachy” i talia zgranych kart to gry klasyczne, w które obecni rodzice grywali w dzieciństwie, warto o nich pamiętać, pokazać swojemu potomstwu, ponieważ te tytuły przetrwają próbę czasu. Dzisiaj proponujemy wam „Chińczyk Mikro” – miniaturową wersję tej tradycyjnej gry.
„Chińczyk” wywodzi się z Indii, jej pierwowzorem była gra „Pachisi”. W rozgrywce konkuruje 2-4 osób w wieku od 4 lat, używamy kostki, a grupę pionków poruszamy po torze na planszy. Naszym celem jest dotarcie do końca trasy, pokonanie okrążenia całą drużyną i wejście do bazy, domu, czyli pól w kolorze pionów gracza.
Nas „Chińczyk” zawsze zniechęca na wstępie i na ostatnim etapie, ponieważ dostać się na pole startowe i metę możemy wyrzucając odpowiednie, ściśle dopasowane oczka na ściance – jest to „6” w trzech próbach na dobry początek, a na finiszu liczba dopasowana to ilości ostatnich miejsc na torze, które pozostały do końca. W trakcie zabawy nielubianą losowość ogranicza granie zestawem pionów, ponieważ to my rozdzielamy ruch po członkach naszej drużyny.
Emocje gwarantuje negatywna interakcja, czyli zbijanie. Kiedy staniemy na polu zajmowanym przez przeciwnika, zrzucamy go z obszaru gry i to zawsze cieszy – taka szydercza radość, bo wiemy, że jesteśmy bliżej zwycięstwa od konkurenta, któremu uprzykrzamy życie. Bawiąc się w komplecie na planszy jest całkiem tłoczno i sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie – szybko i często.
Świetnie, że w instrukcji obsługi gry opisano jeszcze dwa inne warianty zabawy. „Chińczyk z blokadą ruchomą” jest odrobinę zmodyfikowany, ponieważ teraz możemy na pojedynczym polu postawić dwa nasze pionki – ta trwała, ruchoma blokada jest niemożliwa do przeskoczenia i zbicia dla pojedynczego pionka rywali. Naszą parę można przesuwać, a zostaje zdjęta kiedy jej miejsce zajmie cudza dwójka poruszająca się w ten sam sposób, czyli para jednocześnie razem.
„Rozbójnik” jest wersją gry dla dwójki uczestników, którzy rozpoczynają z dodatkowymi, pojedynczymi pionkami w nieaktywnych barwach. Są to tytułowi rozbójnicy, którzy poruszają się w przeciwnym kierunku niż wskazują na to pola toru gry, ponadto startują z pola startowego przeciwnika. Po zbiciu rozbójnika, pion przechodzi na własność konkurenta, zatem może on dysponować „zbójecką” parą.
„Chińczyk” w miniaturowej odsłonie nie traci swojego dawnego uroku, jeśli macie sentyment to i z obecnym produktem będziecie się dobrze bawić. Małe rozmiary to zalety i wady zarazem, walorem jest z pewnością oszczędność miejsca w pokoju dziecka, łatwość w transporcie, chociażby w kieszeni spodni, z kolei słabą stroną jest wykonanie pionków – plastik zastępuje drewniane krążki, niełatwo także prowadzić parę (ruchoma blokada) po pojedynczych, niewielkich polach.
Śmiało sięgnijcie po „Chińczyka Mikro”, wydatek niewielki, a pudełko jest wypchane po brzegi. Ponadto, jeśli dziecku się spodoba, to zawsze możecie wymienić na bardziej okazałą wersję niewiele przy tym tracąc, bo to gra za cenę trójkątnego kawałka pizzy na wynos – pamiętajmy, że mamy koronawirusa i trzeba brać do domu!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Chińczyk Mikro” – unboxing
Film: „Chińczyk Mikro” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!