Recenzja gry Honey Moon

Przepadamy za mechaniką papier i ołówek z wykorzystaniem rzutów kostką, ponieważ tego rodzaju pozycje znakomicie sprawdzają się jako dopełnienie dnia spędzonego na graniu, a także w momentach, kiedy czujemy się zmęczeni i nie mamy siły oraz czasu na długie i skomplikowane tytuły. Dzisiaj miniaturowa produkcja, ale mająca swój cukierkowy urok.
„Honey Moon” (także pod nazwą Honeymoon) to gra wykreślana dla 2-6 uczestników w wieku od 8 lat. Drążymy tunele na księżycu w poszukiwaniu słodkości, zatem tematyka nieco futurystyczna, ale z pewnością przyjemna. Inne znakomite gry tego wydawcy, to: „The Mind”, „Qwixx on Board”, „Qwixx Bonus”, „The Game Quick & Easy”, „Contact”, „Anubixx”, „Silver & Gold”, „Ohanami”, „Robots”, „Illusion”, „Qwinto”. Z podobnych, wartościowych gier, z pewnością „Kolejowy szlak Płomienna czerwień”. Nawiązując do górnictwa i kopalni to pamiętajcie o „Szczęść Boże”, „Planetoid”, „Łowcy kryształów”, a życie kiedyś osłodziły nam „Cukierki”.
Osobiście proponujemy, aby tytuł przetłumaczyć jako „Miodowy Księżyc” – baryłki miodu to jedna z naszych zdobyczy, a barwa tego naturalnego satelity często jest w literaturze określana jako miodowa, wcale nie żółta! „Słodki Księżyc” – czemu nie, chociaż wydaje się trochę zbyt prosto. Z pewnością odpada „Miesiąc miodowy”, pomimo że wyprawa kosmiczna byłaby niezapomnianą przygodą dla nowożeńców.
Uwagę naszą zwraca w tym przypadku opakowanie, jeszcze przed jego rozpruciem! Notes, ołówek oraz kostkę zapakowano w papier, który z dwóch stron jest zszyty nicią, a po wewnętrznej stronie zapisany instrukcją gry. Pomysł interesujący, na pewno innowacyjny i wyróżniający pozycję wśród pozostałych-pudełkowych.
W trakcie zabawy kopiemy tunele – proste linie, w poziomie lub pionie (nie na skos), wyznaczone przez skreślone pola. Każdy podziemny korytarz rozpoczyna się na powierzchni zewnętrznej księżyca, ewentualnie jest kontynuacją już wydrążonego. Istotne jest, że długość tunelu określa wynik ze ścianki kostki – biorą wszyscy, rzucamy kolejno w swoich turach, ponadto wykopane przejścia muszą posiadać przynajmniej pojedynczy odstęp od wcześniej zapisanych (nie drążymy tutaj komór). Po wyrzuceniu 1, mamy wybór ilości wstawionych krzyżyków – wykreślamy z toru dla tej ścianki 1-7 pól, zatem może się zdarzyć, że w przyszłości wynik będzie dla nas nieaktywny.
Każdą wartość należy zaznaczyć na obrazku w całości, zatem jeśli nie możemy, z uwagi na przeszkodę (ciemne głazy), inny tunel lub brzeg planszy – musimy spasować. Przekopując się przez surowce, oznaczamy słodkie smakołyki w miejscu notowań. Możemy trafić na pikle, ogóreczki zmniejszają wynik finalny. W momencie, kiedy pierwszy gracz uzbiera komplet różnych słodkości, rozpoczyna się odliczanie do zakończenia naszych górniczych zmagań – każdy wynik 4 i więcej obok oznaczenia klepsydry, to wykreślenie pola zbliżającego nas do przerwania rozgrywki.
„Honey Moon” przypomina inne gry ze skreślaniem, tym razem jednak nie są to kształty z „Tetris” jak w „Silver & Gold”, nie blokujemy również numerów na paskach barw jak w „Qwixx”, za to bawimy się w kosmiczne odwierty. Cukierkowa tematyka kojarzy nam się odrobinę z drążeniem w cieście piernika, aktywność jest bliska rysowanej łamigłówce. Przednia zabawa ukryta w niewielkiej formie, kiedy pojawi się na rynku, przypuszczanie również upominek za drobne pieniądze, warto.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy NSV
Film: „Honey Moon” – unboxing
Film: „Honey Moon” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!