Recenzja gry Magia świąt Dzieci kontra Rodzice

Przy okazji świąt Bożego Narodzenia zazwyczaj mówimy o grach planszowych, ponieważ to czas obdarowywania się prezentami, a czy może być lepszy upominek… Dzisiaj jednak nietypowo, ponieważ odwrotnie – w trakcie gry rozmawiamy o świętach – historii, kulturze, tradycjach, przede wszystkim o celebracji, gdyż te dni ściśle związane są z religią i wiarą.
„Magia świąt” jest kolejną odsłoną flagowej serii gier quizowych od wydawnictwa „Kangur”, czyli „Dzieci kontra Rodzice” – zabawa opiera się na rywalizacji pokoleń. Największą zaletą jest tutaj mnogość kategorii – naprawdę szczegółowych, które można dopasować pod konkretne lekcje wychowawcze, uzupełnienie do przedmiotów, jako formę edukacji domowej – powtórzenia materiału, poszerzenia wiedzy wyniesionej ze szkoły. Propozycja gry karcianej dla dwóch drużyn lub pary uczestników, dziecka w wieku od 6 lat.
Wewnątrz opakowania znajdziemy: 52 karty do gry obejmujące bazę wiedzy 208 pytań i tylko 1 z 4 poprawna odpowiedź na każdej karcie, 2 karty pułapki – oddawanie kolejki konkurentom, instrukcję, broszurę reklamową.
Karty w świątecznej stylizacji – prezenty i choinka, dwie talie z podziałem „Dzieci pytają Rodziców”, „Rodzice pytają Dzieci”. Pytania odnoszą się do wydarzeń opisanych w Biblii, geografii regionu Ziemi Świętej, spędzania świąt w domu, historii i ciekawostek. Pytania dla dorosłych są trudniejsze, co cieszy.
Mnie najbardziej interesowała etymologia słów, ich znaczenie w przeszłości, dziejowe fakty, pochodzenie i symbolika zwyczajów. Zawsze fascynują przysmaki, dekorowanie stołu, wigilijne potrawy.
Świetne są również współczesne odniesienia do świąt – produkcja i materiały wytwarzania chociażby bombek czy opłatka, rekordy rozmiarów, różnice w obyczajach – typowej specyfiki dla krajów, regionów. Nie zapomniano o komercyjnym aspekcie okresu świątecznego – wielkie zakupy, Mikołaj wyjęty z reklamy napoju gazowanego, pomocnicy rodem z animacji – dzieci lubią przedświąteczną gorączkę, która jest mocno rozrywkowa, bo nieco zwariowana.
Poruszane tematy, nazewnictwo, w tym jak ewoluowały wybrane pojęcia: kolęda, pastorałka, nieszpory, roraty, jasełka, prosfora, paruzja, Adwent. Kilka razy odejdziemy od Katolicyzmu, znajdziemy tutaj drobne odwołania do Prawosławia.
Idealny wybór na ostatnie spotkania z uczniami przed przerwą świąteczną. Poza wymianą uprzejmości, podzieleniem się prezentami w klasie, warto także porozmawiać, powspominać, bo to kształci i rozwija, obudowuje coraz bardziej płytkie rozumienie świąt w potrzebą głębię.
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR
Film: „Magia świąt Dzieci kontra Rodzice” – unboxing
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!