Recenzja gry Za garść neodolarów Escape Quest

Od czasu pierwszych ucieczek z zamkniętych pokojów, gry typu „escape room” przeszły szaloną metamorfozę. Przeniesiono je na karty – każda może być pomieszczeniem, ale również przydatnym do wyjścia przedmiotem, opublikowano na papierze – ze wsparciem strony internetowej jak w „Interaktywna Gra Książkowa” oraz bez użycia osobnych multimediów – dla „Dzienniku Zagadkowej podróży” i serii „Escape Quest” – ostatnio prezentowana książko-gra „Poszukiwacze zaginionego skarbu”. Dzisiaj kolejny numer, tym razem atmosfera science-fiction, cyberpunk, a może fantasy-western, pamiętamy przecież słynne „Za garść dolarów” w reżyserii Sergio Leone!
„Za garść neodolarów” to pozycja dla jednego i więcej uczestników (różne punkty widzenia, odmienne perspektywy, warto w parze), w wieku od 12 lat (zagadki o zróżnicowanym, skaczącym stopniu trudności), zabawa zajmuje ok. 3 godziny – czasem dłużej, w zależności od waszej cierpliwości i wytrwałości, a może inteligencji i kreatywności…, my kilka razy zajrzeliśmy na ostatnie spięte kartki wskazówek i odpowiedzi.
Na wstępie zacznę od tego, żebyście nie obawiali się rozcięcia zamkniętych razem stron, ponieważ nie odczytacie rozwiązania bez użycia „klucza cezara” – dwa pierścienie (obręcze, bransolety), z których jeden, wewnętrzny wskazuje podstawowy alfabet i numerację na dole, a zewnętrzny litery przesunięte o odpowiednią wartość klucza. Odpowiedzi ze ściągawki to zbitek z pozoru tylko chaotycznych znaków, które odczytujemy po zastąpieniu bazowych liter tymi przemieszczonymi o odległość do miejsca wskazanego numeru.
Rozwiązaniem każdej zagadki zawsze jest numer strony (czasami pisany wyrazem), natomiast jeśli przeskoczymy na niewłaściwą, u góry na czarnej strzałce zobaczymy inny numer niż miejsca, z którego tu trafiliśmy, wtedy cofamy się i próbujemy raz jeszcze.
„Escape Quest” prawdopodobnie będzie ukazywać się cyklicznie i mamy nadzieję na liczne kontynuacje, w opisywanym dziś czasopiśmie reklamowane są dwie kolejne przygody, których jeszcze nie recenzowaliśmy. Intrygujący jest zwłaszcza horror.
Gazety są genialnie ilustrowane! Świetny klimat tworzy fabuła i przede wszystkim obrazy, te są niesamowicie plastyczne, miodne i głębokie, sycące oczy i umysł niesamowitą wizją mocno ingerującą w psychikę rzeczywistością, czy aby na pewno wirtualną? Tematyka i zadania nawiązujące do informatyki i walki z wielkimi korporacjami skłaniają do rozważań odnośnie przemian na rynku pracy i rozrywki.
Zadania to logiczne łamigłówki, do których potrzebujecie jedynie czegoś do pisania – warto notować na końcu publikacji, ewentualnie kreślić bezpośrednio na zaszyfrowanych stronach, w zależności czy podacie czasopismo dalej do rodziny i przyjaciół. Wyzwania polegają na obliczeniach matematycznych – najczęściej wyszukiwanie powtórzeń, uzupełnianiu puzzli, bardzo interesujące są wnikliwe obserwacje rysunków. Nie mogło zabraknąć nawiązań do gier video na automaty, monitoringu, sieci telefonii komórkowej, śledzenia samochodu, transmisji i gromadzenia danych w sieci, robotyki. Fabuła i zagadki są dopasowane do siebie i tworzą spójną całość.
„Za garść neodolarów” to wciągająca przygoda w świecie zdominowanym przez dostawców Internetu, w którym najcenniejsze są dane, nie człowiek. To opowieść o buncie jednostki, która ostatecznie zawsze dąży do niezależności, osobistej wolności. O dziejowych spiskach i próbie kontroli społeczeństwa, które tylko z pozoru jest szarą masą. Rozwija racjonalne myślenie, koncentruje na zależnościach i relacjach – także między uczestnikami, ponieważ najprzyjemniej jest przeżywać wspólnie i dzielić się emocjami.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT
Film: „Za garść neodolarów Escape Quest” – unboxing
Film: „Za garść neodolarów Escape Quest” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!