Recenzja gry Materia Prima Alchemists Seal

Niedawno mieliście możliwość obejrzenia u nas „Materia Prima The Alchemist Guild” – gry nawiązującej do poszukiwania przez alchemików receptury stworzenia kamienia filozoficznego. „Gildia Alchemików” bardzo nam się spodobała, ze względu na śliczne ilustracje – wyglądają jak ręcznie rysowane kadry do kreskówki, ponadto doceniamy spójność i przejrzystość zasad oraz prostotę reguł gry bazującej na samych tylko symbolach. Dzisiaj proponujemy wam rozszerzenie do podstawowej gry, czyli „Pieczęcie Alchemików”.

Materia Prima Alchemists Seal” to niesamodzielny dodatek, musicie posiadać główną grę, aby wdrożyć zmiany, pozycja przeznaczona jest dla 2-4 uczestników w wieku od 12 lat (naszym zdaniem 8 lat), z czasem rozgrywki trwającym ok. 90 minut. Kategoria: gra przygodowa i eksploracyjna, fantasy, średniowiecze. Mechanizmy: rzuty kośćmi testowania ataku i obrony, przemieszczanie po siatce pól, plansza modułowa, podnoszenie i dostarczanie – elementów żywiołów, zmienne moce postaci.

Wraz z rozszerzeniem otrzymujemy twardą podkładkę pod karty, przypominamy że mamy tutaj receptury kamienia filozoficznego – teraz dodatkowo menhirów (tytułowe kamienie pieczęci), ponadto wytworów badań alchemików – stworki homunculus (karty dla poziomu I, II i III), ekwipunku – najważniejszą z trzech nowych jest naszyjnik czy też amulet pozwalający nam przeciwstawić się mocy kamienia pieczęci i wejść lub zaatakować blokowane przez menhir pole.

Menhiry ustawiamy z karty – poświęcając parę wskazanych elementów, możemy je postawić na polu pustym, kopalni lub nawet miasta! Blokują naszym konkurentom możliwość ataku z sąsiedniego pola i wejścia na miejsce, gdzie postawiliśmy kamień pieczęci. Jeśli obie figurki są dostępne na planszy, kolejne karty używamy do przemieszczenia kamieni na dowolne inne miejsce. Pole zajęte przez menhir skutkuje zatrzymaniem przeciwników, natomiast dla właściciela (kamień jest wpięty w odpowiednią barwę stojaka) nie stanowi przeszkody. Dzięki ich użyciu gra staje się bardziej taktyczna. Kamienie pieczęci są zdejmowane, usuwane z planszy, jeśli poświęcimy dwa pierwiastki z drugiego poziomu stojąc na sąsiednim polu.

Poza homunculus (średniowieczne karzełki, będące wynikiem pracy alchemicznej) otrzymujemy dwie figurki alchemików – kobiet, wraz z arkuszami tych postaci. Bardzo się przydadzą kiedy gramy w mieszanym składzie damsko-męskim, ponieważ w bazowej grze znalazła się tylko pojedyncza postać kobieca.

Materia Prima Pieczęć Alchemika” to rozszerzenie, które nie zajmuje wiele miejsca, nie wprowadza radykalnych zmian i rewolucji w rozgrywce, ale sprawia, że zabawa staje się głębsza, bardziej atrakcyjna, ponieważ planujemy, gdzie postawić przeszkody, jak utrudnić poruszanie się i ataki przeciwnikom. Plansza dla kart pomaga w organizacji zabawy, łatwiej kontrolować porządek na stole. Warto zakupić w komplecie razem z podstawową grą „Materia Prima Gildia Alchemików”, którą gorąco polecamy, dla nas to taki biały kruk.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PEACOCK TABLETOPS

Film: „Materia Prima The Alchemist Seal” – unboxing

Film: „Materia Prima The Alchemist Seal” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!