Recenzja gry Jak Jaś i Zosia Poznają swój dom

Tytuł, który wam dzisiaj pokażemy kojarzy nam się odrobinę z pozycją „Rodzina przy stole Dzieci kontra Rodzice” – rozmowy o naszym domu, najbliższych członkach rodziny, pytania otwarte, na które sami układamy odpowiedzi bez wybierania podpunktów z listy, forma gry integrującej familię, kreatywnej aktywności.

Jak Jaś i Zosia Poznają swój dom” to gra planszowa dla dzieci w wieku 2-3 lata, forma uzupełniania żetonami wyblakłych miejsc na planszy-układance. Szybka i prosta zabawa może być jednak znakomitym zaproszeniem do rozmowy o naszym miejscu zamieszkania oraz indywidualnych potrzebach domowników.

Wewnątrz opakowania znajdziemy 4 puzzle składające się na planszę do gry z pokazanymi charakterystycznymi dla każdego domostwa pomieszczeniami: jadalnia (kuchnia, salon – zależnie od układu wnętrza), sypialnia (pokój dziecka), salon (domowa czytelnia, biblioteczka, pokój biurowy, do pracy), łazienka (toaleta). Całość dopełnia arkusz z okrągłymi żetonami – 12 krążków ukazujących: szczotkowanie zębów, kran i umywalkę, zabawkę dziecka do kąpieli, poduszkę na łóżku, budzik, maskotkę (pluszowy miś), regał z książkami, abażur (lampa), fragment obrazu, gorący posiłek (może parująca zupa), kwiaty w wazonie, oparcie krzesła. Miejsca na planszy, w których należy położyć wycięte obiekty są wyblakłe, nie powinno być z tym kłopotów, możemy bawić się kolejno lub ścigać się, kto pierwszy ten lepszy.

Dla mnie istotna w trakcie rozgrywki z małym dzieckiem jest rozmowa, integracja. Mycie zębów to nauka higieny, wygodna poduszka gwarantuje zdrowy sen (przy okazji wspominamy o długości i porze zasypiania), a pomoże w tym nauka zegara, a przynajmniej omówienie podstawowych zasad doby (sezonowości, cykliczności). Cieknąca woda z kranu wywołuje reakcję, żeby oszczędzać, ponieważ to wydatek i marnotrawienie cennych zasobów. Literatura, malarstwo, żywe rośliny w domu to forma zainteresowania dziecka przejawami kultury (estetyka, piękno, wystrój, emocje twórcy). O tym, żeby siedzieć wyprostowanym, nie huśtać się na krześle nauczyciele wspominają stale jeszcze w szkole podstawowej, z kolei podczas odrabiania lekcji rodzice stale upominają, żeby dobrze oświetlić miejsce pracy, gorący posiłek trzymany beztrosko nad głową to kolejna uwaga, żeby być ostrożnym i rozsądnym.

Jak Jaś i Zosia Poznają swój dom” to niby banalna gra, ale jak rozwiniemy aktywność, jakie poruszymy tematy w czasie naszego spotkania, wspólnej zabawy, zależy tylko od nas. Rozgrywka jest tutaj jedynie pretekstem do konwersacji i praktycznej życiowej nauki; może okazać się również korzystna podczas rehabilitacji lub wsparcia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przyjemna propozycja dla rodziny z małymi dziećmi.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy KANGUR

Film: „Jak Jaś i Zosia Poznają swój dom” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!