Recenzja gry Materia Prima The Alchemist Guild
Niedawno recenzowaliśmy dla was bestsellerowy „Aeon’s End”, jeszcze wcześniej „Dragon Keepers”, „Nidavellir” i „Thieves Den” – wszystkie te nowości ukazują różne typy uniwersum zrodzonych z opowieści fantasy, tematyki nawiązują do walki z diabelskim pomiotem, szkolenia legendarnych smoków, formowania armii bitnych krasnoludów czy też przygód cwanych złodziejaszków, ale dopiero dzisiaj pokażemy wam tytuł będący dla nas tak atrakcyjnym, jak ulubiony „Eldritch Horror” – stale obecny w domowej kolekcji.
„Materia Prima The Alchemist Guild” to gra planszowa o alchemikach, którzy w pocie czoła eksplorują krainę, aby odnaleźć cenne receptury, wykopać spod ziemi pierwiastki żywiołów i ostatecznie przeistoczyć je w mityczny kamień filozoficzny, bardziej wartościowy nawet od kamienia duszy badacza i odkrywcy. Tytuł z łaciny oznacza „pierwszy materiał”, w koncepcjach ezoterycznych nazywany „duszą świata”, substancją będącą podstawą wszelkiej materii, zbliżoną do chaosu, kwintesencji, eteru, dla Gildii Alchemików stanowiącą podwalinę pod stworzenie kamienia filozoficznego. Pozycja dedykowana dla 2-4 graczy w wieku od 12 lat (pudełkowe wskazanie, 8-latek da śmiało radę), czas partii zajmie wam ok. 90 minut. Kategoria: gry przygodowe, fantasy, średniowiecze. Mechanizmy: rzuty kośćmi dla rozpatrzenia ataku i obrony, poruszanie po siatce pól, modułowa plansza, podnoszenie i dostarczanie – pierwiastków, zmienne moce postaci.
Serdecznie witamy nowego partnera naszego bloga, wydawnictwo „Peacock Tabletops” tworzy projektant i ilustrator dzisiejszej gry w jednej osobie, czyli Florian Pfab, którego gorąco pozdrawiamy, miło nam się pisało.
Na tytuł zwróciliśmy uwagę, ponieważ cieszył się dużym zainteresowaniem graczy z zagranicy, wydawnictwo debiutuje na rynku, zatem dla nas to również miła niespodzianka i odkrycie. Po otwarciu opakowania oglądamy rewelacyjnie zilustrowany świat, jakby ręcznie malowaną krainę, coś zupełnie innego niż „Summoner Wars” czy „Mage Wars Arena”, ponieważ tutaj czujemy, że mamy kontakt z produkcją niszową, indywidualną, niekomercyjną. Obrazy przypominają nam mapy z pierwszych atlasów państwa Mizelińskich, odrobinę również scenki z „Kindgomino” i „Queendomino”.
Wewnątrz opakowania znajdziemy ogromnych rozmiarów dwustronne kafle budujące planszę, wieże alchemików i figurki postaci w tym homunculus – istot, wytworów będących na naszych usługach, wszystkie one sięgające wysoko ponad płaszczyznę obszaru gry. Na potrzeby kontroli i zakończenia rozgrywki – karty wyposażenia, receptur, tajnych misji, arkusze wież i bohaterów. Całość klimatyczna i bardzo atrakcyjna, bazująca na rzeczywistej myśli epoki średniowiecza.
W tracie gry penetrujemy kopalnie wydobywając elementy, które przekształcamy w naszych laboratoriach w inne materie, aby ostatecznie móc skorzystać z trzech części receptury budującej kamień filozoficzny, po drodze należy spełnić jedną z sekretnych misji – zazwyczaj dostarczenie odpowiednich elementów żywiołów, wyposażenia lub homunculus do wybranych miast lub w pobliżu oddalonych wież gildii, przy czym finalnie nie wolno nam utracić własnego kamienia duszy. Będziemy wzmacniali naszych bohaterów, atakowali wrogie jednostki, rozwijali swoją gildię, wizytowali miasta w celu zdobycia kolejnych kart oraz kopalnie dla pozyskania surowców. Pomocnicy podobnie jak główne postacie posiadają własne statystki ataku, obrony, liczbę akcji i wielkość przenoszonego ekwipunku. W ramach trzech akcji możemy wykonać ruch, otrzymać odkryty pierwiastek podstawowy, upuszczać nadmiarowe żetony, walczyć. W naszej wieży przeprowadzamy konwersję elementów, transmutację w homunculus, gromadzimy i wymieniamy ekwipunek. W miastach prowadzimy badania – zdobywanie nowych kart, dokonujemy zakupów rozwoju wieży magów.
Fantastyczny debiut! Zabawa jest atrakcyjna, wykonanie śliczne, rozgrywka angażuje i sprawia nam dużą przyjemność. Jeśli jesteście miłośnikami gier ze wstawkami fabularnymi, może wam brakować fragmentów prowadzenia historii, natomiast relacje między graczami są napięte, działania alchemików mocno klimatyczne, polowanie na kamienie duszy i ten najważniejszy, filozoficzny – zażarte! Wróżymy „Materia Prima Gildia Alchemików” świetlaną przyszłość i czujemy tu pasję i artyzm tworzenia.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PEACOCK TABLETOPS
Film: „Materia Prima The Alchemist Guild” – unboxing
Film: „Materia Prima The Alchemist Guild” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!