Recenzja gry Pirate Legends

Dzisiaj pokażemy wam produkt, który śmiało może konkurować z najlepszymi grami o korsarzach dostępnymi na rynku. Pozycja jest fantastyczna – to prawdziwa przygoda z piratami, ze zmianami, które wprowadzamy w trakcie prowadzenia rozgrywki w ramach systemu „legacy”, zatem każda partia będzie niepowtarzalna, a co istotne, naniesione modyfikacje nie są stałe, niczego nie niszczymy i aktywujemy kiedy tylko mamy ochotę!

Pirate Legends” to gra planszowa dla 2-4 uczestników w wieku od 8 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 30 minut. Autorką jest Annick Lobet, projektantka „Zombie Kidz Ewolucja” i ta gra jest z mechaniki bardzo podobna – odkrywamy specjalne moce z kart, nowe kafelki, reguły doklejane do instrukcji, naszym celem również jest dostarczanie towarów, nie będą to jednak klucze do zamknięcia szkoły przed nieumarłymi, ale skarby, natomiast to jest gra konkurencyjna, nie kooperacja.

Po otwarciu opakowania oglądamy śliczne pokłady statków – nasze magazyny na kafelki, raczej techniczną planszę – siatka pól i wyspy w narożnikach, za to intrygujące są tajemnicze koperty, które ma prawo otworzyć każdy zwycięzca rozgrywki – ilustracje na kartach są znakomite, a nowe reguły urozmaicają rozrywkę, która staje się jeszcze bardziej atrakcyjna.

Każdy z uczestników otrzymuje kartę wyspy – tutaj zgromadzone, odkładane zasłonięte skarby będą punktowały na koniec (te na pokładzie również), ponadto pionek okrętu ustawiany w miejscu wskazanym przez strzałkę, pokład – magazyn na kafle. Na polach planszy należy rozłożyć zasłonięte płytki, ich zebranie zakończy rozgrywkę.

W swojej turze wykonujemy 3 akcje, można te same: eksploracja – przemieszczenie się o pojedyncze pole (nie po skosie) i wzięcie płytki na statek (także bez ruchu, z pobraniem tej leżącej pod nami), ruch – przesunięcie pionka do dwóch pól (nie po skosie) bez zebrania płytki (zatrzymywanie się i przepływanie przez zajęte pola jest dozwolone), rozładunek – oddanie ładunku na polach przy wyspach (kafle odkładane są zasłonięte), atak – wykradnięcie dwóch losowych kafli ze statku przeciwnika (oddać należy armatę za aktywację akcji i kolejne za dzielące nasze okręty pola planszy), wymiana kart wysp – za koszt 4 armat (przydatna zwłaszcza, kiedy zgromadziliśmy tam płytki z negatywnym efektem), zagranie kafli specjalnej – czarne żagle pozwalają nam przepłynąć większe odległości po linii kursu na planszy, papuga – odrzucić „przeklętego bożka” przed punktowaniem. Sumując wyniki sprawdzamy malunki kuferków na zgromadzonych płytkach, noty pomniejszamy o wartości ze złotych posążków.

W trakcie pierwszej rozgrywki zabawa wydawać się może stosunkowo płytka, na pewno jednak bardziej atrakcyjna kiedy rywalizujemy w więcej osób, natomiast każda partia zmodyfikowana o nowe odkrycia to po prostu bajka i bajer! Ujawnianie sekretów, dołączanie nowych zasad, pojawianie się kolejnych fantastycznych akcji z kart i żetonów sprawia, że gra dojrzewa, staje się mocno angażująca, głębsza i nas satysfakcjonuje. „Pirackie legendyto tytuł, który po każdej nowej rozgrywce jest coraz lepszy! Gorąco polecamy, zwłaszcza przy komplecie uczestników przy planszy – prosimy też o jej wydanie w Polsce, warto!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy LIFESTYLE BOARDGAMES

Film: „Pirate Legends” – unboxing

Film: „Pirate Legends” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!