Recenzja gry Dlaczego tak jest? Dzieci kontra Rodzice

Pytania o przyczynę należą do najtrudniejszych, ponieważ potrzeba opisać nie tylko zjawisko, ale powód jego występowania, stąd rodzice czasem zbywają dzieci lub odsyłają, aby sprawdziły sobie gdzieś indziej, chociażby w sieci lub zagadały rodzeństwo. Dzisiaj propozycja dla wszystkich wnikliwych, drobiazgowych, starannie analizujących, żeby nie powiedzieć wścibskich, a zwłaszcza dla tych, którzy muszą odpowiedzieć na pytanie, „Dlaczego?”.

Dlaczego tak jest? Dzieci kontra Rodzice” to kolejna odsłona popularnej serii, flagowego produktu tego wydawnictwa, które warte jest zainteresowania zwłaszcza rodziców młodszych dzieci i wszystkich nauczycieli, którzy poszukują interesujących quizów z konkretnych kategorii – tutaj znajdziecie szeroką gamę tematyczną. Gra karciana, najlepiej drużynowa, nawiązująca do rywalizacji pokoleń, przeznaczona dla uczestników w wieku od 8 lat. Podobne gry: „Technika Dzieci kontra Rodzice”, „Bądźmy zdrowi Dzieci kontra Rodzice”, „Nauka i życie Dzieci kontra Rodzice

Wewnątrz opakowania znajdziecie dwie talie, dla każdej ze stron, czyli dorosłych i dzieci – uczniów. Polecenia czytamy naprzemiennie, do momentu wybrania 10 kart – po 5 z każdego stosu. Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi zdobywamy kartę jako punkt, po niewłaściwej – wraca ona na spód stosu. Każda talia posiada pojedynczą kartę „pułapka” – oddanie kolejki przeciwnikowi.

Na karcie znajdziemy 3 pytania, każde z nich rozpoczyna się od „dlaczego”. Do wyboru mamy trzy warianty odpowiedzi, z których dwa są zazwyczaj banalnie proste, chociaż bywa, że jedno jest podchwytliwe. Najciekawsza jest natomiast właściwa odpowiedź – okazuje się, że czasem na fundamentalne pytania najtrudniej nam odpowiedzieć, a „po prostu tak jest”, przecież nie wystarczy.

Baza wiedzy obejmuje biologię – fantastyczne informacje odnoszące się do funkcjonowania i ewolucji ludzi i zwierząt, zdrowie i higienę – przydatne zwłaszcza w czasie pandemii, astronomię – cechy planet, pytania o decyzje bohaterów bajek – idealne dla maluszków, mity i fakty – ogólne prawidłowości, wiedza powszechna, podstawowa natura rzeczy i zjawisk codziennych.

Najciekawsze naszym zdaniem pytania, to: „Dlaczego nie widać powietrza?”, „Dlaczego Chińczycy mają skośne oczy?”, „Dlaczego psy mają wąsy?”, „Dlaczego na mistrzostwa świata w piłce nożnej mówi się Mundial?”, „Dlaczego człowiek słyszy?”, „Dlaczego bobry budują tamy?”, „Dlaczego kot ma ogon?”, „Dlaczego Pluton nie jest już uznawany za planetę?”, „Dlaczego konie śpią w pozycji stojącej?”, „Dlaczego koty mruczą?”, „Dlaczego struś chowa głowę w piasek?” – super podchwytliwe, „Dlaczego nietoperze nie wydają dźwięków?”, „Dlaczego każdy musi chodzić do szkoły?” – fajne, ponieważ bez górnolotnych frazesów i słodzenia, „Dlaczego dzięcioła nie boli głowa od stukania w drzewo?”, „Dlaczego ptaki latają w kluczach?” – jeśli wam się podobają, to sięgnijcie po produkt.

Dzieci kontra Rodzice Dlaczego tak jest?” to świetny pomysł na edukację, ponieważ ciekawa rozrywka i współzawodnictwo angażuje bardziej niż dyscyplina i przymus, ponadto budzi w dziecku pasję odkrywcy i badacza, która jest zdrowsza niż nerwy i frustracja będące następstwem braku należytych pomocy dydaktycznych i współpracy. Produkt przydatny także w domu, kiedy brakuje nam czasu wolnego i głowa jakaś taka za ciężka na dotrzymanie kroku dociekliwemu dziecku. Polecamy sięgać po tego rodzaju pozycje wspierające kształcenie.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR

Film: „Dlaczego tak jest Dzieci kontra Rodzice” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!