Recenzja gry Chińczyk Terapia

Chińczyk” to klasyczna gra logiczna z elementami losowymi, chociaż strategia obrana przez uczestnika również wpływa na wyniki rywalizacji. Pozycję śmiało można wykorzystać w terapii oraz jako grę rehabilitacyjną, ponieważ dobra zabawa wyzwala emocje, stymuluje umysł i rozwija pasję. Pozycje z serii „Terapia” idealnie nadają się jako upominki dla seniorów, ponieważ są eleganckie, dużych rozmiarów i wzmacniają zdolności intelektualne, tak jak ćwiczenia fizyczne, pozwalają zachować dobrą formę.

Dzisiaj prezentowany tytuł należy do kanonu gier towarzyskich, zanim pojawiła się moda na gry planszowe istniały Szachy, Warcaby, Młynek i właśnie Chińczyk. Osoby starsze z pewnością poczują sentyment, nostalgię – warto je zachęcić do wspólnej rozrywki i wojny pokoleń.

Po otwarciu opakowania widzimy dużych rozmiarów planszę i okazałe pionki. Osobiście woleli byśmy, aby były to dyski zamiast cylindrów, ponieważ ruchomą blokadę tworzą dwa piony i najwygodniej ustawiać je jeden na drugim jak damkę w warcabach, natomiast i tak jest dobrze, ponieważ otrzymujemy drewniane komponenty, a równie dobrze można przesuwać dwa sąsiadujące pionki jako parę. Pamiętam, jak wraz z produktem „Warcaby Terapia” otrzymaliśmy klasyczne skoczki, ale również bogatą w informacje instrukcję, która ukazywała całą gamę wariantów tamtej rozgrywki. Podobnie jest z dzisiaj recenzowanym tytułem.

Chińczyk” posiada trzy odmiany. Podstawowy to gra dla 2-4 osób, celem jest dotarcie z pozycji wyjściowej do „domu”, czyli pól centralnych w kolorze pionów. Wyjście na tor następuje przy wyniku „6”, posiadając piony na torze, to gracze decydują się, czy ruch nastąpi już obiegającym pionkiem, czy wprowadzimy nowego. Pionki zbijają się z tych samych pól i to obok decyzji o wyborze pionka jest najbardziej emocjonującym elementem rozgrywki, która nabiera rumieńców z ruchomą blokadą, czyli wariantem 2.

Chińczyk z ruchomą blokadą” staje się bardziej taktyczny, ponieważ dwa pionki gracza mogą zostać zbite jedynie przez inną parę, dlatego stanowią przeszkodę, której nie można przeskoczyć w pojedynkę. Utrudnianie ruchu przeciwnikowi to świetna zabawa. Najsłabszą stroną tej gry pozostaje losowość, zwłaszcza finałowa część rozgrywki, ponieważ aby zająć miejsce w „domu” należy wyrzucić dokładną ilość oczek na ściance – to niestety może popsuć zabawę i my zazwyczaj staramy się zapominać o tej zasadzie.

Rozbójnik” to zabawa dla pary, ale z użyciem neutralnych pionków, czyli właśnie rozbójników. Każdy ma swojego, ale po zbiciu przechodzi on na stronę przeciwnika, zatem już niebawem jedna ze stron posiada dwa piony w zapasie. Ten wariant przedłuża żywotność bazowej gry.

Polecamy gry planszowe, zwłaszcza logiczne, ponieważ rozwijają racjonalne myślenie, uczą planowania, wymagają koncentracji na celu i rozliczają ze skutecznej jego realizacji, ponadto nic lepiej nie wpływa na zdrowie jak dobre samopoczucie i obecność bliskiej osoby.

Kontakty międzyludzkie pomagają przezwyciężyć rozmaite niedogodności związane ze schorzeniami, które w kwiecie wieku niestety zaczynają nam towarzyszyć. My zawsze szeroko się uśmiechamy, kiedy jadąc na rowerze po Parku Śląskim widzimy na promenadzie przy stawie grupki seniorów grających z dużym zaangażowaniem na szachownicy. Zachęcamy i polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Chińczyk Terapia” – unboxing

Film: „Chińczyk Terapia” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!