Recenzja gry Hexplore It The Forests of Adrimon

System „HEXplore It” to arcyciekawa narracyjna gra kooperacyjna z wcielaniem się w rolę postaci, w trakcie której odkrywamy kolejne obszary, uczestniczymy w wydarzeniach, rozwijamy naszych bohaterów, walczymy z siłami ciemności – tym razem będzie to wiedźma Adrimon. Świetne w tej produkcji jest to, że nie bazuje ona na tłumnie dołączonych miniaturkach, przez co nie jest efekciarska – jej sercem są karty oraz kafle terenu i śliskie tabliczki postaci, na których wygodnie oznaczamy wszelkie parametry.

Hexplore It The Forests of Adrimon” to propozycja dedykowana dla 1-6 uczestników w wieku od 14 lat, ale znajdziecie również wskazania miłośników gry na wiek rozpoczęcia wynoszący 10 lat, czas rozgrywki uzależniony jest od tego, jak bardzo zagłębimy się w poruszane treści, partia może zająć 60-180 minut. Najlepsza zabawa rozgrywana jest oczywiście w parze, ponieważ najłatwiej nam się dogadać, wtedy również skomplikowanie gry jest wystarczająco wysokie.

Zastosowane mechaniki to poruszanie się po siatce pól modułowej planszy, testowanie poprzez rzuty kośćmi – 10 ścianek (parametry bohatera), 6 ścianek (weryfikacja wydarzenia), 8 ścianek (kość przeznaczenia), rozwój atrybutów postaci poprzez malowanie sucho ścieralnym flamastrem, „pchanie szczęścia”. Kategoria: gra fantasy, gra przygodowa, gra walki, puzzle. Sfinansowana poprzez społeczność na Kickstarter. Znajomość języka angielskiego przez jednego z uczestników jest raczej wskazana, ponieważ uczestniczymy w wątkach fabularnych.

Podczas otwarcia gry od razu czuje się, że to pozycja wydana na bogato, od wysokiej jakości papieru instrukcji czy księgi historii (opowieści) po mocne tabliczki gracza i odkrywane płytki eksplorowanego uniwersum – mam wrażenie, że ilustracje na polach są nawet lepsze niż w poprzedniej części.

Przeklęta czarodziejka więzi dusze swych poddanych, aby ją pokonać należy wzmocnić się, odnaleźć tajemnicze relikty, pokonać jej popleczników i stoczyć finalny bój, w tej krainie jednak nie jesteśmy mile widziani – w przeciwieństwie do „HEXplore It The Valley of the Dead King”, miasta są już przesiąknięte złem i wrogie bohaterskiej drużynie.

Przygodę rozpoczynamy od wędrówki, czyli fazy ruchu o zmiennej długości, podczas obozowania regenerujemy statystyki, przemieszczenie ostrożne pozwala nam odrzucać niechciane wydarzenia, po drogach i ciekach wodnych ulega przyspieszeniu. Faza umiejętności polega na korzystaniu z trzech kolorowych kości przypisanych do każdego gracza: zielona służy do nawigacji w przestrzeni (odnajdywanie drogi), żółta do eksploracji (zdobywanie złota, finansowanie zakupów), niebieska do przetrwania (wyżywienie śmiałków). Faza okoliczności to rozgrywanie przygody, przypadków pozytywnych i negatywnych, walki. Podczas pojedynków gracze indywidualnie deklarują atak, obronę lub użycie specjalnej zdolności, sprawdzamy za pomocą kości efekt działania, a przebieg starcia śledzimy na planszy bitewnej. Faza wydarzenia odnosi się do postoju na specjalnych polach i realizacji misji, chociażby spotkania z bossami. Podczas rozgrywki ścigamy się z czasem, podnosimy poziom mocy wiedźmy Adrimon – finalnie będzie się ona teleportować i stoczy z nami ostateczny pojedynek, po drodze wysyłać będzie jednak strażników utrudniający nam odtwarzanie reliktów. Wzmacnianie wiedźmy skutkuje również ograniczeniem testowania gracza, ostatecznie nawet jego eliminacją.

Hexplore It Lasy Adrimon” jest grą planszową, po którą warto sięgnąć, zwłaszcza kiedy podobała wam się część pierwsza. W porównaniu z „Hexplore It Dolina Martwego Króla” zabrakło nam poruszającego się po planszy arcyłotra, łowcy niszczącego nasze dokonania – wiedźma zamiast ganiać nas po lasach swej mrocznej kniei zamknęła się w cytadeli i zbroi na potęgę, za to pojawiają się artefakty, zatem odkrywanie terenu wyjątkowo nas cieszy. Fantastyczny klimat tworzy śliczna wizualizacja gry, fenomenalna aranżacja punktów na tabliczkach naszych postaci. Słabą stroną dla osób unikających turlania kości jest testowanie za pomocą rzutów, ale przecież inwestując w parametry ograniczamy ryzyko nieprzyjemnych skutków wystąpienia daremnych ścianek.

Dla wszystkich miłośników gier tematycznych, pozycji w rodzaju „Eldritch Horror”, jest to wybór wysoce satysfakcjonujący.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy MARIUCCI J. DESIGNS

Film: „Hexplore It The Forests of Adrimon” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag

Dołącz i Ty!