Recenzja gry Fuzja

„IQ Games” to interesująca seria, która uczy dzieci racjonalnego myślenia, planowania własnych akcji w ramach sekwencji ruchów, a także w oparciu o przewidywane posunięcia konkurentów, pomaga w skupieniu uwagi i rozwija umiejętność gry taktycznej.
„Fuzja” jest grą logiczną dla 2-4 uczestników w wieku od 7 lat. Pozostałe gry wydane pod jedną marką przez „Alexander”, a pokazane już na blogu obejmują: „Cztery do wygranej”, „Kombinator Kwadraty”, „Kombinator Sześciokąty”, „Programator”. Podobne gry spoza omawianej serii: „YINSH”, „Billabong”, „Warcaby”, „Trexo”. Wewnątrz opakowania znajdziemy 4 zestawy żetonów o wartościach 1-5, materiałowy worek do przechowywania komponentów, planszę dzieloną na 4 puzzle, znacznik kolejki ruchu, instrukcję.
Po otwarciu opakowania uwagę zwracają żetony – tektura różna od standardowej stosowanej w grach planszowych, naszym zdaniem świetna, ponieważ mocna i zarazem dobrze wyglądająca, cieszy również drewniany pionek – naturalne materiały u nas zawsze w cenie.
Celem rozgrywki jest ułożenie 4 lub 5 żetonów w linii prostej w pionie, poziomie lub na skos, numeracja może pozostać losowa, służy jedynie do ustalenia kolejności ruchu, w czym pomaga wskaźnik na boku planszy gry.
Zabawę rozpoczyna wyłożenie 4 bazowych elementów z numerami 1 w centralnym punkcie planszy, barwy są podane, para uczestników rozpoczyna w układzie na skos. Kolejno będziemy dokładali rosnące wartości, następnie rozpoczynamy przeskoki.
W turze możemy wykonać sekwencję wielu skoków. Przeskoczyć możemy różną ilość żetonów – własnych i cudzych. Istotne jest, że należy się zatrzymać na pierwszym wolnym polu po krążkach, nad którymi przenosiliśmy swój element. Zabronione jest przeskakiwanie nad pustymi polami i powrót na miejsce początkowe, jeśli to możliwe, należy wykonać ruch, nie wolno odmówić. Pasek kolejki wskazuje na aktywowane na bieżąco wartości żetonów.
Należy przewidywać akcje, planować skoki, ponieważ żetony pozostające w odosobnieniu nie mają możliwości ruchu, wtedy tracimy kolejkę. Pamiętajmy, że żetony w ramach grupy wzajemnie się napędzają, zwiększają zasięg.
Rozgrywka przypomina „kółko i krzyżyk” na więcej znaków w linii. W porównaniu do „Trexo” nie układamy kolejnych poziomów dla prostej z symbolami, nie odwracamy żetonów po przeskoczeniu na drugą stronę jak w „YINSH”, przechodzimy nad większą liczbą krążków niż w „Warcaby”, nie uwzględniamy odstępów jak w „Billabong”, gdzie ruch następuje w oparciu o punkt środka wyznaczony przez inny pion znajdujący się w odstępie od skoczka. „Fuzja” funkcjonuje na podstawie zestawu żetonów z uporządkowaną, niezmienną aktywacją – gra z konkretnym numerem w danej kolejce, co w znacznym stopniu przekłada się na decyzje podczas etapów rozgrywki.
„Fuzja” to mądra gra, podczas której należy być ostrożnym i skoncentrowanym na przyszłych ruchach, aby nie porozdzielać żetonów i dążyć do zwycięskiego układu. Całkiem fajny tytuł…
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy ALEXANDER
Film: „Fuzja” – unboxing
Film: „Fuzja” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!