Recenzja gry 123 Go!

Seria „1 2 3” od włoskiego wydawnictwa Headu dedykowana jest dla najmłodszych uczestników, którzy przygodę z grami planszowymi rozpoczynają od układanki – złożenia puzzli, czyli modułowej planszy z torem poruszania się, a następnie ćwiczą liczenie, identyfikację barw, uczą się również dojrzałego zachowania podczas spotkania z grami towarzyskimi – przestrzeganie zasad gry, kolejności tury, umiejętność przegrywania – w tym gratulowanie zwycięzcy, podstawowego liczenia i rozpoznawania cyfr, utożsamienia wartości z ilością.

123 Go!” to gra edukacyjna dla 2-4 dzieci w wieku 3-6 lat. Jest to produkt w pełni ekologiczny, czyli pozbawiony elementów plastikowych oraz folii – opakowanie produktu, pokrycie powierzchni tektury. Produkt w całości podlegający recyklingowi.

Wewnątrz opakowania znajdziemy puzzle składające się na „mamę gęś”, 4 pionki – małe, zagubione kaczki, 41 jajek – żetony używane zamiast kostki do gry, na których pokazano cyfry 1-5 oraz ilości w postaci kropek, domki z gąską lub lisem, instrukcję.

Podobne produkty recenzowane na blogu – „123 Puzzle Headu” – nauka ilości i arabskich cyfr na zwierzątkach, natomiast z omawianej serii „EcoPlay” – „Play Mime” – omówienie charakterystycznych cech dla wybranych zawodów oraz dzikich zwierząt, „Fantamix Memo” – gra pamięciowa ze składaniem egzotycznych gatunków, „Habitat Lotto” – omówienie wybranych siedlisk i populacji tam występujących.

Po otwarciu komponenty wydają się odrobinę szare, ciemne, czego przyczyną jest dobór materiałów ekologicznych, dziecko zauważy jednak, że plansza z kształtu przypomina gęś, a pionki – pisklaki kaczuszki są urocze z zaokrąglonymi brzuszkami. Ilustracja jest raczej schematyczna, aczkolwiek głowę rozpoznajemy po dziobie i oku – polu startowym, pojawiają się również łapki i kuper, wiejski klimat domykają jajka. Idea szczytna – historia niesienia pomocy zagubionym kaczuszką przez dorosłą gęś.

Zabawa jest prosta i szybka. W swojej turze odkrywamy żeton jajka, przenosimy pionek o odpowiednią liczbę pól, kopiujemy ruch, jeśli zajęliśmy puste miejsce o barwie naszej kaczki. Miejsce z barwą pionka gracza, ale zajęte przez cudze pisklę nie aktywuje podwójnego ruchu. Kiedy gracz dotrze do centrum – pole z domkami, następuje odsłonięcie wierzchniej płytki. Namalowany lisek cofa pionek o pięć pól, gąska – zakańcza rozgrywkę. Wśród stosu jajek pojawia się pojedyncze pozbawione numeru i kropek – oznacza stratę kolejki.

Rozgrywka oddziałuje na inteligencję logiczno – matematyczną, obszar kompetencji – liczby i ilości. Dobra zabawa przekłada się na rozwój dziecka w zakresie szybkości dokonywania obliczeń umysłowych, klasyfikacji przedmiotów, dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, wspiera także w rozwiązywaniu problemów za pomocą rozumowania indukcyjnego i dedukcyjnego. W przyszłości uczestnicy będą łatwiej pracowali ze schematami, pojmowali abstrakcyjne idee i potrafili uogólniać koncepcje.

123 Go!” to nowoczesna pomoc nauczyciela, przede wszystkim pracującego w przedszkolu. Takich pomocy dydaktycznych stworzonych w ramach produkcji ekologicznej nam potrzeba w kształceniu najmłodszych dzieci. Mądra, użyteczna zabawka.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy HEADU

Film: „123 Go!” – unboxing

Film: „123 Go!” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!