Recenzja Alice’s garden

Alicja w Krainie Czarów” to książka oryginalna, uniwersalna, surrealistyczna, gdyż ukazująca absurdalną logikę snu, czytaj jego abstrakcyjny charakter, nierzadko pozbawiony sensu, czy też bazujący na skojarzeniach i rozmaitych emocjach. Dzisiaj propozycja dla wszystkich lubiących gry kafelkowe układane na zasadzie puzzli z „Tetris”, a także dla kochających baśniowe światy i atmosferę rodem z pozycji Lewisa Carrolla.

Alice’s garden”, to nasz „Ogród Alicji”, gra planszowa dla 1-4 uczestników (w trybie solo walczymy z notami w tabeli rekordów) w wieku od 8 lat (dziecko w wieku 7 lat zagra bez problemu), z czasem rozgrywki zajmującym ok. 30 minut. Podobne gry pokazywane na blogu to: „Patchwork”, „Spring Meadow”. Od wydawcy możecie też u nas obejrzeć: „Hedgehog Roll”, „Kauchuk” oraz „Pirate Legends”.

Po otwarciu opakowania od razu koncentrujemy uwagę na rewelacyjnej jakości materiałowych woreczkach, z których losujemy komponenty o określonym kształcie i rozmiarze. Fragmenty układanki nie są specjalnie duże, ale na potrzeby tej stosunkowo krótkiej, niezajmującej wiele miejsca na półce gry w zupełności wystarczające. Ilustracje są dopasowane do atmosfery zaczarowanego ogrodu, a reguły wyjątkowo proste do opanowania.

Każdy z uczestników otrzymuje indywidualną planszę gracza, teren ogrodu ukazuje dwie zielone przestrzenie trawnika przedzielone pasem chodnikowym – szachownica, po której poruszają się figury. Pierwszy gracz wybiera worek i losuje o jeden element więcej niż liczba uczestników, w swojej turze każdy wybierze pojedynczy z wylosowanych w puli. W nowej kolejce gracz rozpoczynający wybiera nowy mieszek i uzupełnia zasoby do limitu liczby graczy „+1”. Może się zdarzyć, że kształt komuś nie pasował, wtedy zostanie więcej w puli dobierania.

Rodzaje elementów i punktację wskazano na ilustracji poniżej ogrodu na planszy gracza. Grzyby są umieszczane w kolumnach i jeśli są minimum dwa, to otrzymujemy 8 punktów za pionową linię. Każda z figur szachowych na naszym deptaku warta jest 5 punktów. Drzewa należy umieszczać w linii poziomej, maksymalnie oddalone od siebie po bokach – sumujemy odległość od sąsiedniego drzewa na danym poziomie (miejsca umieszczenia wliczają się do tej wartości). Ogrodnicy pozwalają nam wziąć pojedyncze elementy, którymi na koniec rozgrywki uzupełniać będziemy luki, natomiast niewykorzystane płytki bonusowe są odejmowane od finalnego wyniku – każdy niewyłożony to 5 punktów kary. Róże sadzimy w skupiskach, 1-5 i więcej za 1/4/9/16/25 punktów. Istotne dla ostatecznego wyniku są również niezagospodarowane obszary – ujemne 5 punktów za każdą część terenu – kilka pustych miejsc sąsiadujących ze sobą nie kumuluje odejmowanej noty.

Alice’s garden” to znakomita gra rodzinna, która powinna znaleźć wielu miłośników, ponieważ zasady rozgrywki są banalne, ale już sama zabawa angażuje myślenie i uczy nas planowania, ponieważ należy mądrze zaaranżować przestrzeń ogrodu w oparciu o dostępne zasoby. Pozycja jest atrakcyjna, a gry kafelkowe cieszą się dużą popularnością, zatem i „Ogrodowi Alicji” wróżymy sukces.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy LIFESTYLE BOARDGAMES

Film: „Alice’s garden” – unboxing

Film: „Alice’s garden” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!