Recenzja gry Power Grid Supply Contract
Dzisiaj pokażemy wam mini-dodatek do gry „Wysokie napięcie” – gry planszowej 2007 roku w Polsce. „Power Grid”, czyli w sumie „sieć energetyczne” to gra planszowa należąca od lat do czołówki najwyżej ocenianych pozycji, u nas w kolekcji również pozostała, za swój rewelacyjny tor surowców do spalania oraz licytację w klimatach industrialnych i kopcenia z kominów.
„Power Grid Supply Contract” to promocyjna karta, mini-rozszerzenie, dodatkowa karta trzymana w stosie elektrowni, po której wylosowaniu jest natychmiast licytowana, a następnie dociągamy kolejną ze stosu. Dla przypomnienia, „Wysokie napięcie” to gra dla 2-6 uczestników w wieku od 12 lat, z czasem rozgrywki zajmującym ok. 2 godziny, jeśli wprowadzacie świeżych graczy to zejdzie wam i dłużej. Im nas więcej do aukcji, tym oczywiście przyjemniej, gra w parze to raczej ostateczność.
„Umowę dostawy”, a może kontrakt na zaopatrzenie, tak też nam pasuje otrzymujemy wraz z numerem archiwalnym pisma „Spielbox #1 2013”, warto zaglądać na stronę wydawcy i przeglądać jakie dodatki są dostępne do waszych ulubionych gier, przy okazji można przeczytać interesujące artykuły – przede wszystkim recenzje, dostępne w języku angielskim lub niemieckim. W opisywanym tu numerze przeczytamy o „Terra Mystica”, „Qin”, „The Hobbit – An unexpected Journey”, „Copycat”, „OddVille”, „Myrmes”, „The Great Zimbabwe”, „Keyflower”, „Homesteaders”, będzie też relacja z wizyty na targach zabawek w Norymberdze.
„Wysokie napięcie” pozostaje jedną z najlepszych gier o przemyśle oraz aukcyjnych. W trakcie zabawy dokładamy na torze popytu-podaży zużywane przez nasze elektrownie paliwa, ilości wyznacza dobrze przemyślana tabela. Naszym zdaniem inwestowanie w surowce bogate w energię, ale drogie na starcie projektu zostało tutaj rewelacyjnie odwzorowane – pozostają tylko myśli o Czarnobylu i poziom akceptowanego ryzyka.
„Power Grid” z biegiem lat doczekał się wielu map, podstawowa gra polega na zaopatrzeniu w prąd landów w Niemczech i stanów w USA. Poza terenami, pojawiały się również karty, w tym właśnie „Supply Contract”.
Ilustracja na karcie idealnie wpasowuje się w wygląd gry – mężczyzna jest bliźniaczo podobny to tego z wieczka produktu. Na dole karty widzimy kopię toru kolejności i akcję przemieszczenia domku (stacji transformatorowej) w prawo, czyli na kolejne, dalsze miejsce o jedno pole. Dla przypomnienia – pierwsze rozłożenie na torze kolejności jest zupełnie przypadkowe, wyznaczone na drodze losowania. Natomiast po zasilaniu kolejnych miast i rozrastania się sieci, pierwszym graczem jest osoba posiadająca najwięcej obiektów na mapie, a w przypadku remisu – nabywca elektrowni o wyższym numerze.
Tor kolejności oddziałuje na aukcję – jako pierwszy wybierasz elektrownię do licytacji oraz podajesz wysokość swojego zakładu – gracz, który spasuje nie włącza się tutaj ponownie do bieżącej aukcji. Jeśli nikt nie przebije ceny wyjściowej, rozpoczynający bierze, nabywca nie uczestniczy w kolejnych zakupach.
Tor kolejności oddziałuje także na zakup surowców – teraz w odwrotnej kolejności, rozpoczyna gracz zajmujący ostatnie miejsce na torze kolejności i to on zakupi paliwa w najbardziej atrakcyjnym koszcie, stąd kierunek ruchu domku wynikający z karty.
Po wylosowaniu karty nowego kontraktu należy natychmiastowo przeprowadzić licytację, a następnie dociągnąć kolejną kartę. Kontrakt nie jest elektrownią, nie wlicza się do limity trzech (czterech) kart trzymanych przez graczy.
Gorąco rekomendujemy inwestowanie w nowe karty do tej gry, która się nie starzeje i ciągle jest na swój oryginalny sposób urodziwa. Tutaj otrzymujecie kontrakt, warto jeszcze poszukać nowych rodzajów elektrowni, magazynów paliw, ewentualnie krajów pod energetyczną ekspansję i uzależnienie od energii elektrycznej i naszych własnych dostaw.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy W. NOSTHEIDE
Film: „Power Grid Supply Contract” – unboxing
Film: „Power Grid Supply Contract” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!