Recenzja gry Wódz plemienia

Dzisiejsza recenzja bardzo mnie cieszy, ponieważ wydawnictwo, które wcześniej kojarzyliśmy przede wszystkim z grami edukacyjnymi i logicznymi zaczyna tworzyć własne gry ekonomiczne i strategiczne, może nie są one jeszcze tak rozbudowane jak te najbardziej znane tytuły, sprzedawane w kraju zazwyczaj na licencjach, ale nasze własne i posiadające motywy regionalne, ludowe, słowiańską stylistykę.

Wódz plemienia” to gra planszowa dla 2-6 uczestników w wieku od 10 lat (wskazanie zawyżone, raczej 8 lat), zabawa zajmie wam ok. 45 minut.

Wewnątrz opakowania znajdziemy wielki wór z żetonami dóbr, na które składa się żywy inwentarz, węgiel, miód, zboża, winogrona, nieruchomości produkujące surowce i dopasowane do nich punkty skupu, gdzie je sprzedajemy bez limitów ilościowych jak przy handlu z bankiem gry. Ponadto przypominające monety znaczniki naszych pracowników – naszym zdaniem bardzo fajnie, że zaskakują wyglądem. Występują również plansze indywidualne graczy – nasze gospodarstwa oraz plansza główna z torem czasu gry i rozpiską reguł. Sporo przestrzeni zajmują znaczniki monet – pchełki i sztabki złota. Historia wioski i interakcje pomiędzy graczami skupiają się wokół kart „magicznej nocy” i „losu” – zbudowane są na wzór „szans” i „zagrożeń” z „Monopoly”, natomiast przekładają się na przepływ skarbu i surowców pomiędzy aktywnym graczem i najczęściej jego najbliższymi sąsiadami po lewej lub prawej stronie. Każdy z uczestników przejmuje rolę i profity jednej z postaci, zatem znalazły się określone zawody związane ze specjalizacją w przetwórstwie różnych rodzajów dóbr i atuty, które zyskują na wartości w trakcie rozpatrywania wydarzeń z kart. Całość domyka treściwie napisana instrukcja.

W tej grze nie ma jeszcze interakcji pomiędzy graczami na zasadzie wzajemnych spotkań na planszy rynku, ponieważ handel odbywa się z bankiem gry i dodatkowo ze skupami z naszych własnych planszy, ale już pojawia się rozwój gospodarstwa. Od nas zależy w jakie nieruchomości zainwestujemy, czyli jak rozwijać będziemy naszą produkcję i kiedy upłynnimy dobra, przy okazji punkty skupu także można ulepszać. Do pewnego czasu warto także zwlekać ze sprzedażą, ponieważ para „rodzi” kolejny z danego rodzaju – ujęte w cudzysłowie, gdyż dotyczy nie tylko żywego inwentarza, ale tylko do limitu zawartości puli gry, na którą przecież oddziałuje handel.

Karty „losu” aktywują gracze, którzy wyrzucili parzystą ilość oczek na kostce, wskazania ze ścianek wpływają również na wartości jakie zyskujemy lub tracimy na skutek plemiennych opowieści. Karty „magicznej nocy” działają na wszystkich, są to pozytywne i negatywne następstwa jakie nas spotykają, straty bądź zyski nierzadko zależą od naszej majętności, stanu posiadania.

Naszym celem jest maksymalizacja punktów, na które przekładają się pieniądze, dobra, liczba mieszkańców, ale przede wszystkim rozbudowa gospodarstwa – nieruchomości oraz miejsca skupu. Osoba, która uzyskana najwyższe noty zostaje nowym wodzem plemienia.

Wódz plemienia” to gra, która nie tylko dobrze wygląda. Decyzje, które podejmujemy wpływają na naszą majętność i rozwój gospodarstwa, docelowo na wyniki w grze. Losowość z kostki tutaj nie przeszkadza, podobnie przypadkowy dobór surowców zakupionych w ciemno – worek banku gry, premia za ojcowiznę i startowe zasoby oddziałują na początkowe wybory.

Zabawa jest przyjemna, gra spodoba się wszystkim, którzy przechodzą z tytułów typowo dziecięcych na odrobinę bardziej zaawansowane, ale nie mają jeszcze ochoty na zagłębianie się w długie instrukcje i tłumaczenie zasad. Warto przetestować i wygrać tron!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Wódz plemienia” – unboxing

Film: „Wódz plemienia” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!