Recenzja gry Similo Baśnie

Niedawno mieliście okazję oglądać u nas pierwsze filmy z „Similo”, czyli gry bazującej na identyfikacji tożsamości poprzez odrzucanie niedopasowanych do wskazań narratora postaci z układu kart. „Similo Historia” wyróżnia prosta mechanika prowadzenia rozgrywki, śliczne ilustracje i prezentacja rzeczywistych osób z przeszłości – sprawujących władzę, ludzi kultury i nauki, zatem to produkt, którego mocną stroną jest edukacja. Dzisiaj kolejna odsłona tej niebanalnej serii, czyli „Similo Baśnie”, opowiadająca o magii i marzeniach, czerpiąca treści z literatury dla dzieci oraz z animacji – wiele baśni zostało przecież przeniesionych na ekran.
„Baśnie Similo” jest kooperacyjną grą dedukcyjną – „poznajemy wskazówkę, znajdujemy podobieństwo, zgadujemy, kto się ukrył pośród kart”. Rozgrywka oparta na kartach z portretami dedykowana jest dla 2-8 uczestników w wieku od 8 lat, chociaż współpracując z rodzicami warto obniżyć to wskazanie.
„Historia Similo” podobała nam się, ponieważ mogliśmy poza dobrą rozrywką zaproponować dziecku pogadankę o ważnych wydarzeniach i słynnych osobach. „Similo Baśnie” oferuje nam zabawę z popularnymi bohaterami ze świata fantazji, z wyobrażeń sławnych autorów, nawiązania do tytułów, jak: „Jaś i magiczna fasola”, „Pinokio”, „Czarnoksiężnik z krainy Oz”, „Alicja w Krainie Czarów”, „Królewna Śnieżka”, „Kopciuszek”, „Mała syrenka”, „Trzy małe świnki”, „Księga tysiąca i jednej nocy”, „Piotruś Pan”, „Kot w butach”, „Czerwony Kapturek” – czerpanie z literatury sprawia, że po produkt śmiało sięgnąć mogą nauczyciele języka polskiego.
Największą wartością recenzowanego produktu jest praca z wyobraźnią, bazowanie na emocjach, gdyż każda z postaci fikcyjnych jest rezerwuarem konkretnych uczuć i cech, przejawia zachowania związane z uczestnictwem w fabule, przyjęciem określonej roli. Eliminować niedopasowane karty możemy zatem nie tylko skupiając się na wyglądzie, ale przede wszystkim znaczeniu danego bohatera, opisując jego postawę i cel działania z baśni.
Przebieg rozgrywki pozostaje bez zmian dla tej serii, polecam jednak połączyć „Similo Historia” z „Similo Baśnie”, wtedy narrator uzupełnia karty na ręce do 5 szt. z talii bohaterów fikcyjnych, a na stole leżą karty autentycznych osób lub na odwrót. Bez zmian pozostaje udzielanie wskazówek – karta wyłożona pionowo informuje o podobieństwie postaci, a poziomo o niedopasowaniu. Narrator za każdym razem zagrywa pojedynczą i uzupełnia rękę. Zespół odrzuca 1-2-3-4 karty w każdej rundzie i w wielkim finale wybiera właściwą kartę z dostępnej jeszcze pary, jeśli oczywiście wcześniej błędnie jej nie usunięto.
Zabawa z samodzielną talią „Baśnie” jest bardzo atrakcyjna dla młodszych dzieci, dla rodziny rekomenduję z kolei połączenie dwóch talii, poszukujemy wtedy powiązań dla postaci wymyślonych i osób rzeczywistych, a to wyzwanie jest ambitne, wyjątkowo kreatywne i łączy analizę baśni z powtórką z lekcji historii – omawianiem dokonań z autentycznych życiorysów. Fantastyczna zabawa, rozważania, rozrywka. Polecam ten zakup.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES
Film: „Baśnie Similo” – unboxing
Film: „Baśnie Similo” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!