Recenzja gry planszowej Grimm Forest

Baśnie braci Grimm” to najpiękniejsze opowieści, kanon i klasyka literatury, którą kochają nie tylko dzieci, ale również dorośli, na pewno miłośnicy fantasy, gdyż są to historie mroczne i tajemnicze, nawiązujące do zjawisk nadprzyrodzonych i ezoteryki, magii i czarów, napisane kwiecistym stylem z bogatą wyobraźnią, z racji na głębię ich znaczenia ofiarujące odbiorcy naukę moralności i etyki.

Serdecznie witamy na blogu nowego partnera, wydawnictwo „Druid City Games” ze Stanów Zjednoczonych, Alabamy. Piszą o sobie, że ich celem jest, aby ludzie „odpuścili sobie urządzenia elektroniczne i zaangażowali rodzinę i przyjaciół w gry planszowe”, z całych sił popieramy – dla zdrowia, relacji społecznych, dobrej zabawy. Dostawa jak zawsze niezawodna od „Skybound Games”, wspierał nas również autor gry, gorące pozdrowienia dla Tima. 

Grimm Forest” to gra planszowa dla 3-4 uczestników w wieku od 14 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 40-60 minut. Pozycję wydali Amerykanie, tam normy wiekowe są zazwyczaj zawyżone, śmiało możecie zaprosić do rozgrywki dzieci w wieku 7-8 lat, ważne, żeby czytały, ponieważ treści kart należy ujawniać dopiero w momencie ich zagrywania.

Autorem gry jest Tim Eisner, który tworzy głównie gry nawiązujące do fantasy, już niebawem na rynku pojawi się więcej jego projektów, na które niecierpliwie czekamy. Za oprawę artystyczną odpowiedzialni są Noah Adelman, Lina Cossette, David Forest – ich piękne prace, zbliżone formą do tych z dzisiaj recenzowanej gry oglądać mogliśmy w „My Little Scythe” czy też „Santorini”. „Grimm Forest” nominowana była jako najpiękniej zdobiona, najbardziej artystycznie dopracowana gra 2018 roku do nagrody „Golden Geek”.

Rozgrywka oparta jest na mechanice zbierania zestawów kart na ręce, równoczesnego zagrywania kart oraz „take that”, czyli rozpatrywania akcji szkodzących przeciwnikowi – tu głównie w zdobywaniu surowców na potrzeby budowy domków. Klimat gry – bajkowy, baśniowy, fantasy. Jest to gra z miniaturkami – świnki, fantastyczne potwory – wilki, smok, olbrzym, troll. Zostanie wydana w kraju pod nazwą „Baśniowy bór”.

Naszym celem podczas rozgrywki jest wybudowanie trzech domków przed innymi, w przypadku remisu sprawdzamy liczbę domów skonstruowanych z bardziej trwałych materiałów – cegły, drewno, następnie w kolejności porównujemy zdobyte znaczniki pierwszego budowniczego.

Po otwarciu dość sporych rozmiarów opakowania widzimy znakomicie zorganizowane wnętrze – osobne pudełka z przykrywkami i wgłębieniami na komponenty. W środku schowano ślicznie ilustrowane karty z napisami w języku angielskim (proste, podstawowe słownictwo), szczegółowo dopracowane figurki, plansze graczy i lokacji zdobywania surowców, kostkę do uszczuplania ilości dóbr przy grze w parze i przede wszystkim domy – każdy złożony z trzech idealnie dopasowanych fragmentów. Miniatury są bogate w detale, karty pięknie malowane, plansze o nieregularnym kształcie dla budowli w tle obrazka. Wszystko wysokiej jakości, widowiskowe i całkiem duże.

Każdy z graczy otrzymuje indywidualną planszę, miniaturkę świnki, zestaw kart zbierania „plonów” z określonegoźródła” (podział na rodzaje dobra), dodatkową lokację rynku z trzema różnymi zasobami dokładamy dla kompletnego składu, uzupełniamy wskazane surowce. Znacznik pierwszego gracza używany jest w momencie ustalania kolejności rozpatrywania efektów z kart – zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

W trakcie rundy rozpatrujemy trzy fazy – zbieranie (równocześnie), czyli wysyłanie postaci po surowiec dzielony równo pomiędzy odwiedzających (z możliwością zagrania karty bajki – wydarzenie, stwory), budowy – 2 akcje z 4, również powtórzone, poza przyjacielem (dobranie karty bajki, pobranie dowolnego zasobu, zbudowanie sekcji domu za opłatą w surowcu, uruchomienie akcji specjalnej z karty przyjaciela), czyszczenia – przekazanie znacznika pierwszeństwa, zebranie miniaturek, uzupełnienie budulca w lokacjach.

Podłogi kosztują 2 zasoby, ściany – 4, dachy – 6. Można pracować nad jednym rodzajem danego domu jednocześnie, posiadamy do 5 placów budowy, po skończeniu jednej konstrukcji rozpoczynamy kolejną tego samego typu. Za postawienie ściany otrzymujemy kartę przyjaciela, za skończenie domu przed innymi, do wyboru: kartę przyjaciela, 2 karty bajki lub żeton każdego zasobu. Zdolności przyjaciela można użyć raz na rundę, po dociągnięciu takiej karty należy ją zatrzymać lub przekazać innej osobie na wymianę z jej obecnym kompanem – posiadamy maksymalnie jednego przyjaciela naraz.

W trakcie zabawy poza piękną oprawą, najprzyjemniejsza jest negatywna interakcja – wysyłanie potworów do lokacji, zabieranie surowców przeciwnikom lub kradzież kart, niszczenie konstrukcji stawianych domów. Świetnym pomysłem jest nawiązanie do tematyki znanej z książek, co tworzy fantastyczną atmosferę, czujemy się jakbyśmy uczestniczyli w fabule baśni lub bajki, korzystali z opieki przyjaznych nam postaci i chronili się przed niegodziwością tych złych, a także nasyłali „łotrów” na przeciwników. Pojawia się również radość z tworzenia własnego miasteczka – małej wioski złożonej z kilku domów, ale jednak stale rozbudowywanej, doświadczasz fizycznego wzrostu budowli i jest to bardzo miłe uczucie.

Grimm Forest” gorąco polecamy wszystkim fanom baśni i fantasy, a także rodzinom z młodszymi, ale już czytającymi dziećmi, ponieważ nawiązujemy do treści bajek i zaskakujemy konkurentów nagłymi zwrotami akcji. Udział w zabawie z pewnością zachęci uczestników do przeczytania baśni, odkrywania literackich przygód bohaterów gry, co sprzyja domowej edukacji. Super zabawa, wartościowy produkt!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy DRUID CITY GAMES i SKYBOUND

Film: „Grimm Forest” – unboxing

Film: „Grimm Forest” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!

Jeden komentarz do “Recenzja gry planszowej Grimm Forest

Komentarze są wyłączone.