Recenzja gry Scrawl

Dzisiaj zabawna pozycja dla wszystkich miłośników kalambury, tytuł nagradzany i oceniany jako jeden z najciekawszych w kategorii gra imprezowa, gra party – nam kojarzy się z „Podaj dalej” tylko bez cenzury i klipsem zamiast notesu.
„Scrawl” to propozycja na wszelkie spotkania towarzyskie nastolatków i dorosłych, hasełka są pikantne, ale także śmieszne i zwariowane. Gra dedykowana dla 4-8 osób w wieku od 17 lat – polecamy wcześniej, znakomity wybór dla młodzieży w okresie dojrzewania, żeby rozbawić ekipę. Punkty przyznawane są za najstraszniejsze rysunki i najbardziej absurdalne domysły.
Znajdziemy tutaj hasełka typu: „wakacje w piekle”, „lizanie butów”, „dzień pracy Dartha Vadera”, „jedzenie pajęczyny”, „golenie lamy”, „rasistowska babcia”, „nocnik”, „zaparcie”, „szkielet w twojej szafie”, „wybuchający zegar z kukułką”, „impreza w pianie”, „sex-bomba” – zatem zarówno kojarzące się z erotyką, ale także rozmaitymi dziwactwami, żartami, „treningiem czystości” na wesoło, itp. Wszystko to, z czego śmiejemy się w komediach, zwłaszcza w parodiach! Łącznie zgromadzono w talii 240 „scenariuszy”, ponieważ każde hasło rozwijamy w serię: szkic – opis – szkic – opis…, następują zatem powtarzające się czynności rysowania, przekazywania prac, zgadywania.
Po otwarciu opakowania zwracamy uwagę na organizację zabawy – każdy otrzymuje tekturową tabliczkę z numerem gracza dla pierwszego rysunku oraz kartę z hasłem, wcześniej wybieramy kolor dla bieżącej rozgrywki. Następnie krążą one pomiędzy uczestnikami i nowe plansze dobierane w turach zakrywają starsze gryzmoły i tłumaczenia. Jakość komponentów jest wysoka – metalowe klipsy do spinania mocnych kafli ze wskazaniem gracza rozpoczynającego i dopinania do nich nieco cieńszych kart na kolejne interpretacje gotowych obrazów i prace artystyczne. Rotacja kończy się kiedy klips wróci do właściciela. Następnie rozkładamy karty, wybieramy najlepszą i przyznajemy punkt. Jeśli któryś z graczy odgadnie nasze hasło to my z automatu otrzymujemy noty – w tym przypadku aż 3 punkty! Gramy do limitu punktów – liczba graczy zwiększona o parę.
Zabawa to odmiana „głuchego telefonu”, który bazuje nie na szeptaniu do ucha, ale na tekście i obrazie. Tutaj wskazany jest pośpiech, gdyż tempo budzi emocje związane z niestarannym rysowaniem. Im bardziej karykaturalne obrazy, tym więcej pojawi się zabawnych pomyłek, nadinterpretacji i kosmatych myśli. Podoba nam się cel, do którego dążymy – noty za obrazki przerażające oraz za tłumaczenia groteskowe – punktacja jest jasna i konkretna.
Ten rodzaj rozgrywki sprawdzi się jeśli przepadacie za odgadywaniem i rysowaniem jak w grze kalambury, ale staracie się unikać bycia w centrum uwagi, stania przed audytorium. Idealna do przełamywania pierwszych lodów, integracji i rozbawienia gości. Rozwija inwencję twórczą, a efekt ciągu skojarzeń może być naprawdę zaskakujący!
Świetna, pozytywna gra imprezowa, która bawi towarzystwo, ale nie wystawia nikogo na pokaz, potencjalne pośmiewisko. Wszyscy tworzą jednocześnie, nie ma zatem przestojów, w centrum uwagi jest dzieło, nie uczestnik, więc nikt się nie krępuje.
Rewelacyjnie oddziałuje na wyobraźnię i kreatywne rozwiązania, znakomicie poprawia humor i zachęca do aktywności. W wersji oryginalnej, sprawdzi się jako gra integrująca zespół, szczególnie w korporacji, środowisku osób z różnych kultur – odmienne punkty widzenia, które na co dzień porozumiewają się w języku angielskim, oraz – w tym przypadku – używają komunikacji alternatywnej! Gorąco polecamy „Scrawl”!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BIG POTATO GAMES
Film: „Scrawl” – unboxing
Film: „Scrawl” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!