Recenzja gry 7 Souls

Najsłynniejsze gry odnoszące się do prozy H. P. Lovecrafta to „Arkham Horror”, „Posiadłość szaleństwa” i „Eldritch Horror” – ten pozostał w naszej kolekcji i okazyjnie do niego powracamy. Każda z tych zaawansowanych gier zajmuje ok. 2 godziny, a nie zawsze jest niestety czas, pamiętając również o młodszych graczach preferujących lekkie tytuły. Słynna seria „Pandemia” również doczekała się „Czasu Cthulhu”, tu zabawa przyspiesza, ale jeśli posiadacie wersję medyczną, najlepiej „legacy” tej gry, może wam wystarczyć jedna. Arcyciekawą propozycją jest „AuZtralia” – trochę gra wojenna, po części ekonomia z potworami niszczącymi zdobycze naszej cywilizacji. Dzisiaj dopisujemy do zestawu najnowszą, wyjątkowo gorącą pozycję – „7 dusz”.

Inside Up Games” to wydawca z Kanady, mają w ofercie tytuły opowiadające o wyprawach w wysokie góry, gladiatorach walczących na arenach Rzymu, czy też kowbojach pojedynkujących się z zombi. Piszą o sobie, że tworzą gry ekscytujące i rozrywkowe, w które możesz bawić się z rodziną i przyjaciółmi, taka właśnie jest „7 Souls”.

7 Souls” to gra planszowa dla 1-6 uczestników w wieku od 8 lat, ujęcie tematu jest całkiem fajne, ponieważ wcielamy się w tych złych – naszym celem jest podbicie świata na powierzchni i zdobycie wiernych kultystów. Gra bazuje na symbolach, jest wolna językowo, ślicznie ilustrowana, a przygoda potrwa ok. 30-40 minut, czyli idealny wybór dla rodziny lubiącej opowieści z dreszczykiem. Autorem pozycji jest Conor McGoey, od którego otrzymaliśmy ją do pokazania, projektant znany jest z „Gorus Maximus”, którą również niebawem wam zademonstrujemy, serdeczne pozdrawiamy!

Po otwarciu opakowania zwracamy uwagę na śliczne ilustracje – mroczne budowle w miasteczku na powierzchni i przede wszystkim na karty – świetnie dobrane barwy, oryginalne kompozycje, my poczuliśmy atmosferę książek i artyzm tych malunków.

W swojej turze wysyłamy garstkę podległych nam duszyczek na trzy lokacje, każdą odwiedza też śledczy, który pozbawi nas zdobyczy z wykonywanych akcji, ewentualnie uda nam się skorumpować lub raczej „zepsuć” intruza, czyli przekabacić na naszą mroczną stronę. Zagrane karty odwracamy i szeregujemy według inicjatywy od najwyższych do najniższych numerów, następnie wykonujemy akcje – czasem pojedynczą złożoną, innym razem wybierając z kilku, w zależności od karty. Będą tutaj akcje zdobycia „duszy” (punkty gry, wartości 0-2), „mocy” (wzmacnianie podczas testowania lojalności postaci), zdobywania kart korupcji (budowanie talii „zepsucia” przeznaczonej do testowania), korumpowanie śledczych (możliwość zdobycia karty detektywa wraz z jej zbiorami skradzionego graczom surowca).

Karty na posiadłości zagrywamy w tajemnicy, jeśli się powtórzą, testujemy. Na wstępie stos gracza zawiera karty horroru – Cthulhu, które straszą wyznawców, ale nie wygrywają dla nas pojedynków, pojedynczą kartę „skupienia” – zwyciężająca. Karty wyłożone pod lokacjami zawierają kolejne „skupienia” oraz „determinacje” – podwojona siła, docelowo doładowują one nasz stos testowania. Lojalność identycznych sług zagranych przez uczestników na wybraną lokację zostanie sprawdzona, gracz zwyciężający w teście aktywuje akcję, ale oddaje wygrywającą kartę przeciwnikowi.

Wierzchnia karta stosu dobierania śledczych-badaczy wskazuje symbol lokalizacji, w której detektyw się uaktywni. Na karcie tej postaci widzimy pozycję zaatakowanych kart – spód, środek, front stosu, ilość i typ skradzionych nam dóbr. Górna wartość ułamka wyznacza ile punktów „zepsucia” należy wyłożyć podczas próby skorumpowania (karty „skupienia”, „determinacji” i ewentualnie moc), dolna wartość to liczba prób, czyli wyłożonych kart. Warto jeszcze zaznaczyć, że wierzchnia karta talii śledczych będzie na koniec rundy przekładana na spód stosu, zatem inny przeciwnik aktywuje się na planszy (oczywiście puste miejsca po zwycięskich walkach są uzupełniane). Zagrane przez graczy postacie będą odpoczywały i uaktywnią się dopiero w kolejnej rundzie.

W grze pojawiają się jeszcze cele indywidualne uczestników – maksymalne lub minimalne zbiory żetonów, określonych kart. Możemy zdobyć punkty z ołtarzy – oddając kartę i wskazaną opłatę w „mocy”. Ostatnie karty, które podwyższą noty to „błogosławieństwa”, za spełnienie określonych wymagań, zdobycie wskazanych wartości przed innymi graczami. Koniec rozgrywki następuje w momencie, kiedy dwa lub więcej stosów będzie pustych pod każdą z budowli.

7 Souls” to nieskomplikowana gra, w której zbieramy surowce i testujemy nasze postaci korzystając z mechaniki budowania stosu. Wszystkie akcje bazują na ikonach i nie ma problemów z ich opanowaniem. Gra się szybko, sprawnie i w fantastycznie zobrazowanej atmosferze uniwersum stworzonego przez H. P. Lovecrafta. Znakomity wybór, jeśli nie macie czasu na długie i trudne gry o „Cthulhu”, ewentualnie kiedy poszukujecie czegoś prostego do zabawy z dzieciakami. Polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy INSIDE UP GAMES

Film: „7 Souls” – unboxing

Film: „7 Souls” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!