Recenzja Gry w wojnę

Wydawnictwo MDR cenimy przede wszystkim za dobry humor ich gier wynikający z rodzajów konkurencji – rozmaite wyzwania dla duetów i par, a także pojawiający się w ilustracjach – niesamowita od wielu już lat zaskakująca nas kreska Andrzeja Mleczki.

Gra w wojnę” to propozycja dla dwóch i więcej uczestników w wieku od 8 lat, czas rozgrywki ok. 15-20 minut. Tytuł może was zmylić, ponieważ poza wyśmienitymi kartami otrzymujemy instrukcję nie tylko do „Wojny”, ale również „Kuku” oraz „3-5-8” – lubimy takie miłe, bonusowe niespodzianki! Podobne pozycje pokazywane na blogu: „Alianci II wojna światowa” – tematyka konfliktu, ale pokazana nie w stylu żartobliwym.

Pudełko niewielkie, w sam raz do kieszeni spodni – wygodny transport, mały rozmiar sprzyja także przechowywaniu na półce. Rysunki przedstawiają żołnierzy, pojawiają się na kartach figur i jokerach – te drugie wyjątkowo nam się podobają – weterani wojenni, super jest docenić również seniorów za ich wiedzę i doświadczenie wyniesione z pola bitwy. Kolejna pozytywna rzecz to słowniczki dla młodszych graczy – prezentują nazewnictwo oraz symbolikę, chociażby awers i rewers mylą się nie tylko najmłodszym.

Krótko o regułach, ponieważ są to rozgrywki klasyczne, które raczej większość osób zna i talię kupujemy głównie dla wyglądu, artyzmu prac rysownika. „Gra w wojnę” polega na zdobywaniu wyłożonych kart poprzez najmocniejszą z nich. Uwaga jednak – podczas remisów, kiedy zakrywamy karty biorące udział w tytułowej wojnie, na wierzchu pojawią się niższe wartości od tych, które nie brały w niej udziału, to karty zbiera trzecia strona. Od razu trochę nauki dla dziecka, bo „gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta”. Jest to gra losowa, która niestety czasem się ciągnie, ale za to zaletą jest prostota zasad i emocje prowadzenia konfliktu, w sam raz dla rekrutów.

Kolejna propozycja to „Kuku” i tutaj ulubiona przez wielu graczy mechanika draftu kart i nauka „zarządzania ręką” – co prawda niewielką liczbą kart, ale to tylko zaleta dla wciągających się w klasyczne gry karciane małych dzieci. Celem wymiany, rotacji kart jest skompletowanie wachlarza tej samej wartości lub kolorze. Najmłodszym spodoba się konieczność wywołania tytułowej komendy przed zakomunikowaniem zwycięstwa, „Kuku” przy 4 kartach na dłoni skutkuje dyskwalifikacją. Emocjonująca jest również zgadywanka zamykająca naszą rywalizację, ponieważ pamiętając wartości lub kolory konkurentów, możemy unieważnić wyniki partii!

3-5-8” to najbardziej ambitna z zaprezentowanych tutaj gier, która wprowadza terminy takie jak „lewa”, „atut”. Jest to gra turniejowa, która przypomina nam takie pozycje, jak „Załoga W poszukiwaniu dziewiątej planety” czy też „Pirackie porachunki”, „Nullern”. W trakcie zabawy realizujemy plan ramowy zwycięskich partii (rozgrywki atutowe, bez atu, bez lew) i otrzymujemy punkty ujemne za niewykonanie normy lub dodatnie za jej przekroczenie.

Gra w wojnę” to dobry wybór dla nastolatków, ponieważ pozycja jest atrakcyjna wizualnie i w lekkim klimacie parodiującym służbę wojskową, w sam raz na imprezę w gronie młodzieży – koleżeńskim, przyjacielskim. Nieskomplikowane rozgrywki zaangażują również młodszych odbiorców produktu, bawimy się zatem rodzinnie, z biegiem czasu zachęcając uczestników do bardziej złożonych gier opartych o klasyczną talię kart.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MDR

Film: „Gra w wojnę” – unboxing

Film: „Gra w wojnę” – przebieg gier

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!