Recenzja gry Programator

Gry o kodowaniu są teraz w modzie i w natarciu, ponieważ nareszcie w szkołach podstawowych dzieci naprawdę uczą się programowania – w „Scratch” uczniowie budują skrypt na zasadzie łączenia kolorowych bloków i oglądają efekty swojej pracy i działania komend przekładających się na małe show na scenie, po której porusza się bajkowe duszki. Klocki kochają wszyscy, animacje tym bardziej, zatem najmłodsi żywo zainteresowali się informatyką w tym wykonaniu.

Programator” to kolejna w ostatnich dniach pokazywana na blogu gra nawiązująca do myślenia na zasadzie algorytmów, czyli listy kolejnych kroków postępowania składających się na określony wynik. U nas możecie już obejrzeć „PixBlocks”, „Zakodowany zamek”, „Coding”, roboty „DOC” i „MIO”, a także gry w tle mające elementy robotyzacji i sztucznej inteligencji, jak „Roboter”, „Pyramid Raiders”, „AuZtralia” (obie w mechanice poruszania automatu wroga), wreszcie numeryczną „4 data brokers”. Propozycja wydana została w ramach serii „IQ Games” , podobnie jak Cztery do wygranej”, „Kombinator Kwadraty”, „Kombinator Sześciokąty”, a przeznaczona jest dla 2-5 uczestników w wieku od 7 lat.

Po otwarciu opakowania czujemy nawiązanie do dawnych gier video i pierwszych konsol, przypomina się „Pac-Man” zjadający kropki podobne do pchełek ustawianych na tej planszy, z kolei tekturowe pionki kojarzą nam się z postaciami ze świata animacji „Ralph Demolka”, nawet plastik nam tutaj nie przeszkadza, pomimo że zawsze promujemy drewniane krążki. Generalnie jest więcej niż tylko ok.

Zabawa polega na programowaniu przemieszczenia bohaterów, w turze gracza poruszamy wszystkimi postaciami jednocześnie, co jest podobne do formy gryDonkey Derby”. Tor ścieżki wyznacza schemat z planszy ruchu, kolor pionka dopasowany jest do postaci z planszy głównej, skąd zdobywamy elementy notujące – niebieskie za 1 punkt, czerwone za dwa ujemne, a żółte piramidki za 5 punktów. Każdy z ludzików pobiera je do swojej bazy, punktują trzy kolory wyznaczone przez płytkę trzymaną w sekrecie – warto trenować pamięć podglądając tylko raz! W wariancie gry możemy zbierać nie tylko element ostatni – z miejsca postoju, ale również pozostałe po naszej drodze. Dane pole może być zajmowane tylko przez pojedynczy pionek postaci, natomiast w instrukcji nie pisze, że nie można przeskoczyć innego bohatera w trakcie ruchu – oczywiście jeśli mamy ochotę na jeszcze bardziej ambitną rywalizację to wprowadzamy do rozgrywki taką zasadę – polecamy. Grę kończymy w momencie osiągnięcia mety przez trzech bohaterów.

Programator” jest nieco inny od ostatnio pokazywanych gier. Ta gra również bazuje na planowaniu ścieżki ruchu, ale zbieramy większe ilości elementów i wszystkimi postaciami, ale nie każde są dla nas wartościowe, jedynie kolekcje trójki bohaterów, ponadto wybrane barwy mogą się powtarzać na kaflach konkurentów. Zabawa jest całkiem inteligentna i ma swój klimat rodem z ery automatów tak 80.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER

Film: „Programator” – unboxing

Film: „Programator” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *