Recenzja gry Puzzle Memo

Bardzo cenię sobie gry, podczas których czuję rozwój własnej osoby lub członków rodziny, wiadomo – najlepiej dziecka, bo to nasi najmłodsi ukochani są przyszłością i nierzadko całym światem. Córka bardzo lubi gry pamięciowe, nas to cieszy, ponieważ umiejętność zapamiętywania przekłada się bezpośrednio na efektywną naukę, a pozyskiwanie wiedzy i umiejętne jej spożytkowanie to podstawa rozwoju i inteligencji dorosłego człowieka.
„Puzzle Memo” to gra typu memory, której najsłabszym punktem jest nazwa – prosta, niewyszukana, mało oryginalna, natomiast sama zabawa jest fenomenalna, ponieważ nie stawia się tutaj jak w standardowych grach kafelkowych na noty z zebranych kafli, ale punktują ukończone sylwetki zwierzaków, ponadto jak w „Pędzące żółwie” możemy przejechać się na cudzym grzbiecie, a żeby nie było za prosto w trakcie układania naszej mozaiki – zawsze zaczynamy od podstawy i stopniowo ciągniemy ku górze. Pozycja dedykowana dla 2-4 graczy w wieku od 5 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 15-20 minut. Kategoria: gra dla dzieci, memory. Mechanizmy: memory, układanie płytek. Gra rekomendowana była w tym roku do „Kinderspiel des Jahres”, czyli gier roku dla dzieci w Niemczech. Projektantem jest Günter Burkhardt, którego znamy z takich rewelacyjnych tytułów, jak: „Ulm”, „Dragon’s Breath”, „Glastonbury”.
Po otwarciu opakowania oglądamy śliczny obrazek na planszy – budzącą się do życia przyrodę oraz sylwetki zwierząt wyłaniające się z półmroku. Od razu przypominają nam się gry ogólnorozwojowe związane z dopasowywaniem elementu do jego cienia. Pionki to drewniane stożki, mocne i masywne, wokół planszy biegnie tor, co jest nietypowe dla gier memo.
Naszym celem jest zwycięstwo na torze, gdzie noty zdobywamy przy skompletowaniu wizerunku zwierzęcia w ilości 1-4 płytek (punktów), zadanie komplikuje uzupełnianie zawsze od dołu planszy, zatem znając położenie wyższego fragmentu i tak musimy najpierw odnaleźć bazowy, ustawiany poniżej. Zdobywanie punktów możemy sobie ułatwić kiedy wskoczymy na pionek konkurenta – niech on nas poniesie ku zwycięstwu! Na drodze pojawiają się liany, na których się potykamy i zdejmujemy towarzyszy – pionki są odkładane na sąsiednie pole wraz z tymi znajdującymi się powyżej. Zabawa kończy się w momencie, kiedy wszystkie postaci będą widoczne i nie pozostanie już zaciemnionego tła. Wygrywa osoba, której stożek przesunięty został najdalej, ewentualnie dzielimy zwycięstwo.
W trakcie zabawy napotkać możemy trzy kafelki specjalne – szczęśliwy kwiat pozwala nam kontynuować podglądanie płytek, upadek powoduje cofanie o jedno pole i jeśli znajdują się tam pionki przeciwników – wchodzą na nasz stożek, „hop” to skok do przodu, który wykorzystamy będąc na końcu i w osamotnieniu, możemy wskoczyć na pole bezpośrednio przed nami, a w zabawie dla starszego odbiorcy – dogonić kolejną, nawet oddaloną osobę. Wydawca dostarcza również trzy puste kafle, które możemy samodzielnie zagospodarować – malunkiem i własną zasadą.
Podoba nam się organizacja gry – zbiór płytek, bank gry leży pod planszą, kiedy jedna z nich zostanie odsłonięta, przekazywana jest na planszę – jeśli pasuje i stanowi lub posiadają podstawę, natomiast przy pudle przemieszczamy ją nad planszę – zatem osobiście zmieniamy jej położenie i oddziałujemy na obserwację – zmianę lokalizacji, co także utrudnia śledzenie. W turze gracza możemy kontynuować dobieranie kafli jeśli uda nam się dołożyć bieżący do ilustracji, przy skompletowaniu zwierzątka, kolejka przechodzi dalej, podobnie przy pomyłce. Błędnie wybrane kafelki ułożone nad planszą pozostają powyżej, ale zmieniamy ich położenie w puli.
Bawiąc się z młodszymi dziećmi możemy wprowadzić ułatwienia – stopniowo dodawać kafelki specjalne, rozpocząć z wyłożonymi bocznymi kolumnami lub z najniższą, poziomą linią płytek.
„Puzzle Memo” to absolutny top w grach pamięciowych, zaczerpnięto tutaj wspaniałe pomysły z innych gier, jak przewożenie pasażerów na gapę, ale także wprowadzono własne innowacyjne, znakomite rozwiązanie zapełniania powierzchni według określonej hierarchii, dodano niestosowane zazwyczaj w memory punktowanie na torze. Podczas rozgrywki ćwiczymy pamięć, zabawa sprawia radość, wciąga nie tylko młodsze dzieci. Sprawdzony projektant i rewelacyjny tytuł, z zasłużonymi wyróżnieniami, brawo!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy DREI HASEN IN DER ABENDSONNE
Film: „Puzzle Memo” – unboxing
Film: „Puzzle Memo” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!