Recenzja gry Gorus Maximus

Mechanika zbierania lew i rozgrywki z kolorem atutowym znakomicie pasuje do tematyki walki gladiatorów, tutaj na kartach ubranych w kolorowe ilustracje, trochę przypominające kadry z bajki dla dorosłych, natomiast nie jest to skomplikowana gra, a na arenie krew musi lać się strumieniami – takie zasady widowiska.
„Gorus Maximus” jest grą karcianą dla 1-8 uczestników w wieku od 13 lat – granica jest dużo zawyżona ze względu na sceny walki i związaną z nimi przemoc, natomiast ataki gladiatorów widzimy na ilustracjach jak z animacji, więc te rany tak nas nie przerażają – traktujemy je odrobinę z przymrużeniem oka. Czas rozgrywki zajmuje ok. 20-45 minut. Tematyka – antyczny Rzym, walki gladiatorów. Poza standardową grą konkurencyjną możemy bawić się solo oraz współpracując w zespołach. Im liczniejszy skład, tym lepiej, ponieważ pojawia się więcej walki pomiędzy zagranymi kartami i związanymi z tym emocji – zmienianie bijącego koloru – preferowanej szkoły gladiatorów. Inne, polecane gry wydawcy – „7 Souls”.
Każdy z nas startuje z 10 kartami, bawiąc się w parze na początkową rękę bierzemy 15 kart. Wcześniej należy sprawdzić czy gladiator wchodzi do gry dla bieżącej wielkości składu. W swojej turze wykładany karty do pierwszego koloru – inicjująca szkoła, ewentualnie wyzywamy na pojedynek – jeśli mamy kartę o tej samej wartości co zagrana przed chwilą, wtedy zmienimy kolor bijący.
Jeśli nie możemy podjąć wyzwania i zmienić atutu oraz kontynuować barwy, zagrywamy, co mamy – najlepiej z ujemną wartością przychylności tłumu (sumowanie monet na koniec rundy). Na monetach kart o randze „0” występuje wartość „0/5” – karty te nagradzają, jeśli zgadza się kolor atutowy. Nową lewę rozpoczyna poprzedni zwycięzca, kolor atutowy przechodzi. Walczymy do końca rundy, czyli aż do wyczerpania kart na ręce. Potem sprawdzamy, kto zdobył najwięcej przychylności tłumu, ten gracz otrzymuje monetę wsparcia tłumu, drugie zwycięstwo skutkuje jej odwróceniem, a jeszcze kolejne w następnej rundzie wygraną w grze.
Podoba nam się, że kiedy gra nas więcej osób, to kolor atutowy może zmienić się kilka razy, to tworzy napięcie i jest wesoło. W ramach barwy bijącej również pojawiają się wyższe wartości, które zgarniają pulę, nierzadko sumę monet staramy się obniżyć wiedząc, że i tak nie mamy szans na zebranie kart lewy. Zabawa jest fantastyczna, zwłaszcza przy większym składzie.
Pojedyncza osoba i para grają z losowym doborem kart, w wariancie solo dodatkowo musi zostać zebrana karta o randze „8” („-4” przychylności tłumu). Rywalizacja z systemem gry też jest ciekawa, ale pokonanie żywego przeciwnika na arenie to lepsze uczucie triumfu – walczymy przecież o miano czempiona „Gorus Maximus”.
Gra warta waszej uwagi, nada się zwłaszcza na imprezę nastolatków – atmosfera bijatyki, emocje związane z pojedynkowaniem się na starożytnej arenie, klimatyczne ilustracje – brutalność w wydaniu komiksowym. Zabawa jest przednia.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy INSIDE UP GAMES
Film: „Gorus Maximus” – unboxing
Film: „Gorus Maximus” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!