Recenzja gry planszowej Zombie Kidz Ewolucja

„Zombie Kidz Ewolucja” na chwilę obecną jest uznawana za najlepszą grę planszową dla dzieci, czy jest warta aż tak wysokich ocen? Filmy do gry przygotowaliśmy krótko po otwarciu, żeby nas nie kusiło powiedzieć wam czegoś więcej, bo z produktami „legacy” jest tak, że odkrywasz je jak zagadki detektywistyczne, w trakcie prowadzenia kampanii zmieniasz zasady, pojawiają się też nowe postaci, a te modyfikacje zostają na potem.
Warto rozpocząć od tego, że gorąco polecamy „Zombie Kidz” na teraz! Pandemia to taki czas, że trzeba siedzieć w domu, dziecku dłuży się, gdyż zaczyna być monotonnie, a obecnie gry są nie tylko rozrywką, ale także edukacją – rozwijają manualnie i umysłowo. Wybierzmy „Zombie Kidz” na kwarantannę również dlatego, że atak zombie na szkołę to rodzaj zarazy, bo przecież nasze urwisy niespecjalnie będą pasjonować się usuwaniem kosteczek wirusa z planszy, ale już z chęcią zapolują na potwory – to takie oswajanie z zagrożeniem, żeby nie pojawiła się w przyszłości trauma.
„Ewolucja Zombie Kidz” jest grą planszową dla 2-4 uczestników w wieku od 7 lat, z czasem dla partii trwającym ok. 15 minut. Polecamy pierwsze rozgrywki rozpocząć z młodszym dzieckiem 5-6 lat, ponieważ jest to gra kooperacyjna, zatem dorosły może pomagać. Mechaniki zastosowane w grze to rzuty kością, przemieszczanie pionków z punktu do punktu, w przyszłości pojawią się również specjalne moce, które zaczną różnicować nasze postaci.
W trakcie zabawy będziemy przyklejać w instrukcji nowe zasady zaawansowane, rodzaje misji oraz zaznaczać na torze przebieg kampanii – mózg to partia, puchar to wygrana (nanoszony na tor oraz wiersz misji). Zdobywamy także odznaki wskazujące na proces doskonalenia się w bycia łowcą zombie – nam kojarzą się z tymi zbieranymi podczas górskich wędrówek w schroniskach – są wskazaniem naszej wytrwałości, ambicji, zaangażowania oraz doświadczenia.
Przygotowanie gry – ustawiamy bohaterów w centralnym pomieszczeniu szkoły, pojedyncze zombie na podwórkach (place przy bramach, wejściach). Plansza dla pary różni się od tej dla większego składu – pomiędzy pokojami przy zewnętrznych ścianach budynku znajdują się przejścia, zatem można bezpośrednio udać się do sąsiedniego lokum, natomiast w grze na planszy dziennej łączy je centralne pomieszczenie, droga jest wydłużona.
Ścianka kości wyznacza nam, gdzie pojawi się przeciwnik. Pionki pogromców poruszają się o pojedyncze pomieszczenie przechodząc przez drzwi. Standardowo usuwamy 1-2 zombie stojąc w ich pokoju. Nie wolno nam wejść do lokum, gdzie znajdują się trzy lub więcej nieumarłych, jeśli startujemy turę z takiego miejsca, obligatoryjnie musimy je opuścić.
Celem naszych zmagań jest zabarykadowanie czterech bram prowadzących do szkoły przez podwórka przed budynkiem, a dokonują tego pary ludzików – nie zapominamy o radosnej piątce – klepnięciu się w dłonie jak to robi zgrany zespół! Wszyscy przegrywamy, kiedy nie ma już zombie w rezerwie (poza planszą), a kostka nakazuje nam dodać nowe na teren szkoły.
W opakowaniu znajdziecie dodatkowe podstawki pod pionki, co już wskazuje na ich przyszłe wykorzystanie, są też koperty, które będziemy w trakcie zabawy otwierać i rozwijać grę. Dzieci mogą podpisać swoje postaci, nazwać przeciwników, co sprawia, że produkt staje się bardziej osobisty, indywidualnie dopasowany. Zauważmy również, że na każdym żetonie zombie znajduje się zakreskowane pole na naklejkę. Więcej mówić nie wolno, gdyż popsujemy wam zabawę w samodzielne odkrywanie sekretów gry.
W „Zombie Kidz” gramy już od dłuższego czasu, nasza kampania dobiega końca. Warto zaznaczyć, że gra nie jest niszczona w trakcie zabawy i to duża zaleta. Naklejki zajmują miejsca na torze kampanii, więc nie będziemy jej drugi raz przechodzić, natomiast zawsze możemy rozgrywać pojedyncze partie, których wytyczne i poziom trudności możemy dopasować do naszych potrzeb.
Zabawa dała dziecku ogromną frajdę, nawet kiedy przegrywaliśmy, córka cieszyła się, że zbliżamy się do otwarcia nowej koperty, odkrycia tajemnicy. Pozycja jest również znakomitym wyborem, kiedy dziecko jeszcze przeżywa porażki, tutaj przecież przegrywamy wszyscy razem, zatem smutek jest dzielony pomiędzy towarzyszy niedoli i nikt nie czuje się w swych uczuciach osamotniony.
Słabe strony produktu – naszym zdaniem są to misje z kategorii „frekwencja” – wygrywanie rozgrywki po pewnym czasie od odstawienia produktu. Osobiście nie lubimy porzucać gry z partiami składającymi się na kampanię, pozostawiliśmy więc te misje na sam koniec, naszym zdaniem są dodane odrobinę na siłę.
„Zombie Kidz” nie jest może najlepszą grą dla dzieci w jaką graliśmy, niektóre pozycje uznawane za rodzinne, familijne są równie atrakcyjne, z pewnością jednak jest najlepszą na rynku grą „legacy” dla młodszego odbiorcy. Gorąco polecamy, gra pozostaje w naszej kolekcji.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES
Film: „Zombie Kidz” – unboxing
Film: „Zombie Kidz” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!