Recenzja gry Ghost Adventure
Dzisiaj obejrzycie produkt innowacyjny! Chociaż gry otwieramy każdego dnia, po raz pierwszy spotkaliśmy się z bączkami – młynkami używanymi w trakcie zabawy zamiast standardowych pionków. Zapraszamy do obejrzenia jak one tutaj wirują, obracają się przemierzając kolejne krainy, wchodzą w idealny korkociąg niczym tancerze na scenie. Serdecznie witamy nowego partnera naszego bloga – francuskiego wydawcę „Buzzy Games”, piszą o sobie, że produkują „zabawne, proste i przyjazne gry” – naszym zdaniem fantastyczne pozycje familijne.
„Ghost Adventure” to gra planszowa dla 1-4 uczestników w wieku od 8 lat, czas rozgrywki zajmuje ok. 20 minut. Pozycja przypomina nam inny tytuł z oryginalną mechaniką przebiegu gry, czyli „Obłędny rycerz” – tam wspólnie poruszaliśmy planszą zaczepioną w powietrzu na ramionach i siłą grawitacji przesuwaliśmy ślizgającego się na kulce bohatera omijającego przepaści i strącającego wrogów w czeluść. Natomiast tutaj po bajkowych krainach krążą spinnery – z języka angielskiego komponenty będące sercem tej gry to „spinning tops”. Kategoria: gra zręcznościowa, gra kooperacyjna, gra rodzinna.
Po otwarciu produktu sięgamy do tajemniczej szkatułki, w której schowane są młynki – kiedy kręcimy bączkiem, ten porusza się płynnie i gładko po blacie stołu, obraca się w ciszy i wyjątkowo długo. Od razu porównujemy z innymi tego typu zabawkami z doświadczeń przeszłości, na tle których dostarczone z grą wypadają bardzo pozytywnie. Młodsze dzieci z przyjemnością otworzą ślicznie ilustrowane komiksy wprowadzające w historię, ucieszą również wysokiej jakości plansze z głębokim torem dla przemierzanej trasy. Jeden z młynków wyposażony jest w zębatkę, którą porusza naciąg – trzeba się przyzwyczaić do mechanizmu, zaletą z pewnością jest trzymanie poziomu, lepsze balansowanie pozbawione drgań wynikających z użycia palców.
W ilustrowanych książkach znajdziemy symbole ukazujące cele z zadań, a także elementy fabularne stanowiące kampanię, podczas której pokonujemy trasę po kolejnych krainach. Przed przystąpieniem do właściwej gry wydawca zaleca, aby cztery razy przejść kurs wyznaczony na mapie malowanej na denku pudełka – wygodne bandy zabezpieczające przed wypadnięciem młynka pomagają ćwiczyć i zdobyć doświadczenie.
Startujemy w punkcie kontrolnym – okrągły plac otoczony kręgiem filarów w rodzaju Stonehenge, jest to również przestrzeń zapisu gry, którą ponownie uruchamiamy kiedy bączek wyleci poza planszę, przestanie się obracać lub wykona podskok na wyżej położony teren w niedozwolonym miejscu. Po krainie poruszamy się w zagłębieniach, symbole przypominające przycisk „play” to podskok na wyżej położoną płaszczyznę gry, a podobne do guzika „stop” to teleport, czyli możliwość zrzutu na kolejną planszę w dowolnym miejscu – standardowo opuszczamy poziom przez otwartą lukę w narożniku oznaczonym szerokim grotem strzałki. Po utracie życia należy odwrócić olejek na pusty, kiedy zabraknie flakoników, przegrywamy rozgrywkę i startujemy od samego początku – od pierwszej planszy. Mikstury możemy regenerować, ponownie napełniać w miejscu odpowiedniej ilustracji, ale tylko raz w danej krainie.
„Ghost Adventure” jest grą innowacyjną, zaskakującą i angażującą graczy. Dobrze wyważone młynki cieszą, ponieważ poruszają się dużo sprawniej od typowych zabawek dla małych dzieci. Kooperacyjna zabawa sprawiła nam ogromną radość, czuliśmy satysfakcję z uczestnictwa w opowiadanych wydarzeniach, chociaż historia jest tylko elementem dodanym, a podstawą rozgrywki – zręczna manipulacja komponentami, zatem umiejętność napędzania bączka, delikatnego przechylania planszy pod odpowiednim kątem, gwałtownych szarpnięć w górę, aby wirujący obiekt podskoczył. Ostatni raz tak silne emocje związane z ruchem pionka czuliśmy podczas testowania wojownika z „Obłędny rycerz” oraz pstrykania pingwinów w szkole „Ice Cool”. Super pomysł, rewelacyjne wykonanie, z pewnością niezapomniana gra.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy BUZZY GAMES
Film: „Ghost Adventure” – unboxing
Film: „Ghost Adventure” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!