Recenzja gry Językomania

Dawno już nie oglądaliście u nas produktów od „Jawa”, wydawca jakiś czas temu wprowadził do oferty całkiem interesującą serię edukacyjną, dzisiaj obejrzymy język angielski – warto zajrzeć, ponieważ w czasie pandemii częściej niż dawniej uczymy się w ramach domowej edukacji i zdalnie.
„Językomania” to gra edukacyjna bazująca na puzzlach dla 1-4 uczestników w wieku od 6 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 30 minut. W opakowaniu znajdziemy 31 fragmentów układanki z obrazkami i 74 z sylabami, planszę, kostkę i pionki (polecamy wymianę na drewniane), zegar ze strzałką do losowania kartoników, instrukcję z kilkoma wariantami rozgrywki, broszurę z tłumaczeniem, wymową oraz podziałem wyrazów na składowe.
Po otwarciu opakowania zwracamy uwagę na pełne wnętrze – generalnie komponentów jest dużo, co satysfakcjonuje. Fragmenty układanki wskazują na sylaby – niebieskie, wyraźne litery oraz na rysunki – ładne barwy, stylistyka odwzorowująca rzeczywisty wygląd obiektów. Podoba nam się białe, estetyczne tło, ponieważ pozytywnie wpływa na percepcję, natomiast zdarzyć się może, że będziecie mieli drobne zamazania na konturach puzzli. Plansza jest schematyczna, prezentuje tory z różnymi drogami dotarcia do mety, użycie zegara, kolejne rzuty bądź cofanie pionków.
W kształceniu pomaga wkładka informująca o dostępnej tu bazie wiedzy. Świetnie, że wymowa zapisana jest w języku polskim, nie każdy rozumie przecież symbolikę stosowaną w słownikach.
Układankę możemy rozwiązywać wspólnie, dzieci kolejno do obrazka dokładać będą kolejne sylaby, po ułożeniu wyrazu trenujemy czytanie. Wydawca proponuje również indywidualne składanie wyrazu, ale już z tupaniem dla dzielenia na sylaby i akcentowaniem przez wszystkich graczy. Uczestników poszukujących rywalizacji zachęcamy do ścigania się w układaniu nazw obrazków – każdy otrzymuje własny, ale nagrodzony zostanie najszybszy. Inny wariant polega na przeczytaniu określenia na kartoniku bez zaprezentowania formy pisanej, pozostali uczestnicy łączą sylaby ze słuchu. Puzzle można wykorzystać bez udziału fragmentów z rysunkami, wtedy próbujemy stworzyć zupełnie nowe słówka z dostępnych w puli sylab. Dla osób ćwiczących dialog zaproponowano zgadywankę – gracze pytają o cechy trzymanej w sekrecie ilustracji. „Ukryte wyrazy” to odnajdywanie innych wyrazów w zapisie głównym jak „apple” w „pineapple” czy „users” w „trousers”. „Wielkie losowanie” to budowa większej grupy wyrazów z dostępnych zasobów. Popularną zabawą jest też głuchy telefon – tu w wersji po angielsku. W zapamiętywaniu pomoże kostka wskazująca liczbę powtórzeń. Dla gimnastyki i odrobiny ruchu – bieganie za fragmentami układanki, czyli „latające puzzle” łapane w powietrzu, może trochę na wyrost, ale z pewnością wesoło i młodsze dzieci zachęci do aktywności.
„Językomania” to przede wszystkim uczenie się języka, a dopiero potem relaks i rozrywka. Warto kolekcjonować takie produkty, ponieważ na naszym rynku brakuje atrakcyjnych pomocy dydaktycznych do nauki angielskich słówek. Nadaje się do wykorzystania w klasie przez nauczyciela oraz do rodzinnych powtórek w domowym zaciszu. Przydatna i mądra gra edukacyjna!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy JAWA
Film: „Językomania” – unboxing
Film: „Językomania” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!