Recenzja gry Łap za słówka

W grach ze słówkami nacisk kładzie się na układanie wyrazów w formie krzyżówki, jak w „Scrabble” albo na naprowadzanie i odgadywanie tajnych haseł dla gier dedukcyjnych, np. „Tajniacy”, nierzadko aktywność twórczą dzielimy pomiędzy rysowanie i pisanie – patrz „SCRAWL”. Jeszcze inna forma bazuje na wymyślaniu oryginalnych koncepcji w ramach podanej kategorii – najprostszą i jedną z pierwszych pozycji tego właśnie rodzaju była „Państwa – miasta”.
„Łap za słówka Gra karciana”, z dopiskiem ponieważ wydawca ma w ofercie również edycję tego produktu bazującą na rzutach kośćmi, jest tytułem w sam raz na imprezę, ponieważ bawimy się w składzie 3-8 graczy, z dziećmi w wieku od 8 lat. Wewnątrz opakowania znajdziemy dwa stosy kart z alfabetem, karty kategorii, karty numeryczne – 1, 5 i 10 punktowe. W pierwotnej koncepcji „Państwa – miasta” hasła rozpoczynają się od wylosowanej litery, w przypadku tej gry dwa lub trzy znaki (dla wariantu) mają znaleźć się w strukturze wyrazu, ale niekoniecznie na początku.
Przygotowując się do zabawy tasujemy dwa osobne stosy z literami oraz z tematami. Każdy z uczestników dobiera dwie karty dyscyplin, z których w swojej turze będzie wybierał jedną dla grupy i uzupełniał rękę. Przed rozgrywką należy we własnym zakresie przygotować sobie notes i pisaki.
Każdy z graczy zapisuje hasła w ramach kategorii mające na którejś pozycji bieżące litery pobrane z wierzchu obu stosów. Posiadając trzy wyrazy, możemy zatrzymać przeciwników lub wymyślać dalej, aż do maksymalnie pięciu.
Noty zdobywamy jedynie za oryginalne pomysły, które się nie powtarzają i zawierają w budowie wyrazu bieżące znaki. Karty z punktami możemy w każdej chwili przeliczać i wymieniać na inne nominały.
Wariant zaproponowany przez autora polega na połączeniu stosów z alfabetami w jedną talię oraz losowanie trzech kart dla hasła z danej kategorii. Natomiast nie musimy użyć kompletu, za poprawne i unikatowe wyrazy z parą liter otrzymujemy pojedynczy punkt, jednak za wszystkie trzy nagrodzeni zostaniemy 2 punktami, warto zatem próbować i wytężyć umysł oraz wyobraźnię.
„Łap za słówka” rozwija zasób słownictwa, ale także wyobraźnię, ponadto zachęca do myślenia nieszablonowego, które tutaj jest premiowane. Reguły są banalnie proste, a liczba osób, które możemy zaprosić do zabawy duża, zatem to idealny wybór na party. Aktywność dla bystrych, ponieważ nieraz musimy głęboko się zastanowić i przypomnieć sobie obiekty zawierające się w danych kategoriach oraz dodatkowo dopasować je do wymogów stawianych przez aktualnie widoczne litery. Podoba nam się, jest dużo śmiechu, głowy parują od kombinowania i kreatywności – dobra rozrywka niezależnie od wieku, chociaż oczytani mają łatwiej.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT
Film: „Łap za słówka” – unboxing
Film: „Łap za słówka” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!