Recenzja gry Zephyr Winds of change

Cenimy sobie kiedy szefem wydawnictwa jest jednocześnie projektant gier będących w ofercie, a kiedy artysta ilustrator i autor tytułu to jedna i ta sama osoba, tym więcej jest powodów do radości, ponieważ wszystko pozostaje spójne, dograne, harmonijne. Dzisiaj najnowsza propozycja prosto ze Stanów Zjednoczonych od „Portal Dragon”, które stworzyło takie perełki jak „Palm Island” – u nas już niedługo jako „Samotna wyspa”, a także „Planetoid”. Ich gry zawsze wnoszą powiew świeżości, rozwiązania techniczne odbiegające od standardów.
„Zephyr Winds of change” to kooperacyjna gra planszowa o statkach kosmicznych, zatem ukochane przez nas science-fiction! W trakcie rozgrywki wypełniamy określone zadania, realizujemy cele z karty misji, a przede wszystkim konstruujemy swoje latające maszyny, co oczywiście kojarzy nam się z „Ciężarówką przez galaktykę”. Tutaj również kompletujemy systemy naszych pojazdów, natomiast żetony mają swoje odpowiedniki w kartach, a nacisk postawiono nie tylko na rozbudowę i przetrwanie statku podlegającego systematycznej demolce, co na stronę fabularną gry, narracyjny opis przygody i zwroty wydarzeń zależnych od naszych decyzji i rzutów kośćmi, co akurat przypomina odpalanie poleceń z kart podobnie jak w „Eldritch Horror”. Propozycja dla 1-5 osób w wieku od 13 lat (na spokojnie 12 lat), czas rozgrywki wskazany jako 20 minut na gracza, chociaż rozgrywając kampanię można sobie wydłużyć. Jest to gra tematyczna bazująca na kartach, żetonach i kościach, poza wspomnianą już „Galaxy Trucker” przypomina odrobinę „Steampunk Rally”. Kategoria – gry przygodowe, gry eksploracyjne, gry walki.
Po otwarciu opakowania uwagę zwracają fantastyczne przezroczyste karty załogi (osobowości) i towarzyszy (zwierzaki), którymi przykrywamy karty frakcji. Zjawiskowe są również plansze statków kosmicznych – piękne ilustracje, bardzo wygodne wgłębienia na żetony systemów. Atrakcyjnie wykonane są wskaźniki pomiaru pieniądza – tutaj finansujemy się poprzez złom.
Patrolujemy teren lub wykonujemy kolejne zadania z trasy misji. Dobieramy karty eksploracji lub powietrznych pojedynków, rozwijamy strukturę statku i okrętujemy załogantów, dzięki którym zagrywamy więcej kart. Każdego dnia przelatujemy przez kolejne, specyficzne regiony, a im dłużej uczestniczymy w grze, tym wyższy jest poziom znaczników, które nanosimy na karty statków powietrznych przeciwnika – odpowiednia wartość na polu koresponduje z torem czasu na karcie misji.
Uczestnik gry, jako kapitan i pojedyncza osoba wykonuje jedno działanie, ale miejsce umieszczenia karty członka załogi uruchamia kolejną bieżącą akcję – symbol ataku wpływający głównie na siłę rażenia, oznaczenie manewrowania związane z unikaniem ostrzału, technologie – połączone z zainstalowanymi systemami.
Intuicyjnie przebiega walka z wrogim dowódcą – karta przeciwnika przykrywa wtedy statystyki zadawanych przez statek uszkodzeń, wyższe są nagrody. Trafienia niszczą nasze systemy, odwracamy wtedy żetony na stronę z uszkodzeniem. Zaawansowani gracze mogą skorzystać z opcji potyczki z lordem wojny, komandorem nasyłającym na nas kolejne fale uderzeniowe wrogich sił. Kości wykorzystujemy do oznaczania rozmiarów uszkodzeń spowodowanych atakami, również rozpatrując wybrane teksty na kartach, ta losowość zupełnie tu nie przeszkadza, ponieważ wiele zależy od złożenia naszego statku, decyzji zakupowych kapitana.
„Zephyr” to fascynująca przygoda z lotami kosmicznymi na pierwszym planie, dobra zabawa z projektowaniem wnętrza statku, od pancerza na dedykowanych systemach skończywszy – także epickich, zdobywanych jako nagrody za osiągnięcia. Zadowoleni z zakupu będą miłośnicy gier karcianych i kafelkowych oraz role-playing, w klimatach wiktoriańskiej fantastyki i post-apokalipsy, z wydarzeniami w rodzaju walka strażników cywilizacji z przeciwnościami losu, udział w bitwach, rekrutacja załogi, rozwój kadłuba statku. Tutaj każdy odpowiada za swój pokład, jako dowodzący okrętem, ale również współpracujemy, żeby razem wygrać grę i podzielić zdobycze. Modułowe wyposażenie statku oraz łączenie kart załogi, daje nam unikatowe zdolności i arcyciekawą grę. Gorąco polecamy!
Za produkt dostarczony do testów dziękujemy PORTAL DRAGON
Film: „Zephyr Winds of change” – unboxing
Film: „Zephyr Winds of change” – przebieg gry
Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:
2 Pionki, 3 Headed Dog, 9 Planet, Alderac Entertainment Group, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Baloise, Bard, Black Monk Games, Big Potato Games, Blackfire, BLAM!, Blue Orange, Board Game Tables, Brain Games, Buzzy Games, Cartamundi, Clementoni, Corvus Belli, CUBE Factory of Ideas, Cuboro, Czacha Games, Czech Games Edition, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., Dan Verssen Games, dlp games, Dazbog Games, DOBRETO Wydawnictwo, Drawlab Entertainment, Drei Hasen in der Abendsonne, Druid City Games, Duck’s Games, Eagle-Gryphon Games, Edgard, Edipresse Książki, Edition Spielwiese, Edu Kids, EFKO karton, Egmont, Ei System, Epideixis, Euler’s Game, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, Free League, GameRock Studio, Garphill Games, GDM Games, GeGe Co Ltd, Genius Games, Glosel – taniaksiazka.pl, GRAiMY, Granna, Greater Than Games, GRRRE Games, Haas Games, Haba, Hans im Glück, Happy Art Games, Haraka Paka, Headu, Heim, Huch!, Hurrican Games, ICE Makes, ICOM Poland, IFF Studios, Inside Up Games, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacob’s Brick Games, Jacobsony, Jawa, Jordan Draper, Kangur Sp. z o.o., Knight Works, Knizia, Kosmos, Let’s Play, Lifestyle Boaardgames, LUBEE Edition, LUDERIS, Lupo Art Games, Mandoo Games, Mariucci J. Designs, MDR Dystrybucja, Megableu, Mizo Games, Moaideas Game Design, Mogel Verlag, Moses Verlag, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowe Centrum Kultury, Nürnberger Spielkarten Verlag, Octigo Sp. z o.o., Odd Bird Games, OGRY Games, Oka Luda, Ostia Spiele, OUTDOOR Media, Ôz Editions, PD-Verlag, Peacock Tabletops, Pegasus Spiele, Phalanx Games, Phantasio Games, Piatnik, Play With Us Design, Podkarpackie Stowarzyszenie dla Aktywnych Rodzin PSAR, Portal Dragon, Portal Games, Pretexte, Promathematica, PSC Games, Rafael, Ravensburger, Rebel, Roxley Games, RUSSELL KONDRACKI s.j., Schmidt Spiele, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Sharp Games, Skybound Games, Smart Games, Snowdale Design, Sphere Games, Stonemaier Games, Super Meeple, Synapses Games, SzachMat, TACTIC Games, Teatr Wielki – Opera Narodowa, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Tutuconcept Sp. z o.o., Unique Board Games, Vedra Games, Vertima Trade, Vigour Games, W. Cejrowski Sp. z o.o., Wattsalpoag Games, What The Frog, W. Nostheide, Woodgame, Wydawnictwo Neurony, Wydawnictwo Szaron, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o, Zoch Verlag
Dołącz i Ty!