Recenzja gry Wymień 3 Dzieci kontra Rodzice

Dzisiaj gra zaskakująca, dynamiczna, emocjonująca. Rozgrywka będąca znakomitym treningiem kreatywności, koncentracji uwagi, uważnego słuchania, ale także kontrolowania własnych emocji, bo napięcie rośnie kiedy czas ucieka.
„Wymień 3 Dzieci kontra Rodzice” to gra planszowa dla pary uczestników, dzieci w wieku od 8 lat, znakomicie sprawdzająca się podczas rywalizacji pokoleń, w konkurowaniu drużynowym. Wewnątrz opakowania znajdziemy planszę, 2 pionki, 2 talie – dla „pól łatwych” i „pól trudnych”, w sumie 108 kart, a na każdej 4 kategorie do wyboru. Gra przypomina nam „Tempo” i przede wszystkim – „5 sekund”.
Po otwarciu opakowania najwięcej miejsca zajmuje plansza – długi, wąski tor, w którym główne ścieżki rozdzielają się i możemy dokonać wyboru drogi, a przy okazji poziomu trudności karty. Wszystko piękne i użyteczne, jedynie plastikowe pionki już nie nowoczesne.
Naszym celem jest dotarcie do mety, natomiast pionek przesuwamy dopiero po poprawnym wymienieniu trzech odpowiedzi zawierających się w danej kategorii. Wariantów rozwiązań jest mnóstwo, tematyka bardzo szeroka, czas na odpowiedź ograniczony do 10 sekund – zatem rozgrywka mniej nerwowa niż w „5 sekund”, czytaj warto startować z młodszymi dziećmi.
Oczywiście w zależności od kondycji, chęci i wieku uczestników można ustalić dowolny czas na udzielenie odpowiedzi. Od „5 sekund” odróżnia ją, że karty nie przekazujemy konkurentowi, a zawsze po wykorzystaniu – niezależnie od wyniku akcji – odkładamy na spód stosu. Druga drużyna dobiera nową, losową kartę.
Ten produkt idealnie sprawdzi się na rewalidację w czasie pandemii, kiedy ogranicza się w szkole kontakt z dzielonym obiektem, wspólne korzystanie z gier dydaktycznych – uczniowie nie powinni pożyczać sobie również przyborów szkolnych, a wszystkie sale i korytarze przesiąknięte są zapachem płynów do dezynfekcji. Żona zapytała mnie ostatnio, co polecam z gier bezdotykowych, a rozwijających uczestników zabawy – podałem „5 sekund”, ale z pominięciem tuby, teraz doradziłbym również „Wymień 3”, ale pozostawiając w domu planszę i pionki.
Zastanawia nas, czy wydawca dobrze robi sygnując większość swoich produktów marką „Dzieci kontra Rodzice” – ta gra jest zupełnie różna od klasycznego quizu, a ostatnio pokazywana zabawa z dopasowywaniem żetonów do pól na planszy jeszcze inna od pozostałych.
Przy tej grze z pewnością nie będziecie mieli czasu, żeby się nudzić, jest mnóstwo śmiechu i emocji, zdecydowanie polecam ją na imprezę. Tutaj nie tłumaczymy zasad, bierzemy kartę i z marszu próbujemy swoich sił, a presja czasu to adrenalina i wesoła zabawa. Jednocześnie rozgrywka jest sprawdzianem dla bystrości umysłu – ćwiczymy szybkie przypominanie sobie, odtwarzanie nabytej wiedzy w danym momencie, kiedy jest najbardziej potrzebna. Umiejętność wydobywania informacji z pamięci bezpośrednio przekłada się na efektywność uczenia się, ponieważ wspomnienia stają się świadome i gotowe do zakomunikowania.
„Wymień 3” to gra do nauki i na imprezę, dla mnie to super połączenie!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR
Film: „Wymień 3 Dzieci kontra Rodzice” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!