Recenzja gry Gorilla Marketing

Miło nam przedstawić nowego partnera naszego bloga, to „Roxley Games”, którzy piszą o sobie, że w swoich grach pilnują, aby były one innowacyjne pod względem zastosowanej mechaniki, wciągające, pięknie wyglądające, solidnie wykonane – jakość i wytrzymałość komponentów, dopracowane – wykończone pod każdym względem i należycie przetestowane, grywalne. Ostatnio o wydawnictwie zrobiło się bardzo głośno, czego przyczyną jest nowa edycja „Brass”. Serdecznie witamy i czekamy na kolejne fantastyczne gry!

Gorilla Marketing” to najbardziej złośliwa, cwana, szelmowska gra od czasu pojawienia się „Trial by Trolley”, tutaj promocję i reklamę tworzy się za banana, ponieważ agencję prowadzą goryle, które zastąpiły nieporadnych pracowników – nieco to przewrotne, a może szokujące, ale takie ma być, bo tutaj czarny humor to podstawa, zaraz obok kreatywności uczestników zabawy. Dzisiejsza propozycja to rasowa party game, nada się na każdą imprezę, zwłaszcza nastolatków i dorosłych – rozgrywka dla 3-8 graczy (im więcej, tym lepiej) w wieku od 8 lat, z czasem partii ok. 30 minut. Podobne gry to wspomniany już „Dylemat Wagonika” – patrząc na klimat zabawy, z pewnością „Korporacja” i Blockbuster” – tematyka i oryginalność komponentów, ale też „Don’t Get Got!” – innowacyjne, zwariowane pomysły, czy też „SCRAWL” – krążenie notatnika.

Po otrzymaniu gry od razu zwracamy uwagę na nietypowe rozmiary opakowania, korporacyjny klimat ilustracji i tematykę, porównywanie zachowań ludzi do zwierząt – pogoń za mamoną jak za złotym bananem, potrzebę tworzenia ciągłych innowacji, ewolucji produktu, który ma się nigdy nie zestarzeć i stale być przebojem, ale także na wyzysk pracodawcy i służalczość podwładnych. W tej grze będziemy wymyślali nazwy dla produktów z danej kategorii, ale również tworzyli linię promocyjną – tagowali sprzedawane dobra, aby je uplasować w świadomości odbiorcy.

Rozgrywka podzielona jest na dwie rundy, które poprzedza wylosowanie kategorii przez każdego z project managerów. Właściciele notatników losują kategorie, w skład których wejdą wymyślone przez nas nazwy produktów, oceniane po ponownym otrzymaniu zapisków po zatoczeniu koła. Pierwsze okrążenie notatnika to wymyślanie haseł do akronimów – rzuty kośćmi, do 2 czerwonych lub sumy czterech sześcianów, istotna jest kolejność wylosowanych z worka kości. Sześciany zawierają na ściankach litery, symbol „x2” czyli zdublowanie kolejnej litery, pustą ściankę – brak wpływu, docelowo tylko skrócenie akronimu. Właściciel notatnika zdecyduje się i nagrodzi bananem najlepszą kreację – pomysł, natomiast wcześniej wykona rzuty dwoma kośćmi, aby wybrać z pary wskaźników (kolumna lewa i prawa), które wyznaczą, co jest ważne dla bieżącej rundy – lista dla każdego z tematów jest różna. Najlepsze zdaniem właściciela notatnika wskazanie zostanie zapisane jako zwycięskie, pozostałe zmazane, teraz nastąpi runda 2, czyli wymyślanie tagów promujących produkt. Cały proces powtarza się, ale nagradzane charakterystyki są odmienne, dopasowane do narzędzi promocji – zestaw wskaźników dla każdej kategorii tym razem jest identyczny, ale również szeroki.

Tematy naszych zabiegów to filmy (podział na gatunki), food trucki (rozmaite kuchnie dla różnych kultur świata), przedsiębiorstwa (od drużyn sportowych, przez ubezpieczycieli i hotele, aż po solaria), organizacje (od związków zawodowych, przez organizacje charytatywne, aż do klubów fetyszystów), przebieg szkoły średniej lub studiów (uczniowie i studenci, miejsca, przedmioty, wykładowcy), zespoły muzyczne (różne style), produkty (od gier planszowych, przez propozycje dla zwierząt, aż po software).

Najlepsze są jednak sugestie do nagradzania – dla przedsiębiorstw, chociażby „najmniej finansowane z pieniędzy karteli narkotykowych”, „najmniej skorumpowane”, „wysyłające najwięcej spamu każdego dnia”, „większość wypadków bez ofiar śmiertelnych”, „najbardziej strajkujące”, „o najniższych pensjach”, „niszczące najwięcej lasów deszczowych”, itp. generalnie sporo złośliwości, które uwielbiamy jak negatywną interakcję. Dla food trucków – „najbardziej pożądane ostatnie dania w celi śmierci”, „resztki o najdłuższej trwałości”, „najlepszy tajny sos”, „najbardziej spocony kucharz” czy wreszcie „najwięcej włosów znalezionych w posiłkach”. Dla kinematografii – „najdłuższe dramatyczne spojrzenie”, „najwolniejsze zwolnione tempo”, „najdłuższy pościg samochodowy” czy „najbardziej znienawidzony złoczyńca”. Dla produktów – „wytworzone przy użyciu najmniejszej pracy dzieci”, „zawierające najwięcej ołowiu”, „z najdłuższą instrukcją obsługi”, „o najbardziej przerażających skutkach ubocznych”, „najbardziej żenujące do zakupu” czy nawet „najczęściej przemycane do więzienia”! Dla zespołów – „najbardziej prawdopodobne przedawkowanie”, „najbardziej niezręczna obecność na scenie”, „najgorszy teledysk” po „najgorsze wykonanie hymnu” czy „najpopularniejszą piosenkę ślubną”! Dla organizacji – „najwyższe składni członkowskie”, „najlepsza maskotka”, „najgorsze logo”, „najlepszy tajny uścisk dłoni”, po „najbardziej infiltrowane przez rząd” i „najbardziej ukrywane przed rodziną”. Dla „college courses”- najdłuższy egzamin”, „najmniejszych rozmiarów sala”, „najgorętszy profesor”, „najczęściej zadawane zadanie domowe”.

Opisując listę z „rundy 2” odnoszącą się do środków reklamy – „najmniej zranionych zwierząt”, „najbardziej gustowna nagość”, „najbardziej fałszywa reklama”, „najbardziej chwytliwy slogan”, „najbardziej atrakcyjny dla seniorów”, „najwięcej koszulek z nadrukiem sloganu” czy „najwięcej wulgaryzmów”. Wszystkich powyższych jest oczywiście o wiele więcej, ale wybraliśmy dla was te, które nas oczarowały.

Odrobinę rozpisaliśmy się o stylu pisania i szalonych ideach autora, ale dla nas to największy walor produktu, ponieważ generuje mnóstwo emocji, a wszyscy kochamy demaskowanie sprzeczności, wynajdywanie pomyłek, cudze grzeszki i ryzyko przygody, wszelkie spiski i narzekanie na wesoło.

Gorilla Marketing” to produkt skazany na sukces, rewelacyjny wybór na każdą imprezę! Kategorie są momentami dopasowane do stylu życia amerykańskiego społeczeństwa, ale to kultura najbardziej wpływowa i dominująca w mediach, zatem wariacki klimat udziela się wszystkim, niezależnie od miejsca zamieszkania i narodowości. Nawiązania do pracy w korporacji, szalonego tempa współczesnego życia, kreowania i narzucania swej wizji i twórczości działu marketingu dopingują do działania i poprawiają humor. Czekamy na krajowe wydanie, najlepiej z dodatkową kartą dopasowaną do specyfiki każdego regionu, ze względu na stereotypy, z których fajnie jest się pośmiać, zmierzyć i nabrać dystansu! Gorąco polecamy marketing w wykonaniu goryli, fantastyczna małpia robota. HIT!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ROXLEY GAMES

Film: „Gorilla Marketing” – unboxing

Film: „Gorilla Marketing” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!