Recenzja gry Alicja w krainie słów

Dzisiaj gra, którą z pewnością zachwyci się każda mała księżniczka z lubością przyjmująca swoje ukochane misie i lale na podwieczorek, ale to propozycja nie tylko dla dziewczynek – tytuł w klimacie i wizerunkowo bezpośrednio nawiązuje do klasyki gatunku, słynnej książki autorstwa Carrolla Lewisa „Alicja w Krainie Czarów”. Inteligentna i rozwijająca forma konwersacji w trakcie wspólnego biesiadowania.
„Alicja w krainie słów” to gra słowna, osobiście czasem piszę słownikowa, z racji wykorzystania tego źródła wiedzy, właściwą kategorią jest też gra leksykalna – zważywszy na rozwój warstwy językowej uczestników rozgrywki. Zabawa dedykowana dla 3-8 uczestników w wieku od 10 lat, zajmująca ok. 25 minut. Rozgrywka wykorzystuje karty z kategoriami i zakazanymi literami, ma miejsce podczas lunchu – herbatki serwowanej w angielskim stylu, stąd fantastyczny imbryczek wygrywający melodyjkę. Podobne gry pokazywane na blogu „Wonderland XIII”.
Po otwarciu – kolorowe cudo! Ilustracje jak magiczne, przypominają nam kadry wycięte z kreskówki Walta Disney’a, tej klasycznej z 1951 roku, którą warto przy okazji włączyć swojemu dziecku.
W centrum obszaru gry leżą karty wskazujące na zakazane litery oraz temat rozmowy. Każdy z graczy w swojej turze podaje słowo, następnie naciska przycisk na czajniczku, aby odnowić limit czasu. W momencie pierwszej pomyłki – słowo z zabronioną głoską, wykorzystane już przez innego uczestnika, niewystępujące w słowniku języka polskiego, zakończenie melodyjki, następuje wybranie bieżącej karty punktacji, noty dla kolejnych osób rosną. Ostatni gracz pozostający na placu boju zdobywa kartę o najwyższej wartości. Rywalizacja kończy się, kiedy każdy z graczy wcieli się w gospodynię spotkania, czyli Królową Kier, wygrywa osoba z najwyższą liczbą punktów.
W wariancie zaawansowanym korzystamy ze specjalnych mocy postaci – fantastyczni bohaterzy książki genialnie zilustrowani na kartach. W tej grze każdy z uczestników wcieli się w postaci biorące udział w partii – następuje rotacja kart ukazujących Kapelusznika, Pana Gąsienicę, Białego Królika, Bliźniaków, Królową Kier (zawsze w grze).
Specjalne zdolności postaci pozwalają uprzykrzać życie innym dobierając dodatkową literę konieczną do ominięcia w momencie udzielenia odpowiedzi, ale także wesprzeć się na finiszu – premiowe punkty oferowane awansem, ponadto oddziałujemy na wybór kategorii, fajnie jest też przeczekać kolejkę dając szansę na pobranie karty niskich punktów innej osobie przy nakrytym stoliczku.
Rozrywka ma swój niepowtarzalny styl, z racji czarujących komponentów – nie mam na myśli tylko ślicznie udekorowanego naczynia, ale przede wszystkim fantazyjne portrety postaci. Najsłabszym ogniwem zestawu, ale również najfajniejszym gadżetem tej gry jest imbryczek – z jednej strony tworzy nastrój spotkania eleganckich ludzi, wytwornej i odrobinę formalnej wizyty, uczestnictwa przy stole charakterystycznego dla brytyjskiej arystokracji; z drugiej jednak – nieustająca muzyczka, nawet spokojna i cichutko włączona, po pewnym czasie męczy umysł, dekoncentruje i staje się frustrująca, wtedy warto wyjąć klepsydrę z innego opakowania.
Rozmowa i konwenanse idealnie pasują do scenerii i tej zaczarowanej historii, która jak mało która oddziałuje na wyobraźnię, ukazuje marzenia senne, świat odbity w tafli lustra. Córka od razu zadecydowała, że ona to chce i wygospodaruje jeszcze wolne miejsce na półce, zatem przypuszczalnie „Alicja w krainie słów” pozostanie w naszej kolekcji.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy EGMONT
Film: „Alicja w krainie słów” – unboxing
Film: „Alicja w krainie słów” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!