Recenzja gry Tangram Alexander Terapia
„Tangram” to starożytna chińska łamigłówka w postaci układanki, którą dzisiaj wykorzystujemy w ramach wsparcia terapii oraz rehabilitacji. Zabawa kojarzy się z identyfikacją cienia, ale także z budowaniem z klocków konstrukcyjnych, jest dobrym treningiem dla „wyobraźni, spostrzegawczości, koncentracji, pamięci”. Zapraszamy do recenzji produktu w ramach serii „Terapia”.
„Tangram Alexander Terapia” to gra terapeutyczna i gra rehabilitacyjna dla 1-6 osób, w wieku od 4 lat. Wewnątrz opakowania znajdziemy 6 zestawów klasycznych puzzli „Tangram” – w oryginale jest to kwadrat podzielony na 7 części. W instrukcji opisano trzy warianty prowadzenia rozgrywki oraz pokazano aż 61 schematów ułożenia do odwzorowania.
W ramach omawianej serii możecie już przeczytać recenzje i obejrzeć filmy z otwarcia i prezentacji zasad następujących produktów: „Warcaby”, „Pamięć sensoryczna”, „Kostki z piktogramami”, „Paronimy” oraz „Rozsypanka zdaniowa”.
Po otwarciu opakowania satysfakcjonuje wygląd i jakość elementów – wytworzone zostały ze sklejki imitującej naturalne drewno, wygodnych rozmiarów, wraz z plastikowymi żetonami typu „pchełki” do punktowania.
Na wstępie polecamy opowiedzieć dziecku o podstawowym „Tangram”, poinformować, że każdy z obiektów będzie składany z limitu części klasycznej łamigłówki, gdyż młodsi użytkownicy chętnie zaczną dobierać nowe, dodatkowe figury geometryczne.
Naszym zadaniem jest odtworzenie ułożenia wszystkich elementów na podstawie kształtu konturów, możemy również tworzyć własne konstrukcje.
Pierwszy wariant polega na montażu kolejnych obiektów pokazanych w instrukcji. Za każdy z gotowych, zgodnych ze wzorem otrzymujemy punkt i przechodzimy do konkurowania w ramach kolejnego projektu. Gracze korzystają z części dostępnych indywidualnie poza bankiem gry.
Drugi wariant polega na budowaniu pary obiektów i pobieraniu elementów ze wspólnej puli. Zatem dodatkowo należy wyszukać odpowiednie fragmenty z dostępnych, przy okazji dobierania gracze wchodzą sobie w drogę, wybierając odpowiednie części przeszkadzają innym, zatem jest bardzo emocjonująco i wesoło, trochę jak przy budowaniu statków kosmicznych w „Ciężarówką przez galaktykę”.
Ostatnia opcja zabawy zaprezentowana w księdze zasad to wspólne składanie sylwetki, zatem kooperacja, a następnie jej rozłożenie i na powrót, ale już indywidualnie i z pamięci zbudowanie na nowo. To praca odtwórcza, ale znakomity trening zapamiętywania i jeszcze wcześniej – pracy zespołowej.
Magdalena Drabarek, czynny nauczyciel zwraca uwagę, że „Tangram” czasem pojawia się na konkursach powiatowych z matematyki na poziomie szkół podstawowych „w zeszłym roku w półfinale należało złożyć biegacza”, czyli schemat oznaczony tutaj jako „człowiek 2”.
Wykorzystywanie geometrycznych łamigłówek pomaga w nauczaniu o figurach płaskich, Magdalena Drabarek zachęca jednak do podawania rozwiązań w instrukcji produktu „na zajęciach ogranicza nas czas, aby sprawnie zaprezentować poprawne ułożenie i przećwiczyć więcej układów, warto dołożyć kolejne strony z sylwetkami podzielonymi na poszczególne elementy”. Informuje również o wykorzystaniu takiej pomocy dydaktycznej „tego typu produktów używa się na zajęciach rozwijających uzdolnienia i zainteresowania uczniów”.
Z „Tangram” mieliśmy już styczność kilka razy, podoba nam się, że zamiast tekturowych żetonów otrzymujemy lepiej wykonane i bardziej okazałe elementy. Warto wymyślać własne modele, kreatywna zabawa jest bardzo rozwijająca.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Tangram Alexander Terapia” – unboxing
Film: „Tangram Alexander Terapia” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!